پزشکان را به کلاس دستفروشان بفرستید!

واقعا چه کسانی از دست‌فروش‌هایی که صیح تا شب با دستگاه‌های کارت‌خوان سر و کار دارند برای آموزش به پزشکانی که هیچ گونه آشنایی با تکنولوژی‌های روز ندارند، بهتر است.

عصرایران؛ مصطفی داننده- بعد از اینکه سازمان امور مالیاتی کشور پزشکان را مکلف به استفاده از کارت‌خوان کرد، سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به این سازمان اعلام کرده که پزشکان محترم برای استفاده از دستگاه کارتخوان نیاز به آموزش دارند و تا وقتی که آنها این آموزش را فرا نگرفته‌اند، بهتر است، استفاده پزشکان از دستگاه‌های کارتخوان را به عقب بیندازند.
بله، در هر زمینه‌ای آموزش خوب است و باید از آموزش استقبال کرد. اگر جای رییس سازمان امور مالیاتی بودم این درخواست را قبول و برای پزشکان کلاس برگزار می‌کردم.
برای اساتید این کلاس هم به سراغ برخی دستفروش‌های مترو، میوه فروش‌های خیابانی، شاگردان سوپرمارکت‌ها و پیک‌های موتوری می‌رفتم.

آنها به خوبی روش استفاده از دستگاه کارت‌خوان در همه‌ی مکان‌ها و شرایط دارند و به بهترین نحو می‌توانند به پزشکان محترم آموزش دهند.
احتیاجی نیست پزشکان محل کار خود را ترک کنند. اساتید به مطب‌ آنها می‌روند و به خود آنها و منشی‌ها‌یشان روش استفاده از مدل‌های مختلف کارت‌خوان را آموزش می‌دهند.
واقعا چه کسانی بهتر از این افراد که از صیح تا شب با دستگاه‌های کارت‌خوان سر و کار دارند برای آموزش به پزشکانی که هیچ گونه آشنایی با تکنولوژی‌های روز ندارند!
واقعا از درخواست سازمان نظام پزشکی « خنده آمد خلق را» .
آیا تمام کسانی که امروز از دستگاه کارت‌خوان استفاده می‌کنند، آموزش دیده‌اند؟ چگونه است پسر بیسوادی که در گوشه خیابان برای امرار معاش خود دست‌فروشی می‌کند، به راحتی با کارت‌خوان کار می‌کند اما یک پزشک با سال‌ها درس خواندن برای استفاده از یک تکنولوژی ساده که به شفافیت مالی کمک می‌کند این همه ان‌قلت می‌آورند.
استفاده از کارت خوان برای پزشکان یک دلیل ساده دارد و آنهم این است که باید حساب آنها شفاف باشد و به واسطه این شفافیت، به دولت مالیات پرداخت کنند.
پزشکان محترم می‌دانند که اگر همه‌ی اقشار جامعه مالیات خود را پرداخت کنند، کشور به سمت استقلال از نفت و توسعه می‌رود. سال‌هاست دولت‌های کشورهای توسعه یافته بخش عمده ای از درآمد خود از طریق مالیات به دست می‌آورند که اتفاقا بخشی از آن توسط پزشکان پرداخت می‌شود.
در پایان همچنان امیدواریم سازمان امور مالیاتی از درخواست نظام پزشکی استقبال کند و امکان آموزش استفاده از کارتخوان را برای پزشکان فراهم کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.