رییس سازمان هواپیمایی: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در ایران بررسی می‌شود/ هنوز علت سقوط مشخص نیست

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه دلیل اصلی سقوط هواپیمای اوکراین هنوز مشخص نیست، گفت: بر اساس مقررات ایکائو جعبه سیاه هواپیما توسط کمیته رسیدگی به سوانح که در سازمان هواپیمایی ایران تشکیل شده، تجزیه و تحلیل می‌شود اما اوکراینی‌ها هم می‌توانند در جلسات رسیدگی حضور داشته باشند.
«علی عابدزاده» ظهر امروز چهارشنبه ۱۸ دی در حاشیه مراسم بزرگداشت یاد و خاطر سردار سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی در مسجد قدس فرودگاه مهرآباد پیرامون حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در حوالی صباشهر از توابع استان تهران، گفت: هنوز علت دقیق سقوط هواپیمای مسافربری مشخص نیست.
وی همچنین در ارتباط با علت تاخیر پرواز این هواپیما از مبدا (فرودگاه امام خمینی) گفت: درباره علت تاخیر و نیز مساله نقص فنی اطلاعی ندارم؛ علت سانحه مشخص نیست و تا زمان تجزیه و تحلیل اطلاعات جعبه سیاه هواپیما، نمی‌توان نتیجه را اعلام کرد.
عابدزاده در ارتباط با تعداد ایرانی های جان باخته در این حادثه گفت: تعداد ۱۴۰ نفر از ایرانی‌ها در حادثه سقوط جان خود را از دست دادند.
به گفته وی، خلبان از لحظه شروع پرواز هیچ تماسی با برج و اپروچ (کنترلر)نداشته و صدای خلبان بعد از بررسی جعبه سیاه هواپیما مشخص می شود. ضمن اینکه هواپیما اعلام وضعیت اضطراری نکرده است.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: هواپیمای سقوط کرده هواپیمای ۷۳۷ مکس نبوده چون این هواپیما اجازه پرواز در دنیا ندارد و ایران هم اجازه پرواز این نوع هواپیما را از فراز کشور نداده است.
عابدزاده تاکید کرد: جعبه سیاه هواپیما تحویل تیم هواپیمایی ایران داده می شود و توسط کمیته رسیدگی به سوانح هواپیمایی این سازمان بررسی خواهد شد.
به گفته عابدزاده هیچ گونه تهدیدی در منطقه انجام شده پرواز وجود نداشته است.
وی در پاسخ به این سووال که آیا ممکن است این حادثه تروریستی باشد، گفت: هیچ اظهار نظری در ارتباط با تروریستی بودن حادثه سقوط تا زمان بررسی جعبه سیاه نمی توان داشت و چنانچه ایران نتواند جعبه سیاه هواپیما را بخواند بسته به سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز تعیین می شود که در کدام کشور جعبه سیاه هواپیما باز شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.