بهترین لپ‌تاپ‌ های زیر ۱۰ میلیون تومان موجود در بازار ایران

ممکن است باورش سخت باشد اما دسته‌ای از کاربران هستند که با دیدن لپ‌تاپ‌های گیمینگ و حرفه‌ای به وجد نمی‌آیند، بلکه نیاز به دستگاهی دارند که در کارهای روزمره و‌ گشت و گذارهای اینترنتی خود از آن استفاده کنند. یا حتی برخی از دانشجویان و دانش‌آموزان نیاز به لپ‌تاپی دارند تا فقط در کلاس‌ها شرکت کنند.

به همین خاطر پرداخت هزینه‌ای گزاف برای خرید یک لپ‌تاپ پرچمدار نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای کاربران معمولی باشد و اینجاست که محصولات پایین‌رده وارد عمل می‌شوند.در این مقاله میخواهیم به شما بهترین لپ‌تاپ‌ها با قیمتی کم‌تر از ۱۰ میلیون تومان را معرفی کنیم که شاید توانایی اجرای بازی‌های سنگین یا نرم‌افزارهای تولید محتوا را نداشته باشند اما برای کاربری عادی انتخاب‌های هوشمندانه‌ای محسوب می‌گردند. حواستان باشد که این لپ‌تاپ‌های زیر ۱۰ ملیون قدرت سخت افزاری بالایی ندارند و توان انجام کارهای کمی پیچیده را نیز ندارند و فقط به درد تماشای فیلم و شرکت کردن در کلاس‌های آنلاین می‌خورند.

لپ‌تاپ لنوو V15-EB 15.6 inch

بهترین لپ‌تاپ‌ های زیر 10 میلیون تومان موجود در بازار ایران
این لپ‌تاپ یک صفحه نمایش مات از نوع TN، رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ و ابعاد ۱۵.۶ اینچی دارد که توانایی باز شدن ۱۸۰ درجه‌ای را نیز دارد. در بخش پردازنده این لپ‌تاپ از پردازنده اینتل، سری سلرون ۴۰۲۰N با فرکانس ۱.۱ تا ۲.۸ گیگاهرتز استفاده شده که به همراه آن پردازنده گرافیکی UHD 600 کار می‌کند. برای این دو پردازنده، ۴ گیگابایت رم از نسل DDR4 قرار گرفته است.
برای بخش حافظه داخلی لپ‌تاپ یک هارد ۱ ترابایتی به همراه ۲۵۶ گیگابایت SSD قرار گرفته تا بخش حافظه، تبدیل به یکی از نقاط قوت آن شود. یک درگاه نسل ۲ و دو درگاه نسل ۳ برای USB قرار گرفته که تنوع تقریبا کمی محسوب می‌شود.
وظیفه شارژدهی این لپ‌تاپ به یک باتری دو سلولی سپرده شده است که نهایتا توان شارژدهی تا ۳ ساعت را دارا بوده تا یک نقطه ضعف مهم برای این لپ‌تا را رقم زده باشد. دیگر نقظه ضعف این لپ‌تاپ نبود درایو نوری در آن است. ابعاد این لپ‌تاپ مخصوص ضخامت کم آن به همراه وزن سبکی که دارد باعث راحتی استفاده از آن شده است.

نقاط قوت 

یک ترابایت هارد به همراه ۲۵۶ گیگابایت SSD
سبک و باریک
باز شدن ۱۸۰ درجه‌ای نمایشگر

نقاط ضعف

نبود درایو نوری
باتری ضعیف

 

لپ‌تاپ ایسوس X543MA-DM1098

X543MA-DM1098
این لپ‌تاپ یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی از نوع TFT LED-backlit LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد که این رزولوشن در این رنج غنیمت به حساب می‌آید!
همانند لپ‌تاپ قبلی، اینجا هم شاهد پردازنده سلرون ۴۰۲۰N با فرکانس ۱.۱ تا ۲.۸ گیگاهرتز هستیم. در بخش پردازنده گرافیکی نیز مانند قبل، پردازنده UHD 600 قرار گرفته است. در کنار این دو پردازنده، ۴ گیگابایت رم DDR4 قرار گرفته است که می‌توانید تا حدی از اجرای چند برنامه به صورت همزمان از آن استفاده کنید.
یک ترابایت هارد ۵۴۰۰ دور بر دقیقه برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است. از نظر وزن، تنها ۱۰۰ گرم از مدل قبلی سنگین‌تر است اما تفاوت زیای در ابعاد دارد و ۷ میلی‌متر ضخامت بیشتری دارد. باتری قرار گرفته در این لپ‌تاپ سه سلولی بوده که توان استفاده ۶ ساعتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
تنها دو درگاه نسل دو از USB  به همراه یک نسل ۳یی برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده تا تبدیل به نقطه ضعفی برای لپ‌تاپ ایسوس X543MA-DM1098 شود. این لپ‌تاپ نیز درایو نوری ندارد.

نقاط قوت 

رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰
یک ترابایت هارد
سبک
عملکرد خوب باتری

نقاط ضعف

نبود درایو نوری
ضخامت بالا
تنوع کم درگاه‌ها

 

لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 1 – A

IdeaPad 1 - A
 
این لپ‌تاپ را می‌توان تقریبا یک تبلت دانست، چرا که ابعاد بسیار کوچک و وزن کمی دارد، این کار باعث شده تا یکی از بهترین گزینه‌ها برای حمل و نقل به حساب آید.  لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 1 – A یک نمایشگر ۱۱.۶ اینچی نوع TFT LED-backlit LCDبا رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ دارد. ضخامت بسیار کم ۱۸ میلی‌متری آن باعث شده تا شاهد درایو نوری در این لپ‌تاپ نباشیم. وزن این لپ‌تاپ تنها ۱.۲ کیلوگرم است که عدد بسیار پایینی برای لپ‌تاپ هست.
حافظه این لپ‌تاپ هم نقطه قوت آن است و هم نقطه ضعف آن. این لپ‌تاپ از ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD استفاده می‌کند و نکته منفی این است که هارد دیگری نداشته و فقط این مقدار حافظه SSD موجود است که ۱۲۸ گیگابایت عدد بسیار کمی برای استفاده به حساب می‌آید.
باتری لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 1 – A دو سلولی بوده و تا ۵ ساعت شارژده دارد، نکته مثبت این باتری، پشتیبانی از شارژ سریع است که به شما اجازه می‌دهد در یک ساعت ۸۰ درصد از آن را شارژ کنید. برای درگاه‌های ارتباطی این لپ‌تاپ دو درگاه نسل ۳.۲ و دو درگاه نسل ۳ USB تعبیه شده تا خیال شما را از اتصالات راحت سازد.

نقاط قوت 

حافظه SSD
سبک و بسیار نازک
عملکرد خوب باتری به همراه شارژ سریع
درگاه‌های ارتباطی
قیمت مناسب‌تر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.