اگر ایرانگرد هستید، این شهرهای تاریخی را از دست ندهید.

اگر ایرانگرد هستید، این شهرهای تاریخی را از دست ندهید. احتمالا شهرهای تاریخی اصفهان، کاشان و یزد جزو اولین مقصدهای سفر هر ایرانگردی باشد.

اگر ایرانگرد هستید، این شهرهای تاریخی را از دست ندهید.

احتمالا شهرهای تاریخی اصفهان، کاشان و یزد جزو اولین مقصدهای سفر هر ایرانگردی باشد. اگر شما هم در دسته ایرانگردها قرار دارید، پیشنهاد می‌کنیم این نوشته را تا انتها بخوانید. چون می‌خواهیم در پینورست درباره اهمیت مسافرت و دیدار از این شهرهای تاریخی با شما صحبت کنیم.

 

سفر با پینورست

خیلی‌ها فکر می‌کنند که پیدا کردن محلی راحت و تمیز که با خیال راحت بتوانند چند شب را در آن‌جا بگذرانند، کار سختی است. اما ما در پینورست سعی کرده‌ایم که با فراهم کردن اقامتگاه‌های راحت و مناسب در همه شهرهای ایران، این مشکل را برطرف کنیم.

۱. ایرانگردی در شهرهای تاریخی مثل اصفهان

بعد از شمال و مشهد، أصفهان به عنوان یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی کشورمان محسوب می‌شود که فقط هم تاریخی نیست. کوچه و خیابان‌های شهر اصفهان با معماری سنتی، حال و هوایی ایجاد می‌کنند که می‌توانند روح شما را تلطیف کنند.

اگر دلیلی که که هنوز به اصفهان نرفته‌اید، مشکل در پیدا کردن اقامتگاه مناسب است، می‌توانید از سایت پینورست برای رزرو اقامتگاه در اصفهان دیدن کنید.

 

۲. چرا سفر به شیراز را نباید از دست بدهید

ایران پر از شهرهای تاریخی شبیه به اصفهان است. در نزدیکی همین اصفهان، شیراز قرار دارد که از هر نظر شهری همه‌چیز تمام محسوب می‌شود.

این شهر به شهر بهارنارنج، شعر و هنر مشهور شده است و آن‌قدر زیباست که خیلی از کسانی که به آن سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند در آن بمانند و به شهرشان برنگردند.

برای کرایه اقامتگاه مثل سوئیت، آپارتمان و ویلا در شیراز می‌توانید از سایت پینورست استفاده کنید. شما هم اگر یک‌بار اردبیهشت را در این شهر بگذرانید به یکی از مسافران همیشگی شیراز تبدیل می‌شوید.

اگر دنبال کرایه اقامتگاه مثل سوئیت، آپارتمان و ویلا در شیراز هستید می‌توانید از سایت پینورست استفاده کنید. اگر یک بار در ماه اردیبهشت به این شهر سفر کنید، احتمالا به مسافر همیشگی آن تبدیل خواهید شد.

۳. یزد و شکل‌گیری شهرهای تاریخی در مرکز ایران

 

چون شهرهای مرکزی ایران کمتر از شهرهای مرزی در معرض تهاجم کشورهای دیگر بوده‌اند، امروز آثار تاریخی و کهن بیشتری در آن‌ها باقی مانده است.

مثلا شهر یزد که به عنوان شهر بادگیرها از آن یاد می‌کنیم، تقریبا از تمام دوره‌های تاریخی ایران در خود یادگاری دارد. رزرو اقامتگاه در یزد از سایت پینورست هم مثل آب خوردن است.

قبلا در سایت پینورست در مورد دیدنی‌های این شهر نوشته‌ایم. مثلا مجموعه امیر چخماق، می‌تواند برای هر مسافری شبی پرخاطره بسازد. اگر هم به معماری اصیل و سنتی ایران علاقه دارید، مسجد جامع یزد از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر محسوب می‌شود. دقت و ظرافتی که در معماری این مسجد به کار رفته و تزئینات داخل مسجد شگفت‌انگیز است.

۴. از کنار کاشان ساده نگذرید

در سفر به استان‌های مرکزی ایران، کاشان را از یاد نبرید. گلاب‌گیری کاشان و حمام زیبای فین به کنار؛ در این شهر می‌توانید کویرگردی را هم تجربه کنید. کویر مرنجاب یکی از دیدنی‌ترین نقاط کویری ایران محسوب می‌شود. تجربه اقامتگاه بومگردی در این شهر هم بسیار جذاب است. برای رزرو اقامتگاه در کاشان هم می‌توانید از سایت پینورست استفاده کنید.

خانه‌های تاریخی در کاشان

خانه تاریخی بروجردی‌ها و خانه تاریخی طباطبایی‌ها دو ساختمان مهم کاشان است.

خانه طباطبایی‌ها عروس خانه‌های تاریخی ایران محسوب می‌شود. این خانه هم مثل خانه بروجردی‌ها در دوران قاجار ساخته شده است.

دیدنی‌های خیلی قدیمی و باستانی کاشان هم کم نیستند. تپه سیلک که در جنوب غرب کاشان قرار گرفته، محلی باستانی با قدمت هشت هزار ساله است که در جهان نیز شناخته شده است. کوزه‌ها و سفال‌هایی که در این منطقه کشف شده، نشان‌دهنده قدمت آن است.

۶. چند شهر مهم دیگر برای ایرانگردی

 

موقع مرور شهرهای تاریخی ایران، شهر دزفول استان خوزستان را نیز نباید فراموش کنیم. مثلا پل قدیم دزفول از دوران ساسانی به ما رسیده؛ این پل به نام پل رومی هم شناخته می‌شود و توسط زندانیان رومی بنا شده است.

اگر خودتان را برای سفر به شهرهای مختلف استان خوزستان آماده می‌کنید، از سایت پینورست هم می‌توانید برای کرایه اقامتگاه استفاده کنید. موقع اجاره واحدهای پینورست خیالتان بابت تمیزی و خوب بودن واحدها راحت باشد. چون همه واحد‌های ما بازرسی شده‌اند و از نظر امنیت و پاکیزگی با سخت‌گیری بررسی می‌شوند.

۷. ایران‌گردی در کنار پینورست

برای سفر به شهرهای تاریخی می‌توانید از قبل برنامه سفرتان را به راحتی بچینید.

سعی کنید اقامتگاه بوم گردی خود را طوری از سایت پینورست انتخاب و رزرو کنید که به جاهای دیدنی مورد نظرتان نزدیک باشد.

اقامتگاه مورد نظرتان را با خیال راحت رزرو کنید. چون تمام اقامتگاه‌های پینورست بازرسی شده‌اند و بعد در سایت قرار داده شده‌اند. منظورمان از بازرسی چیست؟ ما با یک لیست سفت و سخت به سراغ اقامتگاه‌ها رفته‌ایم و آن‌ها را با فاکنورهایی مثل بو، صدای اطراف، تمیزی و… بررسی کرده‌ایم و وقتی یک واحد در سایت پینورست قرار گرفته، یعنی تمام این موارد در آن مورد تأیید قرار گرفته‌اند.

 

نظرات بسته شده است.