برخورد خشن پلیس با زنی در سد لتیان/ بازداشت سه مامور / واکنش عبدی و پرستویی

عباس عبدی: نحوه برخورد پلیس با یک هموطن زن نشان داد که متولیان امر درکی از جایگاه این نهاد ندارند و آن را قربانی مسأله‌ای جزیی کرده‌اند. پلیس را مستهلک نکنید.

برخورد خشن پلیس با زنی در سد لتیان/ بازداشت سه مامور / واکنش عبدی و پرستویی

دستور پیگیری ویژه برای برخورد با مأموران پلیس که زن جوانی را در جاده لواسانات با روشی خشونت‌آمیز دستگیر کرده بودند، از سوی رئیس پلیس آگاهی پایتخت صادر شد.

به گزارش ایران؛ ۲۵ ثانیه فیلم منتشر شده از رفتار دو مأمور پلیس و یک سرباز کلانتری ۱۶۵ لواسانات که زن جوانی را به زور سوار خودروی پلیس می‌کنند، در فضای مجازی دست به دست چرخید.

زن جوان با مانتویی مشکی و شلوار جین آبی در حال ناسزاگویی به مأموران است و فردی مخفیانه در حال تصویربرداری از این صحنه است.

مأموری که لباس شخصی به تن دارد، ابتدا با دست روی دست زن جوان می‌کوبد که گوشی از دست او پرت شده و گوشی به سپر عقب خودروی پلیس برخورد می‌کند و در این میان همان مرد که لباس شخصی به تن دارد، زن جوان را با زور و تهدید داخل خودروی پلیس می‌اندازد.

در بررسی‌های صورت گرفته و تحقیقات انجام شده مشخص شد که زن جوان و دوستش که این تصاویر را گرفته بود، سوار بر خودروی تیبا از ایست بازرسی لواسانات عبور می‌کنند.

مأموران ایست بازرسی که به آن‌ها مشکوک شده بودند، دستور ایست می‌دهند. اما دو زن بدون توجه به دستور ایست مأموران کلانتری به راهشان ادامه می‌دهند.

بدین ترتیب تعقیب و گریز آغاز شد و کمی آن طرف‌تر، مأموران کلانتری ۱۶۵ لواسانات موفق به متوقف کردن خودروی تیبا شدند، اما زن جوان به دنبال برخورد مأموران، از خودرواش پیاده شده و شروع به فیلمبرداری می‌کند و از سایر رانندگان عبوری می‌خواهد که از برخورد پلیس با آن‌ها تصویربرداری کنند.

در بازرسی از خودروی زن جوان، مقدار کمی ماده مخدر گراس کشف شد که بررسی‌ها نشان می‌دهد برای مصرف شخصی آن‌ها بوده است.

با انتشار این فیلم، براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت: «سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت، دستورات لازم را درخصوص پیگیری ویژه حادثه دستگیری این خانم در منطقه سد لتیان توسط گشت خودرویی پلیس پیشگیری که تصاویری از آن منتشر شده صادر کرد.» بلافاصله تحقیقات به دستور رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ آغاز شد و در تحقیقات صورت گرفته سه مأمور کلانتری که در این صحنه حضور داشتند، بازداشت شدند.

واکنش عباس عبدی: پلیس را مستهلک نکنید

واکنش عبدی به با بازداشت نامناسب زنی در سد لتیان

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتر نوشت:

سطح اعتبار و پیشرفت هرجامعه را با اعتبار و مقبولیت پلیس و دستگاه قضایی می توان سنجید.

نحوه برخورد پلیس با یک هموطن زن نشان داد که متولیان امر درکی از جایگاه این نهاد ندارند و آن را قربانی مسأله‌ای جزیی کرده‌اند.

واکنش پرویز پرستویی: این افراد که اشتباها لباس پلیس را به تن کرده‌اند مجازات شوند

واکنش پرویز پرستویی به بازداشت نامناسب زنی در سد لتیان

پرویز پرستویی در واکنش به فیلم دستگیری زنی در حوالی سد لتیان با برخوردی بسیار تند، در صفحه اینستاگرامش نوشت:

در حیرتم! البته این اولین بار نیست که بعضی از افراد پلیس باعث خدشه‌دار شدن چهره‌های زحمتکش نیروی انتظامی می‌شوند. دو روز است این کلیپ را در دنیای مجازی می‌بینم.

هر چه فکر می‌کنم متوجه نمی‌شوم این چه رفتار ناشایستی است با یک خانم،آن هم در ملاء‌عام؟ این خانم مرتکب هر جرمی هم که شده باشد به لحاظ قانون و شرع شایسته چنین رفتاری نیست.

امیدوارم اول خود این افراد که اشتباها لباس مقدس پلیس را به تن کرده‌اند مجازات شوند تا این خانم، اگر جرمی مرتکب شده است. آن هم در مراجع قضایی نه در جاده و خیابان…

نظرات بسته شده است.