معرفی ابزار ایرانی و رایگان بررسی آپتایم هاست و سرور

ابزارهای مختلفی برای مانیتورینگ و ارزیابی عملکرد سرورها وجود دارد.

 

معرفی ابزار ایرانی و رایگان بررسی آپتایم هاست و سرور

پایگاه خبری رسا نشر – همه کسانیکه به نحوی با وب سایت و یا سرورهای مختلف سر و کار دارند، دغدغه مشترکی دارند که به آپتایم معروف است. اصطلاح آپتایم به معنی بالا بودن و همان روشن بودن سرور و قابل مشاهده بودت سایت در لوکیشن های مختلف است. سرورها به جهت اتصال وب سایتها و یا فعالیت های متنوع، ضروری است که همیشه بالا باشند و در همه نقاط دنیا در دسترس کاربران و مشتریان قرار بگیرند. علاوه بر آپتایم، پایین بودن پینگ سرور ها هم دارای اهمیت است و هر مالک سرور و یا سایتی باید این موضوع را بداند.

در نظر بگیرید که شما یک بازی آنلاین را مدیریت می کنید. اگر همه کاربران در اقصی نقاط دنیا نتوانند به سرور بازی متصل شوند، قطعا مفهوم بازی آنلاین زیر سوال می رود و علاوه بر آن پایین بودن سرعت اتصال به سرور و بالا بودن پینگ آن نیز موجب نارضایتی کاربران خواهد شد. بنابراین ضروری است که از آپتایم سرور و باز بودن پورت های آن مطمئن باشیم.برای پی بردن به وضعیت هاست، آپتایم سرور و اتصال به پورت ها از مانیتورینگ استفاده می شود. مانیتورها ابزارهایی هستند که آی پی سرور شما را در لوکیشن های مختلف در جهان به صورت لحظه ای پایش می کنند و در صورت هرگونه قطعی و بروز اختلال به شما خبر می دهند تا موضوع را بررسی کنید.

مانیتورینگ؟؟

ابزارها و اپلیکیشن های مختلفی برای مانیتورینگ وجود دارد که به شما کمک می کند تا عملکرد سرورهای خود را به صورت لحظه ای و در موقعیت های مکانی مختلف مورد ارزیابی قرار دهید. این نزم افزارها بضورت رایگان و تجاری در دستر قرار دارند و هرکدام به نوعی کار شما را راه می اندازند. اما با توجه به تحریم کاربران ایرانی، عملاً استفاده از این برنامه ها برای ما فراهم نیست و نسخه های رایگان و حتی کرک شده این ابزارها آنگونه که باید نیستند و هرکدام ضعف ها و مشکلات خودشان را دارند.

در ادامه می خواهیم ابزار جدیدی را به شما معرفی کتیم که علاوه بر دارا بودن همه مزیت های سرویس های تجاری، ویژگی های فزاوانی دارد که بدون تردید خیال شما را از بابت مانیتور سرویش هایتان راحت خواهد کرد. مهمترین ویژگی این وب سایت مانیتورینگ، ایرانی بودن آن است که به زبان فارسی و ظاهری کاربر پسند، به شما کمک خواهد کرد که به صورت رایگان سرویس های خود را بررسی کنید و دیگر دغدغه داون شدن سرور را نداشته باشید. آپتایم ۲ایت یکی از ابزارهای مجموعه ۲ایت است که بتازگی توسط این سرویس دهنده ارائه شده شده است. ویژگی های فوق العاده این برنامه بقدری جذاب است که مطمئناً پس از مطالعه این مقاله، شما هم مانیتورینگ سرویس هایتان را به آنها خواهید سپرد. در ادامه به معرفی کامل این وب سایت و خدمات آن می پردازیم.

آپتایم ۲ایت چیست؟

آپتایم ۲ایت یک سرویس رایگان مانیتورینگ سرور و هاست است که به صورت رایگان به شما این امکان را می دهد که منابع خود را مورد پایش قرار دهید. و در صورت بروز هرگونه قطعی سریعاً از طریق روش های مختلف به شما خبر می دهد که سرور یا هاست شما در یک لوکیشن دچار حادثه شده است. ضمن اینکه به محض بازگشت سرور و آنلاین شدن آن باز هم شما را مطلع می سازد.

معرفی ابزار ایرانی و رایگان بررسی آپتایم هاست و سرور

بخش های آپتایم ۲ ایت

  1. ثبت ددیکیت سروها و سروهای مجازی و بررسی آپتایم آنها در لوکبشن های مختلف
  2. ثبت وب سایت و بررسی آپتایم و زمان پاسخگویی (response time) سایت در لوکیشن های مختلف به همراه ارائه میانگین زمان پاسخگویی. با امکان شخصی سازی نوع پاسخگویی بر اساس متدهای مختلف و یا زمان های مختلف پاسخگویی
  3. ثبت میزبان و پورت مشخص برای بررسی فعال بودن پورت در لوکیشن های مختلف (مثلاً بررسی پورت ۸۰ یا ۴۴۳ در کشور ایران)
  4. ضربان قلب: به وسیله این ابزار می توانید از سلامت کران جابهای خود اطمینان پیدا کرده و فعالیت آن را رصد کنید.
  5. ثبت دامنه ها جهت بررسی اطلاعات دامنه و ارسال پیام یادآوری زمان انقضای دامنه یا گواهی SSL آن در زمان قابل تعیین
  6. ایجاد یک صفحه وضعیت نمایش اطلاعات هاستها، سرورها و پورت ها در یک جا و یا حتی با هدف نمایش به مشتریان و مخاطبان شما

معرفی ابزار ایرانی و رایگان بررسی آپتایم هاست و سرور

نحوه عملکرد سیستم مانیتورینگ

با اضافه کردن یکی از منابع یاد شده و مشخص کردن لوکیشن ها ، سیستم به صورت خودکار منابع را در زمانهایی که برای آن مشخص کرده اید مورد بررسی مداوم قرار می دهد. در صورت پایداری منبع، در قسمت پیشینه بررسی این مورد را ثبت می کند. اما اگر در لحظه بررسی در یکی از لوکیشنها ، قطعی رخ داده باشدریال بلادرنگ از طریق روشهایی که هنگام ثبت سرویس تعیین کرده اید، به شما خبر خواهد داد که سرویس مد نظر در یکی از لوکیشن ها داون شده است. همینطور به محظ برقرای ارتباط با منبع، این موضوع را به اطلاع شما خواهد رساند.

همه این ابزارها قابلیت شخصی سازی و ایجاد تغییرات دلخواه را دارند. همینطور امکان مشاهده آمار عملکرد هر سرویس، بر اساس تاریخ و دانلود گزارش ها به فرمت های مختلف وجود دارد.

معرفی ابزار ایرانی و رایگان بررسی آپتایم هاست و سرور

نحوه اطلاع رسانی رویدادها

اگر بکی از سرویس های شما در بررسی های دوره ای قطع شده باشد، این موضوع از طریق روشهایی که از قبل برای سیستم تعریف کرده اید به اطلاع شما خواهد رسید. اصولاً اکثر برنامه های مانیتورینگ ، اطلاعیه های هشدار را از طریق ایمیل به اطلاع مالک سرویس می رسانند و خود این امر گاهی باعث می شود که دیر از رویدادها مطلع شویم. برای رفع این مشکل ، آپتایم ۲ ایت روشهای متنوعی را در اختیار قرار می دهد که می توانید برای هر سرویس یک یا همه این روشها را مورد استفاده قرار دهید. این روشها عبارتند از :

  • ارسال اطلاعیه ها از طریق ایمیل
  • ارسال اطلاعیه ها از طریق چت تلگرام
  • ارسال اطلاعیه ها از طریق دیسکورد
  • ارسال اطلاعیه ها از طریق اسلک
  • ارسال اطلاعیه ها از طریق وب هوک
  • و ارسال اطلاعیه ها از طریق پیامک (به زودی)

 

معرفی ابزار ایرانی و رایگان بررسی آپتایم هاست و سرور

صفحه وضعیت سرویس ها

به جهت دسترسی سریع به داده های منابع و بررسی وضعیت آنان، علاوه بر امکان بررسی آنها در بخش مانیتور، در آپتایم ۲ایت امکان ایجاد یک صفحه وضعیت برای کاربران فراهم گردیده است. که می توانید در آن سرویس و یا سرویس های مشخصی را ثبت کتید؛ تا بجای مراجعه به پنل وب سایت، مستقیما همه جزئیات را در این  صفحه به صورت یکجا و در هر زمان مشاهده نمایید.

این صفحه همینطور می تواند برای مجموعه هایی که مشاهده وضعیت سرور و سایت برای مشتریانشان اهمیت دارد، مناسب باشد تا با شفافیت بیشتر به کاربرانشان اطمینان دهند که خدمات مورد نظر بر روی سرور یا سایت فعال هستند.

لوکیشن های آپتایم ۲ایت

در حال حاضر و در زمان انتشار این مقاله، سرورهای بررسی پینگ در ۴ لوکیشن ایران، فنلاند، آلمان و آمریکا فعال هستند. به زودی کشورها و شهرهای دیگری به این لیست اضافه خواهد شد.

نشانی وب سایت:

www.hit2.ir و www.uptime.2it.ir

 

آپتایم ۲ایت یکی از ابزارهای مجموعه ۲ایت است که با هدف کمک به توسعه فضای کسب و کار ایرانیان راه اندازی شده است. استفاده از این سرویس و دیگر سرویس های مجموعه ۲ایت کاملاً رایگان است. و متخصصان این مجموعه تلاش می کنند تا سرویس های بهتر و با کیفیت بالای بیشتری را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهند. از اینرو صمیمانه درخواست می کنیم تا با حمایت از ما و معرفی محصولات ۲ایت ، در این مسیر همراه ما باشید.

در مقاله بعدی با یکی دیگر از ابزارهای مجموعه ۲ایت آشنا خواهیم شد که می تواند کمک بزرگی به تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان وب سایت ها نماید.

 

نظرات بسته شده است.