افتتاحیه جشنواره فیلم فجر| گرامیداشت سیمین دخت سینمای ایران+ تصاویر

پایگاه خبری رسا نشر – گزارش تصویری گرامیداشت فاطمه معتمد آریا در جشنواره فیلم فجر سی و هفتم در همین زمینه فیلم‌های ترسناک محبوب ۹ کارگردان مشهور سینما ۱۹ آبان ۱۳۹۹ محمدرضا فروتن؛ از شایعه تا واقعیت تغییر جنسیت ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ آیین بزرگداشت فاطمه معتمدآریا در مراسم افتتاحیه فجر سی و هفتم برگزار شد. […]

پایگاه خبری رسا نشر – گزارش تصویری گرامیداشت فاطمه معتمد آریا در جشنواره فیلم فجر سی و هفتم

آیین بزرگداشت فاطمه معتمدآریا در مراسم افتتاحیه فجر سی و هفتم برگزار شد.
به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، در ادامه مراسم افتتاحیه جشنواره نوبت به آیین بزرگداشت فاطمه معتمدآریا رسید که با پخش فیلم بزرگداشت این بانوی هنرمند آغاز شد. در این فیلم که به کارگردانی کیارش اسدی زاده ساخته شده بود، هنرمندانی مثل کمال تبریزی، سیف الله صمدیان، شبنم مقدمی، پانته آ پناهی ها، علیرضا آذرنگ، بهرام دهقان،  و همایون اسعدیان درباره او حرف زدند. همچنین احمد حامد همسر سیمین معتمدآریا تعدادی از ویژگی های او را برشمرد.
پیش از این کیارش اسدی زاده از یک غافلگیری برای معتمدآریا و هوادارانش خبر داده بود. این غافلگیری حضور این هنرمندان در یک کافه که ترانه ای که با اسامی فیلم هایش ساخته شده بود خوانده می شد و معتمدآریا با حضور در این کافه و دیدن دوستانش غافلگیر شد.
رضا کیانیان، علیرضا رئیسیان و همایون اسعدیان برای بزرگداشت معتمدآریا روی صحنه آمدند.
کیانیان در صحبت هایش گفت: برای سیمین خیلی دیر بزرگداشت گرفته شد. زمانی که من وارد سینما شدم سیمین یک ستاره بود. حالا حساب کنید چند ساله است؟
اسعدیان: معتمدآریا تلاش کرد شرافت را سر سفره‌ها بیاورد
همایون اسعدیان هم در این مراسم گفت: دوستان زیادی تلاش کردند تا شان و منزلت سینما را برگردانند تا وقتی بچه ها و دخترهایشان به سینما می آیند شریف و سالم باشند. بازیگران و تهیه کنندگان سینما تلاش های زیادی در این مورد کردند.یکی از آن بازیگرانی که تلاش کرد سیمین معتمدآریا بود تا این شرافت را سر سفره ها بیاورد. من به خانم معتمدآریا افتخار می کنم.
سپس علیرضا رئیسیان درباره این بانوی هنرمند گفت: دو نکته بگویم. اول اینکه چطور ممکن است در شرایطی خداوند به یک نفر بگوی هوایت را دارم. از ۶بزرگداشت امسال ۵نفرشان در فیلم اول من ریحانه حضور داشتند و این بزرگترین افتخار زندگی من بود. به اضافه استاد محمود کلاری عزیز که امسال داور هستند.
رئیسیان: معتمدآریا به حرفه اش احترام می گذارد
او گفت: نکته دوم اینکه جایی خواندم که خداوند در دو شکل ممکن است به کسی لبخند بزند. یکی زمانی که خیلی ها بخواهند آدمی بزرگ نشود و خدا بخواهد  بشود و دیگری برعکسش. وقتی مردمی که با هنر جدی برخورد می کنند از ته دل دوستش داشته باشند و در قلب آنها جا داشته باشد و او کسی نیست جز معتمدآریا.
رئیسیان ادامه داد: سه خصلت در ایشان را بگویم چون من در اولین و  دومین فیلمم با ایشان همکاری داشتم. اولی اخلاق حرفه ای به معنای واقعی آدمی است که به حرفه اش احترام می گذارد موقعیت خودش را به عنوان ستاره درک می کند و شما به شدت با او راحت هستید وقتی با او کار می کنید. دوم درک والا از نقشی است که کار می کند. اصلا نیاز به توضیح آن پرسوناژ ندارد. آنقدر کیف می کنید زمانی که جلوی دوربینتان است که هیچ نکته ای را لازم نیست به او بگویید.
او گفت: سوم شعور اجتماعی بسیار بالا که یک نخبه می تواند داشته باشد و این سه تا اگر در کسی بود حتما آدم بزرگی است و خوشحالم که امشب برای یک آدم بزرگ بزرگداشت گرفتیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.