۵۲ درصد تهرانی ها کم تحرک هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: ۵۲ درصد شهروندان تهرانی کم تحرک هستند، افزود: ۳۳ درصد تهرانی‌ها کلسترول بالای ۲۰۰ میلی گرم دارند.

۵۲ درصد تهرانی ها کم تحرک هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مرگ بین ۳۰ تا ۷۰ سال را مرگ زودرس دانست و گفت: ۱۵ درصد سکته‌های قلبی در افراد زیر ۴۵ سال در کشور رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در آئین افتتاح بخش سیتی آنژیو بیمارستان مدرس، این بیمارستان را اساسی‌ترین و راهبردی‌ترین مرکز قلب و عروق دانشگاه دانست و اظهار داشت: تلاش ستاد دانشگاه بر این است که در برجسته‌سازی خدمات قلب و عروق موفقیت‌های چشمگیرتری در این مرکز حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه بخش قلب و عروق وابستگی زیادی به تجهیزات و فناوری‌های نوین دارد، افزود: ارائه خدمات جامع و کافی به بیماران قلب و عروق در گروی ارائه خدمات مبتنی بر تجهیزات به روز است و در این مسیر نقش خیرین غیرقابل انکار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: با توجه به سهم قابل توجه بیماری‌های قلبی و عروقی در مرگ و میر ایرانیان، در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توجه ویژه‌ای به این بیماری شده که البته در ابعاد پیشگیرانه نیاز به برنامه‌ریزی جامع‌تر وجود دارد. نکته مهم این است که بخش زیادی از بیماری‌های قلبی و عروقی در مرحله پیشگیری قابل درمان هستند و نیاز به هزینه‌های زیادی ندارند.ر

نظرات بسته شده است.