تایتانیک آبی به کوه یخ خورد!

اینکه ناخدای استقلال خودش در طمع صید مروارید بیشتر از کشتی بیرون پرید، او را هل دادند، نقشه بود یا هرچیز دیگری فرقی نمی‌کند. استقلال در حساس‌ترین روزها تنها ماند

عصرایران؛ احسان محمدی- هنوز هم چهره شاغلام پیروانی بعد از آن بازی مقابل پرسپولیس خاطرم هست. سال ۸۳. قرمزها بعد از پیروزی خردکننده ۸-۲ برابر پگاه گیلان، در ورزشگاه آزادی ۵-۱ فجرسپاسی را در هم کوبید. شوت کریم باقری از پشت هجده‌قدم چنان ویرانگر بود که سیدمهدی رحمتی جوان حتی نتوانست تکان بخورد. پیروانی بعد از بازی گفت: ما تفنگ بادی بودیم، پرسپولیس ژ-۳!
شکست استقلال تهران، تیمی با خط حمله آتشین و بازی‌های چشم نواز در ورزشگاه آزادی برای شیفتگان این تیم اندوهبار بود. استقلال پر زرق و برق شبیه تایتانیکی بود که به کوه خورد. ماشین‌سازی تبریز نه کوه بود، نه ژ-۳ اما سختکوش و جسور بازی کرد و با دو گل محمد قادری و احمد زنده‌روح(پنالتی) در تهران یک جشن تمام‌عیار گرفتند.
اینکه ناخدای استقلال خودش در طمع صید مروارید بیشتر از کشتی بیرون پرید، او را هل دادند، نقشه بود یا هرچیز دیگری فرقی نمی‌کند. استقلال در حساس‌ترین روزها تنها ماند، پنج امتیاز طلایی را از دست داد و از صدر جدول به رتبه سوم لیز خورد. اینکه استراماچونی مدام از رم پیام بدهد که قلبش همراه تیم است هیچ دردی را دوا نمی‌کند، هوادار به این وعده‌های دیپلماتیک نیاز ندارند آنها مرد ایتالیایی را کنار زمین می‌خواهند تا اینطور تیم از هم نپاشد.
استقلال تهران
گل شیخ دیاباته یک شروع خوب و البته تکراری بود اما ماشین‌سازان به بازی برگشتند و بخت هم با آبی‌ها قهر کرد. توپ‌ها بیشتر از تور به تیر می‌نشست و در خط دفاعی آنقدر شکاف ایجاد شد که شاگردان رسول خطیبی در لحظاتی رو به بازی نمایشی آوردند! شکست ۲-۱ در ورزشگاه آزادی پازل بد استقلال را تکمیل کرد. حسین کاظمی کارشناس برنامه فوتبال برتر در استودیو گفت: تنها کاری که هیات مدیره باشگاه باید انجام دهد این است که دسته‌جمعی استعفا کنند!
اینکه آیا استعفای دسته‌جمعی هیات درمانگر است یا دل خوشکنک، تغییری در این نتیجه نمی‌دهد. آنها در دو بازی رفت و برگشت مقابل ماشین‌سازی شکست خوردند تا دیدارشان در جام‌حذفی مقابل سپاهان بیش از حد حساس شود.
«مهدی ترابی گل زد و پرسپولیس بُرد» یک جمله تکراری در این فصل شده است. پرسپولیسی ها در جم و درست وقتی که دخسوس دروازه‌بان خوب جمی‌ها مدام روی زمین دراز می‌کشید به یک پیروزی شیرین دست یافت. گل دقیقه ۹۳ مهدی ترابی که روی پاس علی علیپور به دست آمد آنها را با سپاهان صدرنشین همسایه کرد. در به ثمر رسیدن این گل نقش مگنو باتیسا کلیدی بود. او با یک خطای بی‌جهت تیمش را  که به صورت صخره‌ای دفاع می‌کرد، ده نفره کرد.
گرچه نشست‌های مطبوعاتی انتهای بازی در ایران اندک اندک به دادگاه‌های صحرایی شباهت پیدا می‌کند و برخی از خبرنگاران باز هم به کالدرون تاختند اما نمی‌شود منکر شد که پرسپولیس منظم و با برنامه به توپ ضربه می‌زند و البته هوادارانش را برای زدن گل نیمه عمر می‌کند!
صدر جدول اما به سپاهان تعلق گرفت. تیمی که در اصفهان با پنج گل شاهین شهرداری بوشهر را سلاخی کرد. اصفهانی‌ها با هت‌تریک استنلی کی‌روش شادمان بودند اما گل خارق‌العاده محمد کریمی جوان از میانه زمین همه را یاد ضربه‌های دیوید بکام انداخت. او فصل پیش هم با ۷ پاس گل بهترین رکورد را از خود به جای گذاشت. بازیکنی که در ترافیک «کریمی»های فوتبال ایران آنقدر زیر سایه مانده که حتی بعید است او را در خیابان بشود شناخت. این پیروزی پرگل اعتماد به نفس را دوباره به شاگردان قلعه‌نوئی برگرداند تا صدر جدول را زرد کنند.
پیروزی تراکتور با گل دلچسب اکبر صادقی از این رو مهم بود که آنها اولین شکست نفت مسجدسلیمان در لیگ را رقم زدند. تراکتوری‌های گرچه هنوز هم کاملاً اقتصادی می‌برند اما به نظر می‌رسد وقتی مربی نامداری روی نیمکت‌شان نیست و هیاهو از تیم دور می‌شود اتفاقاً بهتر بازی می‌کنند. این لیگ جذاب‌تر هم می‌شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.