وزیر کشور: ارائه خدمات شهری منوط به رعایت حجاب است

وقتی گفته می‌شود آقایی نباید در واگن مخصوص بانوان سوار شود این یک الزام و طبیعی است و در حمل و نقل درون شهری نیز باید مورد توجه باشد و استاندار نظارت کنند.

وزیر کشور: ارائه خدمات شهری منوط به رعایت حجاب است

وزیر کشور با بیان اینکه جلوی رشد حاشیه نشینی گرفته شود، گفت: شهرداری‌ها برای مهار این پدیده باید برنامه داشته باشند.
به گزارش مهر؛ احمد وحیدی عصر جمعه در نشست با فرمانداران، شهرداران و رؤسای اسلامی شهرهای بزرگ استان اصفهان با بیان اینکه کار شهرداری‌ها و شوراها مهم است و عملکرد این نهاد باید از منظر رضایتمندی مردم مورد ارزیابی قرار گیرد، اظهار داشت: شهر را باید هرچه بهتر و مناسب‌تر برای یک زندگی با کیفیت شهروندان آماده کنیم.
وی ادامه داد: شهر به لحاظ کالبدی، مبلمان و زیباشناختی و همچنین زمینه‌های نشاط و فعالیت مردم فراهم شود و این بسیار مهم بوده و مدیریت شهری برای آن باید تلاش فوق العاده داشته باشند زیرا اگر مردم رضایت داشته باشند بسیاری از مشکلات خود به خود رخت می‌بندد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در شهرها با پدیده حاشیه نشینی مواجهیم، تصریح کرد: باید این پدیده مهار و یا اصلاح شود؛ باید جلوی رشد حاشیه نشینی را گرفت و در این راستا حتماً باید طرح داشته باشید.

وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌ها در حاشیه‌ها ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: موضوع بازآفرینی شهری و مباحث حوزه اجتماعی در خصوص حاشیه نشینی مورد توجه باشد و از شهرداران انتظار داریم برای حاشیه نشینی برنامه داشته باشند.

وزیر کشور بر لزوم ایجاد اعتماد به سلامت اداری در شهرداری‌ها تاکید کرد و افزود: در شهرداری‌ها منابع درآمدی وجود دارد و از این رو بسیار مهم است که مردم احساس کنند در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها این منابع روشن و شفاف هزینه می‌شود.

وحیدی تصریح کرد: شهرداری‌ها باید محل توجه و اعتماد مردم باشند زیرا شفاف سازی راه مهم اعتمادسازی است و لذا باید بگَردید و جلوی گلوگاه‌های فساد را بگیرید.

وی بر لزوم سرعت دهی به ارائه خدماتی چون صدور پروانه‌های ساختمانی تاکید کرد و افزود: لازم است ارائه این خدمات از سامانه واحد دولت صورت گیرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اماکن عمومی در اختیار شهرداری هاست، گفت: مسائل اخلاقی و عفاف و حجاب باید در اماکن عمومی رعایت شود اگر مکانی فرهنگی و یا باشگاهی هست حتماً باید مراجعه کنندگان آنجا حجاب را رعایت کنند زیرا شرط ارائه خدمات منوط به رعایت چارچوب قانونی است.

وحیدی افزود: وقتی گفته می‌شود آقایی نباید در واگن مخصوص بانوان سوار شود این یک الزام و طبیعی است و در حمل و نقل درون شهری نیز باید مورد توجه باشد و استاندار نظارت کنند.

وی بر لزوم نوآوری‌ها و خلاقیت در شهرها تاکید کرد و گفت: اکنون در بسیاری جاها تولیدات صنایع دستی داریم اما جایی برای ارائه نداریم و این نهم باید مورد توجه شهرداری‌ها باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه روابط با مردم است، اظهار داشت: انتظار این است که شهرداران و شوراها روابط نزدیکی با مردم داشته باشند تا مردم احساس خوشبینی کنند؛ این در دل مردم بودن خواست رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بوده و شرط کار درست است.

وحیدی تاکید کرد: امسال که انتخابات در پیش است باید مردم با احساس مثبتی پای صندوق‌های رأی بیایند که یکی از راه‌های آن ارائه خدمات خوب به مردم است.

وی درخصوص پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان نیز که از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود، اظهار داشت: این پروژه توجیه اقتصادی ندارد اما مهم استفاده از ظرفیت‌های فناورانه است که این طرح دارد لذا باید این پروژه را دنبال کنیم و در دولت مطرح می‌شود زیرا اکنون در حال اجرا است و این کار را باید به انجام برسانیم‌.

وزیر کشور تصریح کرد: اگر این پروژه و صنعت ریلی قطار سریع‌السیر را بومی کنیم ارزش دارد.

نظرات بسته شده است.