جریمه مایکروسافت به دلیل نقض تحریم‌ ایران

میزان فروش نرم‌افزار و ارائه خدمات بیش از ۱۲ میلیون دلار بوده است.

جریمه مایکروسافت به دلیل نقض تحریم‌ ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت مایکروسافت موافقت کرده است تا به دلیل نقض تحریم‌های واشنگتن علیه روسیه، کوبا، ایران و سوریه حدود ۳ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: مایکروسافت موافقت کرده است تا به دلیل یکهزار و ۳۳۹ مورد نقض «مقررات کنترل دارایی‌های کوبا»، «مقررات تحریم‌ها و تراکنش‌های ایران»، «مقررات تحریم‌های سوریه» و مقررات مربوط به تحریم‌های روسیه و اوکراین حدود ۳ میلیون دلار پرداخت کند.

این بیانیه افزود که این موارد مربوط به نقض ممنوعیت «صادرات خدمات و نرم‌افزار از آمریکا» به افراد و نهادهای این کشورهاست.

«اداره کنترل دارایی‌های خارجی» (OFAC) در وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت‌های وابسته به مایکروسافت از ژوئیه ۲۰۱۲ تا آوریل ۲۰۱۹ مجوز نرم‌افزار یا خدمات سروروها و سیستم‌های مستقر را آمریکا و ایرلند را به نهادها، دیگر کاربران و افراد تحریم‌شده در کوبا، ایران، سوریه و روسیه فروخته یا ارائه کرده‌اند.

میزان فروش نرم‌افزار و ارائه خدمات بیش از ۱۲ میلیون دلار بوده است.

اوفک افزود: مایکروسافت به محض شناسایی نقض آشکار تحریم‌ها اقدامات جبرانی اتخاذ کرد و با اجرای تغییرات ساختاری و سرمایه‌گذاری قابل توجه برنامه اجرای تحریم‌ها را تقویت کرد.

نظرات بسته شده است.