سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه به «بچه‌خور» رسید /«مسخره‌باز» و «بهارستان؛ خانه ملت» هم سیمرغ گرفتند

در همین زمینه پژمان جمشیدی؛ ستاره‌ای که در فوتبال خاموش شد و در سینما درخشید ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ واکنش رئیس سازمان سینمایی به اعتراض «خانه سینما»/ منشأ نگرانی خبری… ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه به «بچه‌خور» به کارگردانی محمد کارت اهدا شد. به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، […]

سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه به «بچه‌خور» به کارگردانی محمد کارت اهدا شد.
به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، بعد از سخنان ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فجر سی و هفتم، وله فیلم‌های بخش نگاه نو، فیلم‌های کوتاه، مستند و انیمیشن پخش شد.
با پخش وله‌ای محمد آفریده، حبیب احمدزاده، آیدا پناهنده، سعید سهیلی و مازیار میری به عنوان داوران بخش نگاه نو معرفی شدند.
احمدزاده، پناهنده، میری و آفریده برای اهدای جوایز بخش فیلم های کوتاه، مستند و فیلم‌های نگاه نو روی سن حضور یافتند.
سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه به «بچه‌خور» به کارگردانی محمد کارت اهدا شد.
محمد کارت در سخنانی پس از دریافت جایزه اش با تشکر از داوران گفت: خیلی خوشحالم که این جایزه را می گیرم و از همه عوامل فیلم تشکر می کنم. امیدوارم که همیشه حضور جدی فیلم کوتاه و مستند در جشنواره فیلم فجر استمرار داشته باشد.
سیمرغ بلورین بهترین فیلم سینمایی مستند به فیلم «بهارستان؛ خانه ملت» به کارگردانی بابک بهداد اهدا شد.
بابک بهداد پس از دریافت سیمرغ بلورین بخش مستند گفت: از همه عوامل فیلم و هیات انتخاب و هیات داوری تشکر می کنم. سینمای مستند امروز ما جسور و خلاق است که سینمای داستانی را تحت تاثیر خودش قرار داده و در عرصه جهانی جایزه می گیرند ولی متاسفانه مورد کم توجهی قرار می گیرند. امیدوارم مشکلات سینمای ایران به زودی حل شود.
سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش نگاه نو به فیلم «مسخره‌باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده اهدا شد.
برای دریافت این جایزه خیال محمد یک مهاجر افغانستانی به روی سن آمد و این متن را خواند:
«اسم من خیال محمد است. نزد آقای غنی زاده کار می کنم من یک مهاجر افغانستانی هستم .از ایشان خواستم اگر توانست امروز از مشکلات مهاجران افغانستانی بگوید و بگوید که زندگی درد دارد. ایشان از من خواست به جای ایشان اینجا حاضر شوم و خودم از مشکلات مهاجران بگویم و بگویم زندگی درد دارد. در راه فکر کردم مگر مشکلات ما را همه نمی دانند؟ مشکلات تحصیلی، دانشجویی ،امتیازات حقوقی و اجتماعی اما خود مردم ایران مگر مشکلات کم دارند؟ برای همین دیگر نیکو نیافتم در این شرایط گله کنم .امروز باید فقط حرف های خوب بزنیم. می خواهم از این فرصت استفاده کنم و مردم ایران را سپاس گویم. امروز که آفتاب امید در افغانستان دمیدن گرفته ما مردم افغانستان به پاس سال های میزبانی شما برایتان آرزوی عبور از مشکلات و بحران ها می کنیم. امید که رنگ آرامش دوباره به کشور بازگردد.»
سپس خیال محمد نامه ای از همایون غنی زاده کارگردان برگزیده نگاه نو  خواند با این متن: «نامه ای از همایون غنی زاده که باید موفق شده باشد نگاهی نو به جشنواره تزریق کرده باشد. من که این نامه را می خوانم حاکی از آن است که این اتفاق رخ داده است.
لذا  با ابراز خرسندی از ایجاد فرصت حضور در جشنواره امسال اینجانب همایون غنی زاده از پذیرفتن این جایزه معذورم امید که در دوره های دیگری کارگردان مقبول تری برای جشنواره باشیم.»

*

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.