سریال ناتمام مسمومیت‌ها؛ ۳۷ دختر دانش آموز دیگر در قم مسموم و روانه بیمارستان شدند

مدارس دخترانه قم از ۹ آذرماه شاهد حوادث تلخی است؛ حوادثی که تعطیلی چندروز گذشته هم نتوانسته مانع تکرار آنها شود.

سریال ناتمام مسمومیت‌ها؛ ۳۷ دختر دانش آموز دیگر در قم مسموم و روانه بیمارستان شدند

به گزارش شفقنا؛ صبح امروز خبری منتشر شد که طی آن دانش آموزان یک مدرسه دخترانه دیگر در ناحیه ۳ آموزش و پرورش با بوی نامطبوع مواجه شدند. دقایقی بعد و درحالیکه دانش آموزان شیفت عصر راهی مدرسه شده بودند، اعلام گردید که مدارس ابتدایی استان نه به دلیل «حادثه مسمومیت» بلکه به دلیل برودت هوا تعطیل شدند. اما این پایان کار نبود و دانش آموزان مدارس دیگر در سطح استان (شاهد رضویه و اخوان) هم با علائم مسمومیت های هفته گذشته مواجه و راهی درمانگاه شدند.

محبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت وگو با رادیو قم اعلام کرد: امروز عوامل اورژانس ۳۷ دانش آموز را به مراکز درمانی انتقال دادند که از این تعداد، ۱۲ نفر ترخیص شدند و تا شب اکثر قریب به اتفاق اینها ترخیص خواهند شد. البته تعدادی هم خودشان مراجعه کرده بودند که درمان و ترخیص شدند.

وی افزود: علائم مسمومیت این مرتبه بسیار خفیف تر از دفعات قبل بوده است و حال عمومی عمده دانش آموزان خوب است و مشکل حادی برای آنها نبود.

احمد حاجی زاده، معاون استاندار قم پیش از این گفته بود که احتمال عمدی بودن حادثه وجود دارد ویک تیم ویژه از دانشگاه علوم پزشکی، یک تیم از آتش‌نشانی، یک تیم هم سازمان پدافند غیرعامل کشور برای بررسی و کشف علت حوادث به قم آمدند و در کنار سایر مجموعه ها نیز تحقیق‌ها را ادامه دادند. دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان نیز با هماهنگی مقام قضایی تحقیق‌های جامع و دقیقی را آغاز کردند.

نظرات بسته شده است.