اخاذی از دختر۲۳ساله توسط خواستگار تلگرامی/چون متوجه شدم از انتشار عکسهای خصوصی اش وحشت دارد،طلب پول کردم

شاکی ادامه داد: مدتی از آشنایی‌مان گذشت و به آن پسر علاقه‌مند شدم. با پیشنهاد ازدواج از سوی وی، علاقه من به او بیشتر و بیشتر شد تا جایی که تصاویر شخصی و خصوصی‌ام را برایش فرستادم. درحالی‌که نمی‌دانستم پشت این چهره مهربان، فردی دروغ‌گو وجود دارد و با طرح دوستی قصد سوء‌استفاده از من را دارد. پس از گذشت مدتی از دوستی ما، آن پسر از من درخواست مبلغی پول کرد و من برای نشان‌دادن اعتمادم به وی مبلغ درخواستی‌اش را به او دادم.

قرار بود آن مبلغ را بعد از مدت کوتاهی به من بازگرداند، اما هنوز پول را پس نداده بود که مبالغ دیگری درخواست کرد و وقتی با پاسخ منفی من مواجه شد، شروع به تهدید و انتشار تصاویرم در فضای مجازی کرد و تاکنون در چند مرحله مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از من اخاذی کرده است، ولی دیگر از تهدیدات این فرد خسته شده‌ام و مزاحمت‌های او باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی برایم شده است. به‌همین‌دلیل درخواست رسیدگی به این موضوع را دارم و می‌خواهم آن پسر دستگیر شود.

رسیدگی به این پرونده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای در دستور کار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و تیمی از کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند.
در تحقیقات پلیسی مردی ۳۲ ساله، ساکن محله بلوار فردوس شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی در محل سکونتش بازداشت و به پلیس فتا منتقل شد. متهم در ابتدا خود را بی‌اطلاع از اظهارات شاکی نشان داد و ادعا کرد اصلا این دختر را نمی‌شناسد و نمی‌داند او چرا چنین ادعایی را مطرح کرده است.
این متهم در ادامه با دیدن نتیجه تحقیقات مفصل پلیسی و مدارک به‌دست‌آمده به‌ناچار به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد و گفت: بعد از اینکه با این دختر طرح دوستی ریختم، با جلب اعتماد عکس‌هایش را به‌ دست آوردم. وقتی فهمیدم شاکی از انتشار اطلاعات شخصی خود بسیار واهمه دارد، از وی اخاذی کردم و در چند مرحله مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از او گرفتم.
بنا بر این گزارش، رسیدگی به این پرونده در مرجع قضائی همچنان ادامه دارد. سرهنگ «تورج کاظمی»، رئیس پلیس فتای پایتخت، با تأیید این خبر یادآوری کرد: برخی از مجرمان سایبری برای نیل به اهداف سوء خود دست به اعمال متقلبانه‌ای می‌زنند و با فریب قربانی خود، طرح دوستی و پیشنهاد ازدواج به هدف مجرمانه خود دست می‌یابند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.