آشنایی با مراکز خرید بغداد

مدت زمان زیادی مسافرت به عراق به عنوان یکی از کشورهای زیارتی مورد توجه بوده است. سفر به کربلا، نجف و بغداد، اولویت اصلی بسیاری از سفرهای خارجی ایرانیان بوده و هست. با این وجود کمتر توریست و زائری با مکانهای دیدنی و مراکز خرید بغداد آشنایی کامل دارد. در این مطلب سعی در این داریم که مراکز خرید بغداد عراق را به شما معرفی کنیم.

مراکز خرید بغداد

فروشگاه‌ها و مراکز خرید بغداد

از گذشته تا به امروز، این رفتار به یک رسم تبدیل شده بود که مسافر، در سفر خود برای آشنایان سوغاتی خریداری کند. مخصوصا سفرهای زیارتی که به اصطلاح تبرک است. عراق نیز از جمله کشورهایی است که سوغاتی‌های خاص خود را دارد. اگر بلیط هواپیما مشهد بغداد را در دست دارید یا قصد برگشت به ایران را داشته و نسبت به خرید بلیط هواپیما بغداد مشهد اقدام کرده اید. شناخت مراکز خرید بغداد و مراکز خرید ارزان این قطعا برای خریدهای شخصی و سوغاتی از موارد با اهمیت است. پس حتما ادامه مطلب را از دست ندهید.

بزرگترین مرکز خرید بغداد

در بغداد بازارهای متنوعی از انواع محصولات مربوط به پوشاک ،اسباب بازی، خوردنی‌ها و غیره وجود دارند که در میان آنها تعدادی از معروفیت بیشتری برخوردارند. از جمله بازار های بغداد:

بغداد مال

در منطقه حارثیه، تقاطع خیابان کندی و دمشق، می‌توانید یک مجتمع تجاری بزرگ را مشاهده کنید. این مجتمع به عنوان یکی از بزرگترین مرکز خرید بغداد، دارای چهار طبقه است. بر روی طبقات فروشگاهی بغداد مال، چندین طبقه مربوط به هتل ریحان روتانا و بیمارستان هلث هست که شرایط را برای اقامت و خرید راحت تر می‌کند. البته پارکینگ ده طبقه با ظرفیت هزار اتومبیل هم برای این مجتمع، نقطه مثبت محسوب می‌شود. در فروشگاه‌های بغداد مال می‌توانید مواردی چون پوشاک، طلا و جواهرات، ابزار الکترونیکی را خریداری کنید و از امکانات رستوران‌های زنجیره‌ای و هایپر مارکت نیز بهره‌مند گردید.

بازار شورجه

بازار شورجه بغداد یکی از قدیمی ترین بازارهای این شهر است که ایجاد آن به قرن چهارم هجری بازمی‌گردد. بارها نام این بازار در طول زمان تغییر کرده و در نهایت نام شورجه برای آن باقی مانده است. این بازار در شرق رودخانه دجله، از میدان التحریر به سمت میدان الخلانی تا میدان باب معظم بنا شده است. از پوشاک، لوازم برقی، لوازم الکترونیکی و کالاهای زینتی گرفته تا انواع غذا و نوشیدنی در این بازار به فروش می‌رسد. با توجه به فروش فراوان در این بازار اغلب برای جلب مشتری، کالاهای خود را با قیمت بسیار مناسب عرضه می‌کنند. به همین جهت علاوه بر مسافران، شهروندان این شهر نیز تمام نیاز خود را از این بازار رفع می‌کنند. اگر تصمیم به برگشت به ایران گرفته‌اید و بلیط هواپیما بغداد تهران خود را نیز رزرو کرده اید، حتما برای خرید از بغداد و تهیه سوغاتی به این بازارچه سری بزنید.

قیمت اجناس در عراق نسبت به ایران

عراق نیز مانند هر کشور دیگری در برخی کالاها خودکفا و در برخی دیگر وارد کننده است. البته از آنجایی که یک کشور زیارتی محسوب می گردد سعی می‌کنند برای فروش بیشتر قیمت را در حد مطلوبی نگه دارند. در شهر بغداد، بازارهایی وجود دارند که به دلایل مختلف نسبت به دیگر موارد قیمت پایین تری دارند.

جدیدترین مراکز خرید عراق

در شهر بغداد قطعا جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد. مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند علاوه بر زیارت و سیاحت، به دنبال بهترین و کامل‌ترین فروشگاه ها نیز هستند. در ادامه به چند مورد از بازارهای معروف به همراه آدرس اشاره خواهیم کرد:

المنصور مال از مراکز خرید عراق

اگر به دنبال بازارهای جدید در این شهر هستید، المنصور مال گزینه خوبی برای شماست. در این بازار می‌توانید هر آن چه نیاز دارید را از بهترین و معروف‌ترین برندهای دنیا، خریداری کنید. در صورت اینکه بخواهید بخورید یا بنوشید می‌توانید رستوران و کافی شاپ واقع در طبقه همکف مراجعه کنید. آدرس این مرکز خرید عراق، بغداد، بزرگراه الرواد تقاطع خیابان منصور است.

ماکسیمال بازار بغداد عراق

اگر به دنبال یک پاساژگردی حسابی هستید، بهتر است به بازار ماکسیمال نیز سری بزنید. انواع پوشاک، جواهرات، کالاهای تزیینی و لوکس را می‌توانید در این بازار بیابید. از نظر قیمت می‌توان هم کالاهای برند با قیمت های بالا و هم کالاهایی با قیمت های مقرون به صرفه پیدا کرد. بازار ماکسیمال بغداد در خیابان شارع المنصور واقع شدهاست.

بازار شورجه

لیست مراکز بورس کالا در بغداد

اگر برای سوغات یا خرید کلی در بغداد به دنبال بازارهای اصلی هستید، می توانید چند نمونه ای که در زیر بیان می کنیم را مد نظر داشته باشید.

 

 

 

آدرس (خیابانهای بغداد) نوع کالا
الشورجه خشکبار

پوشاک بچگانه

پارچه کت شلواری

پرده

لباس زیر زنانه و مردانه

مانتو و روسری

لوازم آرایشی

الرصافی – بغداد شارع سلمان فائق اشیا عتیقه و آنتیک
باب الشرقی اکو و وسایل صوتی
الکاظمیه پارچه

سیسمونی نوزاد

طلا و جواهر

مانتو و روسری

نقره

صنایع دستی

لوازم آرایشی

شارع الربیعی موبایل و لوازم جانبی آن
الشورجه سوق العطور عطر و ادکلن
سوق الصفافیر صنایع دستی
الرصاقی کیف و چمدان

کفش زنانه، بچگانه ، مردانه

شارع الرشید حفظ القاضی لوازم ورزشی

 

ارزانترین بازارهای و مراکز خرید عراق

 مجیدی مال _ majidi mall

در کشور عراق کمتر کسی هست که مرکز خرید مجیدی مال را نشناسد. این بازار بزرگ در مساحت ۱۱۳ هزار متری بنا شده و دارای حجم زیادی غرفه و فروشگاه است که هر کدام محصولات متفاوتی برای فروش دارند. از انواع پوشاک، کیف و کفش، زیورآلات، محصولات بهداشتی، وسایل دکوری و تزیینی، سوغات، انواع خوراکی ها و غیره. علاوه بر خرید، امکانات رفاهی دیگری در این مجموعه موجود است که می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول کند. از جمله می توان به رستوران، کافی شاپ، سینما، سالن بازی کودکان، هایپر مارکت، سالن بولینگ و پارکینگ اشاره کرد.

سیتی مال _ city star mall

افرادی که علاقه دارند مرکز خرید قیمت مناسبی را برای فراوانی خرید خود بیابند می‌توانند سیتی مال را انتخاب کنند. شاید بیشتر محصولات موجود در این بازار از چین وارد شده باشند اما از کیفیت و در عین حال قیمت مناسبی برخوردارند. محصولاتی نظیر پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه، زیور آلات، کیف و کفش، وسایل دکوری و تزیینی و غیره در این مجموعه موجود است. سایر امکانات رفاهی دیگر از جمله پارکینگ، رستوران، کافی شاپ و مرکز تفریحی کودکان، کمک میکنند که با آسایش خاطر این بازار را انتخاب کنید.

سیتی سنتر _ city centre slemani mall

این مرکز خرید چهار طبقه محل فروش انواع مختلف کالا علی الخصوص برای سوغاتی است. از جمله مواردی که با برندها و قیمتهای متفاوت میتوانید در این بازار بیابید، پوشاک، طلا، محصولات بهداشتی، کیف، کفش، عینک، عطر، وسایل تزیینی و دکوری و غیره است. علاوه بر خرید مراجعه کنندگان در سیتی سنتر می توانند از رستوران، کافی شاپ، محوطه بازی کودکان و پارکینگ نیز استفاده کنند.

از عراق چی بخرم؟

شاید خرید برای هر فردی از نظر فکری و سلیقه‌ای چالش برانگیز باشد. مخصوصا اگر قرار باشد از یک کشور دیگر برای هدیه یا سوغات انجام شود. لیستی که در ادامه مشاهده میکنید از جمله بیشترین موارد انتخابی توسط مسافرین به عراق بوده است:

انگشتر، مهر، تسبیح، سجاده و تربت

انواع ظروف تزیینی و تابلو

صنایع دستی چرمی

روغن ها، اسانس ها و عطرهای طبیعی

رومیزی، رو مبلی، رو تختی و قالیچه با تنوع فراوان

انواع پارچه لباس و چادر

انواع کیف و کفش

صنایع دستی

انواع پوشاک با تنوع جنسیتی و مدلی

شیرینی، میوه های خشک و آجیل

آثار هنری، صنایع دستی و کتاب

نقره‌جات با سنگهای تزیینی

و بسیاری موارد دیگر

سوغات عراق

نکات مهم برای خرید خوب در عراق

* از آن جایی که پوشاک و پارچه نقش اساسی در سوغات کشور عراق دارند، می توانید بزرگترین بازار پوشاک بغداد را در بازار شورجه بیابید.

* قبل از اینکه خرید بلیط هواپیما تهران بغداد خود را قطعی کنید، لیستی از آن چه می‌خواهید از عراق خریداری کنید را به همراه بهترین بازارهای این کشور ایجاد کنید.

* بازارهای بغداد غالبا شلوغ و پر رفت و آمد هستند، ابزار حمل و نقل مناسبی را برای جا به جایی خریدهای خود تعبیه کنید.

* قبل از ورود به بازار حتما مقدار کافی ارز این کشور را به همراه داشته و در کیف مناسبی نگهداری کنید.

سخن آخر

معمولا خرید در کشورهای خارجی، کاری سخت و دغدغه آفرین است. چرا که عدم آشنایی با مراکز خرید خوب و مناسب، سد محکمی در این مسیر خواهد بود. اگر قبل از سفر به بغداد و خرید بلیط هواپیما یوتراوز سعی کنید یک لیست کامل از این مراکز فروش تهیه کنید، قطعا بی استرس و تنها با یک مراجعه کوچک به لیست میتوانید به مکان مربوطه دست یابید.  سامانه خرید بلیط هواپیما یوتراوز علاوه بر این که بهترین مجموعه برای تهیه بلیط سفر به کشورهای جهان از جمله عراق است، مشاور خوبی نیز برای سوالات پیش روی شماست.

 

 

 

نظرات بسته شده است.