رئیس باند دزدها: سرقت می کردم تا از درآمدش رضایت شاکیانم را در پرونده های دیگر بگیرم!

کارآگاهان در گام نخست به سراغ دوربین های مداربسته در نزدیکی محل های سرقت رفتند که خیلی زود تصویر یکی سارقان سابقه دار که تیر امسال از زندان آزاد شده بود به دست آمد.
تیم پلیسی پی بردند که در سرقت‌ها دو زن جوان نیز برای نقش پردازی و فریب پلیس حاضر بودند و سارق سابقه دار که محسن نام دارد، پس از آزادی نقشه این سرقت ها را به اجرا گذاشته است. بدین ترتیب تجسس های پلیسی کلید زده شد و ردیابی ها برای دستگیری محسن ادامه داشت که ماموران در جریان چند سرقت خانه نیز قرار گرفتند و در بررسی های تخصصی سرنخی از دزدان به دست آمد که در آن محسن نیز نقش داشت.
کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات پی بردند که محسن و همدستانش پس از سرقت خودروها با همدستی دو مرد دیگر دست به دزدی از خانه ها می زنند.
بازداشت رئیس باند
کارآگاهان با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه محسن شدند و در یک عملیات غافلگیرانه این سارق حرفه ای به همراه یکی دیگر از همدستانش دستگیر شد و در همان بازجویی های ابتدایی به سرقت دو زانتیا، یک خودروی ماکسیما و دو پژو ۴۰۵ و دو خودروی پرشیا اعتراف کردند.
این اعترافات در حالی بود که تعداد خودروهای به سرقت رفته از سوی این باند بیشتر از این تعداد بود و دو سارق سابقه دار پس از تناقض گویی هایشان در بازجویی ها به سرقت بیش از ۲۰ خودرو اعتراف کردند.
بازداشت ۲ زن
ماموران در ادامه با اطلاعات به دست آمده و اقدامات پلیسی، دو زن را که در این باند حرفه ای فعالیت داشتند، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. زن جوان که منیژه نام دارد در اعترافاتش گفت: من و دوستم همراه مردان به محل های سرقت می رفتیم تا کسی به ما شک نکند و در نقش یک خانواده دست به سرقت خودروها و خانه ها می زدیم و در این مدت فکر نمی کردم دستگیر شویم چون ما فقط همراه آن ها بودیم و کار دیگری نمی کردیم.
وی افزود: دو مرد دیگر در این سرقت ها حضور داشتند که بیشتر در زمان سرقت خانه ها همراه ما بودند. کارآگاهان در ادامه تحقیقات پی بردند که محسن با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است و پس از آن با سه تن ازهمدستان قدیمی اش این باند را تشکیل داده اند که در ابتدا دست به سرقت خودروها می زدند و در ادامه با عضویت دو سارق دیگر که بیشتر در کار سرقت خانه بودند، این باند را بزرگ تر کرده اند.
محسن در اعترافاتش ادعا کرد که دو مرد نیز وسایل سرقتی آن ها را از ما می خریدند و در کل یک باند هشت نفره تشکیل داده بودم و قصد داشتم در مدت زمان آزادی، پول خوبی به دست بیاورم تا رضایت شاکیان پرونده ام را بگیرم که دوباره دستگیر شدم.
بنا به این گزارش، تحقیقات پلیسی برای دستگیری دو مالخر و دو سارق دیگر این باند که با اطلاع از دستگیری همدستانشان فراری شدند، در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفته است.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.