رویترز: درب‌های سفارت ایران در ریاض بعد از هفت‌سال گشوده شد

این مرکز دیپلماتیک، ساعاتی بعد از آنکه وزارت خارجه ایران از اعزام یک هیات فنی به عربستان خبر داد، بازگشایی شد.

رویترز: درب‌های سفارت ایران در ریاض بعد از هفت‌سال گشوده شد

خبرگزاری رویترز از باز شدن درب‌های سفارت ایران در عربستان خبر داد و آن را به معنای پایان سال‌ها رویارویی این دو قدرت منطقه‌ای قلمداد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رویترز با اشاره به بازگشایی سفارت ایران در ریاض بعد از سال‌ها، نوشت: براساس گزارش شاهدان عینی، باورود تیمی برای بازدید از سفارت ایران در ریاض، درب‌های سنگین این ملک، امروز بعد از سال ها باز شد.

این رسانه غربی از مشاهده یک کامیون سفید در ورودی سفارت ایران در ریاض خبر داد.

رویترز نوشت: این مرکز دیپلماتیک، ساعاتی بعد از آنکه وزارت خارجه ایران از اعزام یک هیات فنی به عربستان خبر داد، بازگشایی شد.

ساختمان سفارت ایران در ریاض

رویترز: درب‌های سفارت ایران در ریاض بعد از هفت‌سال گشوده شد

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه امروز با اعلام عزیمت هیات ایران به عربستان برای راه اندازی سفارت و سرکنسولگری کشورمان گفت: تلاش می‌شود که نمایندگی‌های کشورمان قبل از ایام حج امسال بازگشایی و فعال شوند.

ناصر کنعانی اظهار داشت: در گامی جدید و در راستای اجرای توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط رسمی و فعالیت دیپلماتیک نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی دو کشور، هیأت فنی ایرانی مقارن ظهر امروز وارد ریاض شد و مورد استقبال مسئولان عربستان سعودی قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: هیأت ایرانی در دو گروه کاری در ریاض و جده اقدامات لازم را برای راه اندازی سفارت و سرکنسولگری و نیز فعالیت نمایندگی‌ دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی انجام خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اضافه کرد:هیأت فنی عربستان سعودی که شنبه هفته جاری – ۱۹ فروردین- وارد ایران شده بود، فردا – ۲۴ فروردین- عازم مشهد خواهد شد.

نظرات بسته شده است.