نماینده مجلس: «سرنخ‌هایی» در پرونده مسمومیت دانش‌ آموزان به‌دست آمده/ مدارس باید آنلاین شود

مقصودی گفت: با توجه به اینکه مسمومیت‌های دانش‌ آموزان سلامت جسم و روان آنها را نشانه گرفته است، مدارس باید آنلاین شود.

مسمومیت دانش‌ آموزان دختر در قم

همشهری آنلاین نوشت: ادامه‌دار شدن مسمومیت‌ دانش‌آموزان که از ۳ ماه گذشته درقم شروع و گستره آن به شهرهای دیگر نظیر شیراز و بروجرد رسید باعث نگرانی جامعه به ویژه اولیای دانش ‎آموزان شده است.
باوجود پیگیری‌هایی‌مسئولان هنوز پشت پرده این ماجرا مشخص نشده است. در صورتی که باید اطلاع رسانی‌های لازم صورت گیرد و دستگاه‌های امنیتی به صورت وی‍ژه این مساله را پیگیری کنند.
برخی نیز معتقدند که این ماجرا نوعی عملیات تروریستی محسوب می‌شود یا انگیزه‌های شخصی پشت ماجراست. در حالیکه فاطمه مقصودی نظر دیگری دارد معتقد است هنوز علت این ماجرا مشخص نشده است.

این نماینده در پاسخ به اینکه گفته می‌شود گروه های تندرو و مذهبی پشت این ماجرا هستند را قویا تکذیب کرد و گفت که چنین چیزی وجود ندارد. هر چیزی است قطعا آگاهانه و تعمدا صورت گرفته است و باید این مساله مورد بررسی قرار گیرد.

مقصودی با اشاره به اینکه به جد پیگیر این ماجرا هستیم، ادامه داد: با وزیر آموزش و پرورش گفت‌وگویی داشته‌ام که برای پیگیری این ماجرا تاکید داشته‌ام و به او گفته ‎ام که هر چه زودتر باید این مساله جمع شود. نماینده بروجرد ادامه داد:‌ در امنیتی بودن این ماجرا همین بس که جان بچه‌ها در خطر است و از لحاظ روحی و روانی نیز تاثیرات خاص خود را دارد.

وی اضافه کرد: مانند دوران مثل کرونا مدارس باید آنلاین شود. کرونا ویروسی ناشناخته بود و برای آنکه آن را بشناسیم، از آن دور شدیم الان نیز همین است. باید پیگیر باشیم تا حل این موضوع باید بچه‌ها در خانه و به صورت آنلاین درس بخوانند تا بعد حل این مشکل دوباره به مدارس باز گردند.

به گفته این نماینده سرنخ هایی به دست آمده است اما هنوز رسانه ای نشده است. وی با بیان اینکه ما به رسانه‎ های معاند توجهی نداریم، گفت:‌ ما به آنها اهمیتی نمی‌دهیم. آنها کارشنان دشمنی کردن است. ما هر اقدامی انجام دهیم، جور دیگری از سوی آنها تفسیر خواهد شد. برای ما مهم مدیریت داخلی خودمان تا حل شدن قضیه است.

نظرات بسته شده است.