بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان

انتخاب گوشی های مقرون به صرفه کار سختی است و خیلی از کاربران با آن مشکل دارند. امروز می‌خواهیم بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان را معرفی نمائیم.

امروزه در بازار گوشی های هوشمند مدل های مختلفی با هر مشخصه و سطح قیمتی در دسترس طرفداران قرار دارد. مشتریان باید برای خرید یک گوشی با صرفه و مناسب دقت زیادی به خرج دهند.

اولین و مهمترین چیزی که برای اکثر کاربران در انتخاب یک گوشی هوشمند موثر است، بی شک قیمت آن گوشی است. بیشتر کاربران تمایلی به اختصاص بودجه‌ای کلان برای خرید گوشی ندارند و برخی هم پیرو مد و رونمایی های جدید هستند و هر روز یک گوشی جدید می خرند.

امروز قرار است برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال گوشی هایی با قیمت مناسب و امکانات متوسط و قابل قبول هستند، بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان را بررسی نمائیم. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان

در این نوشتار تمام تلاش خود را کرده ایم تا لیست کاملی از گوشی های مقرون به صرفه با امکانات قابل توجه را بیاوریم تا بتوانید آنها را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین انتخاب را انجام دهید.

 

گوشی سامسونگ گلکسی A01 Core

اولین گوشی که به عنوان بهترین گوشی سامسونگ تا ۲ میلیون تومان معرفی خواهیم کرد، گلکسیA01 Core است. این گوشی یک پایین رده مقرون به صرفه از سری A است که نیازهای معمولی کاربران کم مصرف را برآورده می کند. A01 Core در ۶ آگوست ۲۰۲۰ عرضه شده است و قصد داریم در ادامه به مشخصات فنی و قیمت آن نگاهی بیندازیم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین گوشی تا 2 میلیون تومان
بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان / بهترین گوشی های موبایل زیر ۲ میلیون تومان
  • نمایشگر: ۵.۷ اینچی (۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۲ گانه (۱۳/۲) ؛ سلفی ۵ مگاپیکسل
  • سخت‌افزار: کوالکام اسنپدراگون ۴۳۹ همراه با رم ۲ گیگابایتی
  • باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپرساعت

A01 Core که پس از گوشی A01 رونمایی شد، مجهز به نمایشگر IPS است که توان پردازش ۱۶ میلیون رنگ را دارد. صفحه نمایش ۵.۳ اینچی این گوشی رزولوشن ۷۲۰ در ۱۸۴۰ را ارائه می دهد. این گوشی با اندروید ۱۰، مجهز به تراشه مدیاتک ۲۸ نانومتری MT6739WW است.

مطمئناً چنین گوشی که جزو پایین رده های بازار محسوب می شود در پردازنده هایش کم و کاستی هایی وجود دارد اما با توجه به دیگر مشخصات فنی و زمان عرضه این گوشی همه چیز قابل قبول به نظر می رسد.

پردازنده مرکزی A01 Core متشکل از چهار هسته ۱.۵ گیگاهرتزی است و پردازنده گرافیکی آن PowerVR می باشد. حافظه داخلی این گوشی در دو نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی و حافظه رم ۱ یا ۲ گیگابایت برای انجام امور روزانه شما کافی خواهد بود.

دوربین اصلی گوشی ۸ مگاپیکسل با فوکوس خودکار است و همچنین دوربین سلفی آن ۵ مگاپیکسل است. در کل در قسمت دوربین کیفیت مناسبی را شاهدیم و می‌تواند شما را در ثبت عکس های باکیفیت یاری نمایند.

 

گوشی نوکیا ۲.۲

بهترین گوشی تا 2 میلیون تومان
بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان / بهترین گوشی های موبایل زیر ۲ میلیون تومان
  • نمایشگر: ۵.۷۱ اینچی (۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۱۳ مگاپیکسل ؛ سلفی ۵ مگاپیکسل
  • سخت‌افزار: مدیاتک هلیو A22 همراه با رم ۳ گیگابایتی
  • باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپرساعت

گوشی هوشمند نوکیا ۲.۲ محصول شرکت HMD Global است که با قیمتی مناسب می‌تواند در رده بهترین گوشی های زیر ۲ میلیون تومان قرار بگیرد. این گوشی از صفحه نمایش ۵.۷ اینچی که از نوع IPS است و کیفیت تصویر اچ دی پلاس بهره می‌برد.

دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی نوکیا ۲.۲ در ناچ قطره ای آن تعبیه شده که در بالای نمایشگر قرار دارد. دوربین اصلی این گوشی با وضوح ۱۳ مگاپیکسلی به همراه فلش LED عرضه شده است. در این دستگاه حسگر اثر انگشت وجود ندارد اما در عوض می‌توانید از سیستم تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید.

از جذابیت های این گوشی این است که شرکت HMD ادعا نموده است، نوکیا ۲.۲ در قسمت دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اش از هوش مصنوعی استفاده نموده که می توان با این قابلیت تصاویر باکیفیت تری در فضای کم نور ثبت کرد. قلب تپنده نوکیا ۲.۲ تراشه مدیاتک هلیو A22 است که پردازنده ای چهار هسته ای با حداکثر فرکانس ۲ گیگاهرتزی دارد.

در قسمت حافظه باید بگوییم که ۲ یا ۳ گیگابایت رم و ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی دارد. البته نگران حافظه این گوشی نباشید چرا که با درگاه اختصاصی microSD می توانید میزان حافظه را تا ۴۰۰ گیگابایت افزایش دهید.

ظرفیت این گوشی هوشمند مانند گلکسی A01 Core 3000 میلی آمپر ساعتی است که با پورت میکرو یو اس بی شارژ می شود. پلتفرم اندروید نوکیا ۲.۲ از نوع اندروید One است و شرکت سازنده در زمان عرضه قول داده به روزرسانی ها را تا سه سال بعد از عرضه ادامه دهد.

این قابلیت به روزرسانی که می تواند نسخه اندروید آن را به Q برساند، نوکیا ۲.۲ را از سایر رقبای هم رده اش متمایز می کند. رنگ بندی این محصول خاکستری و مشکی است.

 

گوشی نوکیا C10

بهترین گوشی تا 2 میلیون تومان
بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان / گوشی هوآوی تا ۲ میلیون تومان
  • نمایشگر: ۶.۵۲ اینچی (۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۵ مگاپیکسل ؛ سلفی ۵ مگاپیکسل
  • سخت‌افزار: پردازنده Unisoc SC7331E همراه با رم ۱/۲ گیگابایتی
  • باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپرساعت

از دیگر گوشی های تا دو میلیون تومان می توان نوکیا C10 را نام برد که از سری C نوکیا است. نوکیا C10 در ۲۹ ژوئن ۲۰۲۱ عرضه شده است و به لحاظ اقتصادی جزو گوشی های پایین رده به حساب می آید و شاید بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان است. نوکیا دیگر مانند قبل در بازار  گوشی های هوشمند محبوب نیست اما برای طرفداران خود که علاقه‌مند به گوشی های قیمت مناسب هستند C10 را عرضه کرده است.

نمایشگر C10 از نوع IPS LCD با ابعاد ۶.۵۲ اینچ است که کیفیت تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل را ارائه می کند. همچنین برای محافظت از صفحه نمایشی که روشنایی ۴۰۰ نیتی دارد، از محافظ پاندا گلس استفاده نموده است.

قلب تپنده این گوشی تراشه Unisoc SC7331E 28 نانومتری است که پردازنده ای ۴ هسته ای با حداکثر فرکانس ۱.۳ گیگاهرتزی می باشد. نوکیا برای کارهای گرافیکی از پردازنده مناسب MALI 400 بهره برده است. اندروید این گوشی نیز ۱۱ (نسخه Go) است.

حافظه داخلی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی به همراه حافظه رم ۱ یا ۲ گیگابایت شاید نیاز کاربران فعلی را برآورده نکند اما درگاه اختصاصی microSDXC کمبود حافظه گوشی را تا حدودی جبران می‌کند.

در بخش دوربین این گوشی شاهد سنسوری ۵ مگاپیکسلی هستیم که چندان باکیفیت نیست و اگر به دنبال دوربین خوب می‌گردید مسلما نوکیا C10 در این بخش رضایت شما را جلب نخواهد کرد. دوربین سلفی نیز همانند دوربین اصلی ۵ مگاپیکسل است.

ظرفیت باتری قابل تعویض لیتیوم یونی این گوشی ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است و به راحتی می‌تواند نیازهای معمولی شما را در طول روز برآورده کند.

 

گوشی نوکیا C2

بهترین گوشی تا 2 میلیون تومان
بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان / بهترین گوشی های موبایل زیر ۲ میلیون تومان
  • نمایشگر: ۵.۷ اینچی (۷۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۵ مگاپیکسل ؛ سلفی ۵ مگاپیکسل
  • سخت‌افزار: پردازنده Unisoc SC7331E همراه با رم ۱ گیگابایتی
  • باتری: ۲۸۰۰ میلی آمپرساعت

از دیگر گوشی های اقتصادی تا دو میلیون تومان نوکیا C2 است که به لحاظ اقتصادی قیمت مناسبی دارد و در دسته پایین رده های بازار قرار می‌گیرد. این گوشی در مارس ۲۰۲۰ عرضه شده و مشخصات آن به شرح زیر است.

نوکیا C2 به عنوان یکی از بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان از نمایشگری ۵.۷ اینچی با پنل IPD LCD استفاده می‌کند. این گوشی کیفیت تصویر ۷۲۰ در ۱۴۴۰ را با قابلیت پشتیبانی از ۱۶ میلیون رنگ دارا است. اگر گوشی اقتصادی و سبکی می خواهید باید بگوییم که نوکیا C2 تنها ۱۶۱ گرم وزن دارد.

تراشه این دستگاه از نوع UNISOC 28 نانومتری با چهار هسته ۱.۴ گیگاهرتزی است که توان پردازش مناسبی را نسبت به سایر گوشی های پایین رده دارد. اندروید این گوشی ۹ پای است و در یک نسخه ۱۶ گیگابایتی حافظه داخلی و ۱ گیگابایتی رم عرضه شده است. با این وجود مانند دیگر گوشی های این سری، از درگاه اختصاصی microSDXC بهره می‌برد.

در قسمت دوربین اصلی و سلفی این گوشی پیشرفت یا ارتقایی مشاهده نمی‌کنیم و تقریبا همان است که در نوکیا C10 بود. اما در زمینه باتری که یکی از مهمترین فاکتورها برای خرید یک گوشی است، عملکرد چندان رضایت بخشی را در مقایسه با رده های بالاتر شاهد نیستیم چرا که ظرفیت باتری آن ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی است. با این حال نیازهای روزانه کاربران معمولی را پوشش خواهد داد. رنگ بندی این گوشی نیز در طیف فیروزه ای و مشکی است.

 

گوشی جی پلاس Q10

بهترین گوشی تا 2 میلیون تومان
بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان / گوشی هوآوی تا ۲ میلیون تومان
  • نمایشگر: ۶.۲۶ اینچی (۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۱۳/۲ مگاپیکسل ؛ سلفی ۳ مگاپیکسل
  • سخت‌افزار: مدیاتک MT6761 Heilo A22 همراه با رم ۳ گیگابایتی
  • باتری: ۳۵۰۰ میلی آمپرساعت

از دیگر کمپانی هایی که سعی کرده در رنج قیمتی تا دو میلیون تومان به تولید گوشی پردازد شرکت جی پلاس است. این شرکت تلاش کرده با عرضه Q10 کمبودها را در این زمینه جبران کند. در ادامه نگاهی به مشخصات فنی این گوشی می اندازیم.

در قسمت نمایشگر Q10 به عنوان یکی از بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان شاهد صفحه نمایشی ۶.۲۶ اینچی هستیم که از پنل IPS LCD بهره می‌برد و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۲۰ را برای ارائه محتوای بصری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

قلب تپنده یا همان چیپست Q10 تولید شرکت مدیاتک است. این گوشی از تراشه ای با نام مدیاتک ام تی ۶۷۶۱ هلیو A22 بهره می برد. تراشه ای که ۱۲ نانومتری است و از چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی استفاده می کند. این تراشه در مقایسه با تراشه نوکیا C2 و C10 توان پردازشی بهتری دارد. همچنین پردازنده گرافیکی این دستگاه IMG GE8300 است.

در قسمت حافظه رم با فضایی ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی رو به رو هستیم که نسبت به گوشی های این لیست عملکرد بهتری دارد. همچنین علاوه بر این‌ها از درگاه اختصاصی تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت می‌توان بهره برد.

برخلاف دوربین گوشی های دیگر این لیست، Q10 از دوربینی با دو لنز که یکی سنسور اصلی است و دیگری سنسور تشخیص عمق است، استفاده می‌کند. سنسور عریض دوربین اصلی آن ۱۳مگاپیکسل و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسل است. همچنین دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل به همراه دیافراگم ۳.۰ است.

گوشی Q10 در قسمت ظرفیت باتری نیز عملکرد قابل قبولی دارد و با توان ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی همراه است. پورت این دستگاه برای شارژ گوشی و انتقال داده ها از نوع Type-C است.

 

گوشی آنر ۷s

بهترین گوشی تا 2 میلیون تومان
بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان / بهترین گوشی های موبایل زیر ۲ میلیون تومان
  • نمایشگر: ۵.۴۵ اینچی (۷۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۱۳ مگاپیکسل ؛ سلفی ۵ مگاپیکسل
  • سخت‌افزار: مدیاتک MT6739 همراه با رم ۲ گیگابایتی
  • باتری: ۳۰۲۰ میلی آمپرساعت

پس از بررسی برندهایی همچون سامسونگ و نوکیا نوبت آن رسیده درباره یکی از بهترین گوشی های موبایل زیر ۲ میلیون تومان برند آنر صحبت کنیم. همان طور که می‌دانید آنر به عنوان زیرمجموعه هوآوی بود که رسماً از آن جدا شده و اکنون درحال رقابت با بزرگان بازار است. در ادامه می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به مشخصات گوشی آنر ۷s.

در نمایشگر این گوشی شاهد پنل LCD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۴۴۰ هستیم. تراشه این گوشی ساخته شرکت مدیاتک است و از اندروید ۸.۱ پشتیبانی می‌کند. پردازنده مرکزی آنر ۷S چهار هسته ای با حداکثر فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی PowerVR است.

در زمینه حافظه و فضای ذخیره سازی شاهد رم ۲ و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی هستیم ولی مانند سایر گوشی های این لیست، آنر ۷S هم از درگاه اختصاصی تا ۲۵۶ گیگابایت بهره می‌برد. در قسمت دوربین از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با تشخیص خودکار فاز استفاده شده است و در دوربین سلفی از سنسور ۵ مگاپیکسلی. البته در بخش دوربین سلفی با دو سنسور مواجه هستیم.

شرکت آنر برای چینی ها دوربین سلفی با سنسور ۲۴ مگاپیکسل و برای بازار جهانی سنسور ۵ مگاپیکسلی به کار برده است. ظرفیت باتری این گوشی ۳۰۲۰ میلی آمپر ساعتی است که می‌تواند نیاز کاربران این دستگاه را تامین نماید.

 

گوشی تکنو F2

بهترین گوشی تا 2 میلیون تومان
بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان / گوشی سامسونگ تا ۲ میلیون تومان
  • نمایشگر: ۵.۰ اینچی (۴۸۰ در ۸۵۴ پیکسل)
  • دوربین: اصلی ۵ مگاپیکسل ؛ سلفی ۲ مگاپیکسل
  • سخت‌افزار: مدیاتک MT6580M همراه با رم ۱ گیگابایتی
  • باتری: ۲۰۰۰ میلی آمپرساعت

حق دارید اگر بگویید که نام این برند به گوشتان نخورده و شک و تردیدهایی برای بررسی و خرید آن داشته باشید اما باید بگوییم که این کمپانی گرچه کمتر شناخته شده است اما تمام تلاشش را کرده تا گوشی اقتصادی با امکانات جذابی تولید نماید.

گوشی تکنو F2 با ۸ گیگابایت حافظه داخلی و رم ۱ گیگابایتی در میان محصولاتی قرار می‌گیرد که گرچه شناخته شده نیستند اما می‌تواند گزینه قابل قبولی باشد. تراشه به کار رفته در آن مدیاتک MT6580 است و پردازنده چهارهسته ای آن از حداکثر فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز برخوردار است.

صفحه نمایش این گوشی از پنل TFT استفاده می کند و رزولوشن ۸۵۴ در ۴۸۰ را ارئه می‌دهد. در قسمت دوربین شاهد تک ماژول ۵ مگاپیکسلی و در دوربین سلفی نیز سنسوری ۲ مگاپیکسلی هستیم.

سوالات متداول

در اینجا به برخی سوالات متداول مرتبط با بهترین گوشی تا ۲ میلیون تومان می‌پردازیم:

بهترین گوشی سامسونگ تا ۲ میلیون تومان کدام است؟

سامسونگ گلکسی A01 بهترین گوشی سامسونگ تا میلیون تومان است که با نمایشگر بزرگ ۵.۷ اینچی،‌ دوربین اصلی دوگانه و سلفی ۵ مگاپیکسلی قابلیت‌های خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. این گوشی از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپرساعتی بهره‌مند است.

بهترین گوشی نوکیا تا ۲ میلیون تومان کدام است؟

نوکیا گوشی های پرشماری در این رنج قیمتی دارد اما نوکیا ۲.۲ با نمایشگر ۵.۷۱ اینچی، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و سلفی ۵ مگاپیکسلی یکی از بهترین گوشی‌های نوکیا است. پردازنده مدیاتک هلیو A22 با ۳ گیگابایت رم قدرت پردازشی خوبی به این محصول داده و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپرساعتی نیز تامین کننده انرژی دستگاه است.

بهترین گوشی ایرانی تا ۲ میلیون تومان کدام است؟

جی پلاس Q10 به عنوان یک گوشی تولید داخل از ویژگی‌های جذابی برخوردار است. این محصول نمایشگر بزرک ۶.۲۶ اینچی دارد و طراحی ظاهری آن بسیار زیبا و چشم‌نواز است. دوربین اصلی محصول دوگانه متشکل از سنسورهای ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی آن ۳ مگاپیکسلی. پردازنده اصلی دستگاه مدیاتک Heilo A22 است که با رم ۳ گیگابایتی قدرت پردازشی مناسبی ارائه می‌کند. این گوشی از یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپرساعتی نیز بهره مند است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.