ورود بیش از ۹۸ هزار دستگاه خودرو طی ۲۴ ساعت گذشته به گیلان

رئیس پلیس راه گیلان از رانندگان خواست تا از رفتارهای پر خطر و عجله و شتاب در رانندگی پرهیز و احتیاط کنند تا سفری ایمن برای خود و دیگران را رقم بزنند.

ورود بیش از  ۹۸ هزار دستگاه خودرو طی ۲۴ ساعت گذشته به گیلان

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به ترافیک سنگین و پرحجم در مبادی ورودی به استان به ویژه در محدوده منجیل به رودبار محور قزوین- رشت طی دو روز اخیر گفت: از روز گذشته تا صبح امروز (دوشنبه)، بیش از ۹۸ هزار دستگاه خودرو وارد استان‌ شده است.

سرهنگ جاور صفاری دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس، برای تسهیل و روان شدن ترافیک از جاده ساحلی رودبار و در داخل شهر هم از یک لاین‌ کمکی جهت تخلیه خودروها در حال استفاده هستیم.

به‌گزارش ایرنا، مسیر فرعی بلوار ساحلی رودبار که در گذشته توسط سیل تخریب شده بود، توسط پیمانکاران اجرای پروژه باقی مانده آزاد راه رشت- قزوین زیر مجموعه شرکت ساخت و توسعه راه‌ها احیا و بازسازی و با هماهنگی فرمانداری رودبار به عنوان راه کمکی در این ایام ورود مسافران به استان به پلیس راه تحویل شده است.

این مسیر یاد شده ربطی به احداث هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین ندارد و مسیر جداگانه و فرعی است که صرفا توسط پیمانکاران اجرای پروژه باقی مانده آزادراه رشت- قزوین بازسازی و احیاء شده است.

وی همچنین یادآورشد: به منظور افزایش ظرفیت تردد در محور های مواصلاتی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقاء ایمنی وسایل نقلیه در تعطیلات ایام طرح نوروز ۱۴۰۲، محدودیت‌های ترافیکی در محورهای قدیم “رشت – قزوین” و ” آستارا – اردبیل” و بالعکس اعمال شده است.
سرهنگ صفاری افزود:براین اساس؛ تردد تمامی تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هشت تا ۲۴ امروز در محور قدیم “رشت – قزوین” و بالعکس و آستارا- اردبیل و بالعکس ممنوع است.

رئیس پلیس راه گیلان در ادامه از کشته شدن ۶ نفر از هموطنان در جاده های استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی( بیست و پنجم اسفندماه جاری) تا کنون خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون؛ ۶ نفر از هموطنان‌مان جان خود را در راه‌های برون شهری استان از دست دادند که از دلایل اصلی این سوانح رانندگی طی مدت یاد شده ، سرعت و سبقت غیر مجاز بوده است.

سرهنگ صفاری همچنین عدم توجه به جلو را یکی از دلایل عمده سوانح رانندگی در جاده های استان از ابتدای طرح نوروزی امسال تا کنون عنوان و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین علل عدم توجه به جلو در این مدت، خستگی رانندگان و استفاده از تلفن همراه بوده است.

رئیس پلیس راه گیلان از رانندگان خواست تا از رفتارهای پر خطر و عجله و شتاب در رانندگی پرهیز و احتیاط کنند تا سفری ایمن برای خود و دیگران را رقم بزنند.

وی همچنین با اشاره به بارش باران در راه‌های استان تصریح کرد: جاده ‌های استان لغزنده است و رانندگان باید بیش از پیش به ویژه در شب و در هنگام بارندگی که دید افقی کافی وجود ندارد، مراقب باشند و احتیاط کنند.

نظرات بسته شده است.