Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1164

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1165

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1166

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1177

پخش زنده جراحی مغز در فیس بوک هزاران بیننده جهانی جذب کرد

گروهی از پزشکان آمریکایی تصمیم گرفتند اقدام به پخش زنده بخش هایی از جراحی مغز یک زن جوان کنند. این تصمیم در بیمارستان تگزاس عملی شد و بالغ بر یکصد هزار نفر بیننده آنلاین داشت.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در برخی جراحی های مغز، جمجمه بیمار در شرایطی باز می شود که فرد هنوز هشیار است. هدف از این کار علل متفاوتی دارد اما در برخی موارد، هدف جراحان بررسی برخی عملکردهای مغز در حین جراحی و بالا بردن کیفیت نتیجه جراحی است.
در جراحی زنده بیمارستان تگزاس نیز، یک زن جوان که در حین جراحی مغز هشیار بود و با پزشکان و کادر اتاق عمل صحبت می کرد، بخش هایی از جراحی را با هزاران نفر از سراسر جهان به اشتراک گذاشت.  این جراحی از طریق قسمت لایو(پخش زنده) فیس بوک منتشر شد و پزشکان طی یک فیلم ۴۰ دقیقه‌ای توده ای از مغز این بیمار که جنا نام داشت خارج کردند.
در این فیلم ، بیماری ۲۵ ساله دیده می شود که در حالی که پزشکان با ماسک های جراحی روی مغز او کار می کنند، با آنان صحبت می کند.نیمش پاتل ، رئیس عصب شناسی و جراح ارشد تیم اتاق عمل در این خصوص گفت: بیمار ما به دلیل انبوهی از رگ های خونی مسدود یا متراکم در لوب چپ مغز یک سکته مغزی داشت. او از زمان باز شدن جمجمه بیدار ماند تا ما مطمئن باشیم که به قسمتهایی از مغز که مسئول گفتار  او محسوب می شوند آسیب نمی رسانیم. ما به دنبال حفظ نقشه مغز او بودیم.”
پاتل ادامه داد: “برای اینکه بتوانیم نحوه نزدیک شدن و حذف جرم مزاحم در مغز را تشخیص دهیم ، باید نواحی ایمن را تعیین می کردیم و در نتیجه جراحی با هشیاری بیمار انجام شد. البته این موضوعی همه گیر نیست و تا حد زیادی وابسته به شرایط بیمار است.”
وی در خصوص به اشتراک گذاری این جراحی با بینندگان آنلاین گفت: ” ما با مسئولیت بیمارستان این کار را کردیم تا این تجربه را با بیماران، رزیدنت ها، علاقه مندان به پزشکی و سایرین به اشتراک بگذاریم. این لحظات از دید ما ارزش تماشا کردن را داشتند.”پزشکان طی دو دهه اخیر عمل های جراحی با هشیاری بیمار را انجام داده اند اما این نخستین جراحی لایو در فضای مجازی محسوب می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.