نماینده مجلس: افزایش ۵۰ درصدی حقوق نمایندگان، دروغ است

حقوق نمایندگان همچون سایر کارکنان دولت در ابتدای سال به میزان ۱۰ درصد اضافه شد و تاکنون افزایش دیگری نداشته است.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تکذیب افزایش ۵۰ درصدی حقوق نمایندگان گفت: با توجه به اینکه میزان افزایش حقوق نمایندگان مجلس همچون کارمندان دولت است، حقوق آن‌ها در ابتدای سال به میزان ۱۰ درصد اضافه شده و تاکنون نمایندگان غیر از این، افزایش حقوقی نداشته‌اند.

جعفر قادری در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر «افزایش ۵۰ درصدی حقوق‌ نمایندگان مجلس در روزهای اخیر» گفت: افزایش ۵۰ درصدی حقوق نمایندگان مجلس کذب محض و دروغ است؛ حقوق نمایندگان همچون سایر کارکنان دولت در ابتدای سال به میزان ۱۰ درصد اضافه شد و تاکنون افزایش دیگری نداشته است.

وی با اشاره به لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: در صورت تصویب این لایحه، کارکنان دولت و نمایندگان مجلس مشمول این افزایش می‌شوند و هیچ تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد، چون اساساً در موضوع میزان افزایش حقوق تفاوتی بین نماینده و غیرنماینده و هیچ‌کدام از قوا نیست.

قادری با بیان اینکه “میزان افزایش حقوق نمایندگان مجلس و کارکنان دولت یکسان بوده است”، گفت: من از مجلس حقوق نمی‌گیرم و حقوقم از دانشگاه شیراز پرداخت می‌شود، ولی بنا بر اطلاعم، میزان افزایش حقوق نمایندگان مجلس نیز مانند کارکنان دولت بوده و غیر از آن چیزی اضافه نشده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با یادآوری اینکه میزان حقوق نمایندگان در جلسه مشترکی بین کمیسیون برنامه و هیأت رئیسه مجلس مشخص می‌شود، افزود: حقوق کارکنان مجلس نیز در کمیسیون شوراها تصویب می‌شود که میزان افزایش حقوق آن‌ها نیز همچون کارکنان دولت ۱۰ درصد بوده است.

نظرات بسته شده است.