پروانه سلحشوری: با قرار التزام آزاد شدم، نه کفالت

پروانه سلحشوری طی یاداشتی نسبت به بازداشت خود واکنش نشان داد وبا بیان اینکه شاکی پرونده ایکی از نهادها و برخی مراجع دیگر بودند، گفت: سخت‌ترین لحظات امروز، زمانی بود که از جایگاه یک نماینده مجلس بازجویی می‌شدم.

به گزارش ایلنا، پروانه سلحشوری نماینده مجلس دهم طی یاداشتی نسبت به بازداشت امروز خود توسط مراجع قضایی واکنش نشان داد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته احضاریه دادگاه به صورت شبانه به بنده ابلاغ شد که کاملا برخلاف تبصره ۱ ماده ۹ قانون نظارت بر رفتار نمایندگان و اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی (آزادی اظهارنظر نماینده در تمام امور کشور) بود، تاکید کرد: متاسفانه در این خصوص هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و هیات رئیسه مجلس به وظیفه قانونی خودشان در خصوص دفاع از جایگاه نمایندگی مردم عمل نکردند که این جای گلایه بسیار دارد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم در ادامه افزود: احضار امروز به اتهام نشر اکاذیب یا تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام بر اساس شکایت یکی از نهادها و برخی دیگر از مراجع بود که تماما به موضوع اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها در راستای وظایف نمایندگی و دفاع از حقوق مردم بر می‌گشت.

وی اضافه کرد: بعد از جلسه چند ساعته در دادسرای فرهنگ و رسانه به دلیل اینکه احضار خود را مغایر قانون می‌دانستم، از معرفی کفیل خودداری کردم که بر همین اساس یکی از خبرگزاری‌ها بازداشت اینجانب را خبری کرد ولی نهایتا بعدازظهر امروز توسط بازپرس محترم پرونده با قرار التزام آزاد شدم.

سلحشور در پایان تصریح کرد: این را نیز باید عرض کنم سخت‌ترین لحظات امروز، زمانی بود که از جایگاه یک نماینده مجلس به جهت اظهارنظر و دفاع از حقوق مردم، بازجویی می‌شدم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.