ایرانی ها در حال مرگ تدریجی، بجز دماوند و فیروزکوه!!

پایگاه خبری رسا نشر – شبنم حاجی اسفندیاری: بیشتر از دو هفته است که آلودگی هوا کلان شهرهای بزرگ کشور را درگیر خود کرده است. شاخص آلودگی هوا مرتب بالا و پایین می رود. و فقط ساعاتی از شب هوا سالم است. اما با طلوع خورشید دوباره آلودگی و غبار همه جای شهر را فرا می گیرد.
ایرانی ها در حال مرگ تدریجی، بجز دماوند و فیروزکوه!!
تهران پایتخت ایران در طول سال تنها چند روز هوای پاک دارد که آنهم مربوط به ایام تعطیلات می باشد. بطور مدام هرکسی که در تهران زندگی و رفت و آمد دارد ذرات و سموم را استنشاق می کند و به نوعی همگی محکوم و دچار به مرگ تدریجی هستیم. سابقه مقابله با آلودگی در گذشته نشان می دهد که زوج و فرد کردن خودروها، تعطیلی مدارس و روش های دیگر نتایج مناسبی نداشته و مسکن کوتاهی برای این درد است. و درمان این درد بزرگ چیست؟ هیچکس نمی داند.
آلودگی
هنوز برای من سوال است که تعطیلی مدارس برای حفاظت از کودکان در برابر آلودگی است؟ یا کاهش آلودگی به واسطه عدم تردد دانش آموزان؟ این شیوه مقابله با آلودگی در دوران احمدی نژاد به رویه معمول تبدیل شد. و پس از وقفه کوتاهی در دولت روحانی نیز تداوم یافت. اما عملاً این تعطیلی نفعی هم دارد؟ تعطیل کردن مدارس علاوه بر لطمه ای که به تحصیل و نظام اموزشی می زند مسلماً نقش اساسی در کاهش آلودگی هوا ندارد. حقیقت این است که مولفه های آلودگی هوا در شهرهایی مانند تهران خودروهای بی کیفیت داخلی ، سوخت خودروهای گازوئیلی و آلاینده های کارخانه های داخل و اطراف شهر است. در طول سال هزینه های کلانی برای آلودگی هوا می شود. از طرفی هم خسارت های زیادی هم به بار می آید که مرگ انسان ها ناگوار ترین آنهاست. نبود قوانین سخت گیرانه و مجریان قاطع در برخورد با موارد آلوده کردن هوا باعث می شود که این روند تا سالهای آتی نتنها ادامه دار خواهد بود ، بلکه افراد بیشتری را به کام مرگ می کشاند. و ما هم به دنبال ساختن جوک برای عدم تعطیلی مدارس فیروزکوه و دماوند در فضای مجازی هستیم!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.