موج اخراج کارگران، پس از افزایش ۵۷درصدی حقوق‌ها / وقتی دولت هم کارگران را تحت فشار قرار می‌دهد، هم کارفرمایان را!

نتایج نظرسنجی خبرفوری نشان می دهد که نزدیک به نیمی از کاربران خبرفوری، شاهد اخراج کارگران به دلیل افزایش غیرمنطقی دستمزدها بوده‌اند.

در همین زمینه

افزایش ۵۷درصدی حقوق کارگران که نه از محل اعتبارات دولت، بلکه از جیب بخش خصوصی و کارفرمایان غیردولتی پرداخت شد، موجی از اخراج کارگران را به دنبال داشته است.

با اینکه وزیر کار مدعی شده، این افزایش ناگهانی دستمزدها، تنها ۲ تا ۳ درصد تورم ایجاد کرده، مشاهدات میدانی، حکایت از گرانی فزاینده کالاهای اساسی دارد.

به این ترتیب رشد قیمت‌ها عملا قدرت خرید کارگران را به مراتب کمتر از قبل کرده است و افزایش حقوق به زیان کارگران تمام شده است.

نظرسنجی خبرفوری از مخاطبان خواسته تجربه خود را در قبال اخراج کارگران به دلیل افزایش حقوق در سال جدید، بیان کنند.

۴۰درصد از ۳۳هزار شرکت‌کننده در این نظرسنجی، گزینه‌ای را انتخاب کرده‌اند که نشان می‌دهد از نزدیک شاهد اخراج کارگران، به دلیل افزایش حقوق‌ها بوده‌اند.

در کنار اینها، ۲۶درصد مخاطبان چنین تجربه‌ای نداشته و ۳۴درصد دیگر نیز نظری در این رابطه نداده‌اند و گزینه “اطلاع ندارم” را انتخاب کرده‌اند.

IMG_20220507_152135_544

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که مواضع وزارت کار در رشد بی دلیل دستمزدها، به سیاستی نادرست منتهی شده که به‌جای دفاع از حقوق کارگران، آنها را در تنگنا قرار داده و دست کارفرمایان بدای اخراج کارگران را باز گذاشته است.

شما چه تجربه‌ای درباره وضعیت کاری کارگران دارید؟ به نظر شما رشد حقوق‌ها به کارگران بدای عبور از فشارهای اقتصادی کمک کرده یا بالعکس، به زیان آنها بوده است؟

در ادامه کامنت بگذارید و درباره دلایل موج اخراج کارگران نظر بدهید.

منبع: خبر فوری

نظرات بسته شده است.