موج جدید فیلتر کردن آی پی های mtproto تلگرام

طی روزهای گذشته فشار بر روی سرویس های mtproto تلگرام افزایش یافته و در کوتاهترین زمان پروکسی های mtproto فیلتر می شوند. mtproto  یا همان پروتوکل دور زدن فیلترها که توسط تلگرام ابداع شده است، در زمان فیلتر این پیام رسان در روسیه راه اندازی گردید. و روزانه بیش از ۱۰ میلیون آی پی توسط […]

طی روزهای گذشته فشار بر روی سرویس های mtproto تلگرام افزایش یافته و در کوتاهترین زمان پروکسی های mtproto فیلتر می شوند.

mtproto  یا همان پروتوکل دور زدن فیلترها که توسط تلگرام ابداع شده است، در زمان فیلتر این پیام رسان در روسیه راه اندازی گردید. و روزانه بیش از ۱۰ میلیون آی پی توسط سازمان ارتباطات روسیه فیلتر می شد. درست یک ماه بعد از فیلتر شدن این برنامه در ایران تلگرام نسخه mtproto خود را بصورت رسمی ارائه داد و کاربران ایرانی نیز توانستند از این طریق فیلتر تلگرام را دور بزنند.

طی روزهای گذشته و با انتشار خبرهای مربوط به قطع ارتباط پیام رسان های هات گرام و تلگرام طلایی تا پایان آذر ماه بازگشت به تلگرام اصلی و استفاده از روش اختصاصی تلگرام یا همان mtproto ها افزایش یافت. از این رو فشار برای بستن آی پی های متصل به این برنامه از طرف همه سرویس دهندگان اینترنت افزایش یافته است. عمر مفید این آی پی ها که پیش از این ۴۸ تا ۷۲ ساعت بود اکنون در کوتاهترین زمان فیلتر می شود . لازم به ذکر است پیش از این پارس آنلاین در فیلتر کردن آی پی ها رکورد دار بوده و اکثر آی پی ها را مسدود کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.