فداکاری معلم ویرجینیایی ، پس از تیراندازی کودک ۶ ساله

ابیگیل زورنر، معلم ویرجینیا، پس از شلیک گلوله توسط یک کودک ۶ ساله، وارد عمل شد: “من فقط می خواستم بچه هایم را بیرون بیاورم.”

Virginia elementary school teacher Abigail Zwerner poses for a portrait at an undisclosed location in Virginia on March 20, 2023.

به گزارش رسا نشر – روز ۶ ژانویه برای ابیگیل زورنر، معلم کلاس اول در ویرجینیا، عادی به نظر می رسید، تا اینکه صدایی شنید که یکی از دانش آموزانش اسلحه دارد. او گفت که با طولانی شدن روز، ترس او را فرا گرفت و مسئولان مدرسه اقدامی نکردند.

درست قبل از ساعت ۲ بعدازظهر، در حالی که روی میز کوچکی نشسته بود و در حال مطالعه برای دانش آموزانش بود، چشمانش را به پسر بچه ۶ ساله ای دوخت که چند متر دورتر نشسته بود. انگشتان کوچک او دور ماشه یک تفنگ دستی ۹ میلی متری پیچیده شده بود.

زورنر، ۲۵ ساله، در مصاحبه ای که سه شنبه در شبکه NBC “TODAY” پخش شد، گفت: “هرگز چهره اش را که در حالی که اسلحه را مستقیماً به سمت من نشانه رفته بود، فراموش نمی کنم.”

با تیر اتدازی کودک ۶ ساله، گلوله ای به دست دست چپ او اصابت کرده و دست او شکسته شد و استخوان ها را پاره کرد . و بلافاصله نزدیک به قفسه سینه او اصابت کرده است. اگرچه او به شدت مجروح شده بود، او وارد عمل شد تا به سرعت بچه های دیگر را جمع کند و آنها را به مکان امن برساند. فریادهای ترسناک در کلاس حدود ۲۰ دانش آموز طنین انداز شد.

او در مورد شلیک بدون اخطار گفت: «این خودش خیلی تکان دهنده بود. اما من فقط می خواستم بچه هایم را از آنجا بیرون بیاورم.»

او گفت که وقایع پس از آن مبهم بود. زورنر گفت، او هنوز در حال مقابله با تروما و سفر بهبودی خود در حادثه‌ای است که سرفصل اخبار سراسری را به خود اختصاص داد و آنچه را که معلمان و والدین دیگر به‌عنوان شکست‌های مدیران مدرسه توصیف کردند، افشا کرد.

زورنر حتی مطمئن نبود که زنده بماند. بعد از اینکه از کلاس درس فرار کرد، به دفتر مدرسه رفت و نفسش سنگین شد و دیدش کم شد. او روی زمین دراز کشید و دو همکار قبل از رسیدن آمبولانس برای جلوگیری از خونریزی اقدامات اولیه را انجام داده اند.

او در آن زمان نمی دانست که یکی از ریه هایش سقوط کرده است. او گفت این واقعیت که گلوله قبل از وارد شدن به سینه‌اش ابتدا به دست او اصابت کرد به احتمال زیاد جان او را نجات داد، زیرا ضربه اولیه را دست او وارد کرد.

او گفت: «یادم است که به دفتر رفتم و از حال رفتم. “فکر کردم مرده ام.”

در بیمارستان، خواهر دوقلوی زورنر، هانا، و مادرشان، جولی، با عجله به سمت او رفتند. هانا به یاد می آورد: “او بد به نظر می رسید.و واقعاً شکننده بود.”

پزشکان در مرکز پزشکی منطقه‌ای ریورساید اولین عمل جراحی چندگانه را با قرار دادن پین‌هایی برای تثبیت استخوان‌های دست او آغاز کردند. زوورنر گفت که تحت فیزیوتراپی است و مطمئن نیست که آیا دستش مانند گذشته عمل خواهد کرد یا خیر.

Virginia elementary school teacher Abigail Zwerner, center, her mother Julie, right, and sister Hannah, left, speak during an interview at an undisclosed location in Virginia on March 20, 2023.

جولی زوورنر گفت: “این غم انگیز است که زندگی او چقدر تغییر کرده است و فقط اینکه می بینم او مجبور است آنچه را که می کشد بگذراند.” او به تلاش ادامه می دهد. او الهام بخش است.”

پس از پایان تحقیقات پلیس نیوپورت نیوز در ماه گذشته، دفتر دادستان محلی در حال بررسی این پرونده است تا مشخص کند آیا کسی باید با اتهامات جنایی روبرو شود یا خیر. هاوارد گوین، وکیل نیوپورت نیوز کامنولث، گفت که با توجه به اینکه کودکی در این سن کم صلاحیت درک سیستم قانونی یا کمک کافی به وکیل را ندارد، به دنبال اتهامی علیه این کودک ۶ ساله نخواهد بود.

وکیلی که وکیل زوورنر است گفت که او انتظار دارد تا دو هفته دیگر پس از ارسال اخطاریه قصد شکایت به هیئت مدرسه نیوپورت نیوز، تقریباً سه هفته پس از تیراندازی، شکایت کند. در این اطلاعیه آمده است که طی چند ساعت در ۶ ژانویه، کارمندان مدرسه سه بار به دستیار مدیر هشدار دادند که دانش آموز مسلح است، اما او با پلیس تماس نگرفته یا قرنطینه را برقرار نکرده است.

دایان توسکانو، وکیل دادگستری روز دوشنبه گفت: «در این پرونده شکست‌هایی در سطوح مختلف وجود داشت، و افراد بزرگسالی بودند که در موقعیت‌های قدرت بودند که می‌توانستند از وقوع این فاجعه جلوگیری کنند و این کار را نکردند.

توسکانو گفته است که این پسر مشکلات رفتاری و الگوی تعاملات نگران‌کننده با کارکنان مدرسه و سایر دانش‌آموزان داشته است. در اعلامیه قصد شکایت آمده بود که او به دلیل شکستن تلفن همراه زورنر به مدت یک روز تعلیق شد و روز بعد با تفنگ دستی ۹ میلی متری که برای شلیک به او استفاده کرد، بازگشت.

خانواده این پسر در بیانیه ای اعلام کردند که سلاح در خانه “ایمن” شده است و آنها “همیشه متعهد به داشتن مسئولیت مسئولیت پذیری اسلحه و دور نگه داشتن سلاح گرم از دسترس کودکان بوده اند.”

این خانواده همچنین گفتند که این پسر دارای معلولیت حاد است و در پی تیراندازی، “درمان مورد نیاز” را در بازداشت موقت در یک مرکز پزشکی به دستور دادگاه دریافت کرده است.

نظرات بسته شده است.