حشدشعبی از هوادارانش خواست از اطراف سفارت آمریکا متفرق شوند

حشدشعبی از هوادارانش خواست به احترام دولت عراق، به تحصن در مقابل سفارت آمریکا پایان دهند.

بسیج مردمی عراق موسوم به حشد شعبی روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای از هوادارانش خواست تا از اطراف سفارت آمریکا در بغداد متفرق شوند.
به گزارش یورونیور، این گروه از هوادارانش خواسته است به تصمیم دولت عراق برای تامین امنیت سفارت ایالات متحده احترام بگذارند و اعتراض خود را خارج از منطقه سبز بغداد ادامه دهند.
حمله هواداران حشدشعبی به سفارت آمریکا در بغداد
با این وجود خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که گروهی از هواداران تندروی حشد شعبی از خروج از محوطه سفارت خودداری کرده‌اند.
تجمع در مقابل سفارت آمریکا در بغداد از روز سه‌شنبه ۱۰ دی آغاز شد و روز چهارشنبه نیز ادامه یافت.
در این روز نیروهای آمریکایی برای متفرق کردن معترضان به سوی آنها گاز اشک آور شلیک کردند.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی شمار معترضان را صدها تن اعلام کرد و آورده است که این افراد ضمن برافراشتن پرچم‌های عراق و گروه‌های شبه نظامی وابسته به حشد شعبی، شعارهایی بر ضد آمریکا سر می‌دهند و پرچم این کشور را به آتش می‌کشند.
در این گزارش همچنین آمده است که صدها تن از معترضان عراقی روز سه شنبه پس از ورود به داخل محوطه بیرونی ساختمان سفارت آمریکا در بغداد و تخریب بخشی از اموال در نهایت با واکنش نیروهای حفاظتی به بیرون از محوطه رانده شده و در آنجا تجمع کردند.
بنا به گزارش رسانه‌ها، نیروهای عراقی روز چهارشنبه منطقه سبز امنیتی در پایتخت را که سفارت آمریکا و بسیاری از نهادهای دولتی در آن واقع شده به محاصره درآورده‌اند. این در حالیست که هزاران معترض عراقی بدون هیچ‌گونه نگرانی و ممانعت روز سه شنبه موفق به عبور از موانع امنیتی و نفود به منتطقه سبز شده بودند.
نیروهای عراقی روز چهارشنبه بار دیگر راه‌های ورود به منطقه سبز امنیتی را با ایجاد پست‌های کنترل و بازرسی سد کردند اما ظاهرا هیچ اقدامی برای پاکسازی منطقه یادشده و بیرون راندن معترضانی که پیش‌تر به درون آن راه یافته بودند، انجام ندادند.
معترضانی که مقابل محوطه ساختمان سفارت آمریکا تحصن کرده‌اند روز چهارشنبه بار دیگر با آتش زدن پرچم‌های آمریکا و سر دادن شعارهایی چون «آمریکا شیطان بزرگ است» سعی داشتند خود را به ساختمان سفارت نزدیک کنند که با شلیک گاز اشک آور از سوی نیروهای امنیتی آمریکا مواجه شدند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.