وزیر امور خارجه ایرلند: شاید تا عید نوروز توافق هسته ای امضا شود

ایران یک تعطیلات ملی دارد که از روز دوشنبه شروع می‌شود و نزدیک به دو هفته طول می‌کشد و بنابراین ممکن است رهبران سیاسی بخواهند این موضوع را در ۴۸ ساعت آینده انجام دهند و مطمئنا این امید ماست.”

 
وزیر امور خارجه ایرلند: شاید تا عید نوروز توافق هسته ای امضا شود

“سیمون کاونی” وزیر امور خارجه ایرلند در مصاحبه روز شنبه (امروز) با “بی بی سی” از احتمال امضا شدن توافق هسته ای تا تعطیلات نوروز در ایران خبر داد.
به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت روزنامه انگلیسی” ایندپندنت”، وزیر خارجه ایرلند که در نقش تسهیل کننده شورای امنیت ملل متحد در مذاکرات وین عمل می کند، در این باره گفت:” سیگنال ها برای توافق در آخر هفته خوب هستند.”
این مقام اروپایی افزود:” “ما به امضای قرارداد بسیار نزدیک‌تر می‌شویم. در واقع برخی می گویند که به طور بالقوه چشم اندازی برای یک توافق در آخر این هفته وجود دارد. ایران یک تعطیلات ملی دارد که از روز دوشنبه شروع می‌شود و نزدیک به دو هفته طول می‌کشد و بنابراین ممکن است رهبران سیاسی بخواهند این موضوع را در ۴۸ ساعت آینده انجام دهند و مطمئنا این امید ماست.”
او افزود آزادی “نازنین زاغری” نقش مهمی در تسهیل مذاکرات مربوط به احیای برجام داشته است.
وزیر خارجه ایرلند گفت که شکی نیست که توافق هسته ای و احیا برجام منجر به تجدید صادرات نفت از ایران و کاهش فشار صعودی بر قیمت انرژی در غرب خواهد شد.
وزیر امور خارجه ایرلند: شاید تا عید نوروز توافق هسته ای امضا شود
او افزود:” تردیدی وجود ندارد که کشورهای دیگر در قاره اروپا به ویژه در اروپای غربی، اکنون می خواهند از اتکا به نفت و گاز روسیه دور شوند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.