چه زمانی از ساندویچ پانل سردخانه‌ای استفاده می‌کنیم؟

ساندویچ پانل سردخانه‌ای کاربردهای مختلفی در ساخت و ساز و مهندسی دارد. زیرا به فناوری هواپیما، سفرهای فضایی و هوانوردی و تأسیسات ذخیره سازی موقت و دائمی کمک می کنند. علاوه بر این، ساندویچ پانل سردخانه‌ای برای محافظت و نگهداری مواد غذایی و مواد خام نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ادامه به بررسی و توضیح مزیت های متمایز این سازه عالی می پردازیم.

وزن سبک و زیبایی در ساختار

ساندویچ پانل های سردخانه‌ای از طریق فرآیند آزمایش و کنترل کیفیت دقیق تولید می شوند. پانل ها از آزمایش فلز سبک پروفیلی یا غیرپروفایل برای خمش، ضربه و لرزش ساخته شده اند و استحکام کششی از طریق زیبایی ساختاری تامین می شود. به همین دلیل در فضاهایی که نیاز به دمای پایین دارند یک گزینه بسیار عالی است.

دوام و تنظیم دما و عایق کاری

انبارهای سردخانه بسته به اندازه و کاربری، ممکن است به دو نوع طبقه بندی شود. این دو نوع اتاق سرد موقتی و انباری هستند. انبارهای سردخانه‌ای موقتی کوچک‌تر هستند و توسط صنعت خرده‌فروشی برای نگهداری مواد غذایی برای دوره‌های کوتاه‌تر استفاده می‌شوند.

چه زمانی از ساندویچ پانل سردخانه‌ای استفاده می‌کنیم؟

دلیل کوتاه مدت بودن این است که چنین مواد غذایی به سرعت از قفسه های فروشگاه های خرده فروشی دوباره پر می شوند. سردخانه‌های انبار بزرگ‌تر هستند و در فروشگاه‌های بزرگ‌تر برای نگهداری مواد غذایی و مواد خام برای مدت طولانی‌تر استفاده می‌شوند.

پانل های منظم و مناسب

روکش های پوشش دهنده پانل های فلزی در لبه ها به شکل U هستند تا چسبندگی عالی بین ورق های فلزی و فوم پلی اورتان عایق ایجاد کنند. همچنین برای ایجاد استحکام بیشتر و ثبات ابعادی آجدار مناسب هستند.

عایق غیر سمی و ضد آب

ساندویچ پانل سردخانه‌ای کاملا غیر سمی است، با گذشت زمان خراب نمی شود و بو را جذب نمی کند. پانل ها همچنین ضد آب هستند و علاوه بر عدم ایجاد حساسیت، در برابر قارچ یا کپک مقاوم هستند. این موضوع تضمین می کند که انبار سردخانه به خوبی حفظ خواهد شد.

اتصالات عالی و مقاومت در برابر آتش

ساندویچ پانل سردخانه‌ای با قفل های بادامکی در زمان ساخت به طور دائم در فوم عایق قالب گیری می شوند و به آرامی در جای خود می لغزند و در حین مونتاژ ساندویچ پانل ها را آب بندی می کنند. همچنین باعث می‌شوند تا ذخیره‌سازی سرد به راحتی قابل گسترش و جداسازی باشد، بنابراین انعطاف‌پذیری را در مونتاژ مجدد پانل‌ها در مکان‌های مختلف فراهم می‌کند.

ساندویچ پانل برای ذخیره سازی سرد از مواد هسته ای مختلفی مانند پشم معدنی، پلی استایرن منبسط شده (پلی اورتان) و پلی ایزوسیانورات بر اساس نیاز استفاده می کنند. هسته عایق PIR برای ساخت و سازهایی توصیه می شود که در معرض آتش و گرما هستند.

عایق بندی قوی

یکی از دلایل اصلی محبوبیت ساندویچ پانل سردخانه‌ای، عایق برتری است که برای پر کردن فضای بین ورق های فلزی استفاده می شود. معمولاً این عایق از جنس پشم معدنی یا عمدتاً پلی اورتان می‌باشد که تحت فشار زیاد به فضای بین پانل ها تزریق می شود. همچنین، توسط رنگ مخصوص مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش ارائه می‌شود که پانل های فلزی را می‌پوشاند و انرژی حرارتی و نور را منعکس خواهد کرد. این عایق سنگین ترکیبی دمای انبارها، سردخانه ها، چیلرها، فریزرها و سردخانه های سیار را بین محدوده ۱۵ درجه تا ۴۰- درجه سانتیگراد حفظ و تنظیم کرده و مواد غذایی و لوازم مربوطه را برای کوتاه مدت و همچنین طولانی مدت حفظ خواهد کرد.

سهولت در نصب و ساخت

نصب و مونتاژ ساندویچ پانل سردخانه‌ای با حداقل نیروی کار و هزینه کم انجام می‌شود. ساندویچ پانل های سردخانه‌ای چه برای ساخت انبارهای بزرگ یا یخچال های متحرک مورد استفاده قرار گیرند و برای مونتاژ و حمل و نقل انعطاف پذیر هستند.

تعمیر و نگهداری کم هزینه

ساندویچ پانل هزینه تعمیر و نگهداری نزدیک به صفر دارد؛ زیرا پلی یورتان یک عایق کم هزینه است و نیازی به تعویض منظم نخواهد داشت. جدا از دوام طولانی مدت عایق، پانل های فلزی نیز صاف، ساده و از نظر ساختاری مینیمال هستند، بنابراین نیاز به نگهداری بسیار محدودی دارند. تمام دلایل ذکر شده در بالا به ویژگی قوی و بادوام بودن ساندویچ پانل اشاره دارد. دوام پانل‌های سردخانه‌ای، انعطاف‌پذیری و هزینه‌های پایین خرید، نگهداری آن‌ها را به انتخابی با کیفیت برای انبار و تاسیسات شما تبدیل می‌کند.

استحکام، دوام، هزینه کم، انعطاف پذیری و زیبایی ساختاری ساندویچ پانل های سردخانه‌ای آنها را به یک سازه باکیفیت تبدیل کرده است. همچنین از فناوری های نوآورانه نگهداری، قفل و عایق استفاده می کند تا تجربه ای منحصر به فرد در ذخیره سازی مواد غذایی به شما ارائه دهد.

سخن پایانی

امروزه در صنایع مختلف پزشکی، غذایی و… نیاز به سردخانه یک امر مهم تلقی می‌شود. به همین دلیل استفاده از سازه های با کیفیت مانند ساندویچ پانل سردخانه‌ای کمک بزرگی به ارتقاء کیفیت کار این صنایع بزرگ خواهد بود.

انتخاب پانلی مناسب با نیاز شما امری کاملا سلیقه‌ای است که به مواردی همچون نوع کاربرد و بودجه شما بستگی دارد. شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، از طریق وبسایت رسمی دنیای ماموت به نشانی https://mammutworld.com/  با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید.

 

نظرات بسته شده است.