الکسا به دختر ده ساله گفت که با سکه پنی شاخه لخت دوشاخه برقدار را لمس کند

پس از آنکه دستیار صوتی الکسای شرکت آمازون برای چالش به یک دختر ۱۰ ساله گفت تا با یک سکه به دوشاخه لخت برق را لمس کند، این شرکت تصمیم گرفت این دستیار صوتی را “به روز” کند.

الکسا به دختر ده ساله گفت که با سکه پنی شاخه لخت دوشاخه برقدار را لمس کند
این پیشنهاد پس از آن به دختر داده شد که او از الکسا خواست “چالشی” را به او توصیه کند و این هم توصیه آن بود.
دستگاه سخنگوی هوشمند به او توصیه کرد که “دو شاخه شارژر تلفن را تقریبا تا نیمه وارد پریز دیواری کن، بعد یک سکه یک پنی بردار و به آن قسمت از شاخک‌ها که می‌بینی بزن!” دختر به این توصیه عمل نکرد.

آمازون گفته است که به محض اینکه شرکت از این اشتباه مطلع شد، آن را رفع کرد.
کریستین لیودال، مادر این دختر، حادثه را در توییتر شرح داده است.
او گفته است: “قبلا یک معلم ورزش در یوتیوب چند چالش بدنی پیشنهاد کرده بود مثل دراز کشیدن روی زمین در حالیکه یک لنگه کفش را روی پا به حالت تعادل نگه داشته‌اید و دخترم می‌خواست یک چالش دیگر به او پیشنهاد شود.”

این زمانی بود که بلندگوی اکو پیشنهاد کرد در چالشی که “در وب پیدا کرده” شرکت کند.
این کار خطرناک که به نام “چالش پنی” شناخته می‌شود، حدود یک سال پیش در تیک‌تاک TikTok و سایر وب سایت‌های رسانه‌های اجتماعی شروع شد.
فلزات هادی برق هستند و تماس آنها با دوشاخه متصل به پریز برق می‌تواند باعث برق‌گرفتگی و حتی آتش‌سوزی و خطرات دیگر شود.
دو سال پیش مایکل کلاسکر، مدیر ایستگاه آتش‌نشانی در شهر کارلایل به یک روزنامه محلی گفت که “می‌دانم که ممکن است انگشتان، دست ها، بازوها را از دست بدهید و نتیجه این است که کسی به شدت آسیب می‌بیند.”

مقامات آتش نشانی در ایالات متحده نیز علیه این به اصطلاح “چالش” صحبت کرده‌اند.
خانم لیودال در توییتر خود گفت که مداخله کرد و فریاد کشید “نه، الکسا، نه! این کار را نکن” البته او بعدا گفت که دخترش “باهوش‌تر از آن است که به چنین کاری دست بزند!”
آمازون در بیانیه‌ای که به بی‌بی‌سی داده گفته که الکسا را ​​به‌روزرسانی کرده تا از توصیه این قبیل کارها در آینده جلوگیری شود.
آمازون در بیانیه‌اش افزوده “اعتماد مشتری محور همه کارهایی است که ما انجام می‌دهیم و الکسا برای ارائه اطلاعات دقیق، مرتبط و مفید و حفظ اعتماد مشتریان تا به آخر طراحی شده است. و به همین ترتیب هم عمل می‌کند اما ما به محض اطلاع از این توصیه، برای رفع مشکل سریعا اقدام کردیم.”

منبع: بی بی سی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.