افزایش قیمت طلا و سکه برای سومین روز متوالی

قیمت اونس جهانی امروز اندکی افزایش یافت؛ همچنین قیمت طلا و سکه در بازار داخلی برای سومین روز متوالی به رشد خود ادامه دادند و تنها سکه یک گرمی در قیمت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ثابت ماند.

 قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی که ارزش دلار آمریکا در پی نتایج مطالعاتی امیدوارکننده درباره واریانت اُمیکرون و رشد خوش بینی به دورنمای اقتصادی جهانی ضعیف شد، اندکی افزایش پیدا کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۶ دلار و ۱۲ سنت رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۵ درصد رشد نشان می دهد که می تواند دومین رشد هفتگی متوالی این بازار باشد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۰۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

در ساعات اولیه معاملات روز پنج شنبه در آسیا، بازارهای سهام به روند صعودی ادامه دادند و دلار به دلیل کاهش نگرانیها نسبت به تبعات شیوع واریانت اُمیکرون و دلگرم شدن بازارها از آمار اقتصادی قوی آمریکا، عقب نشینی کرد. شاخص دلار در برابر ارزهای رقیب در پایینترین حد یک هفته اخیر ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوم دی تا ساعت ۱۸، به رقم ۲۷ هزار و ۴۰۲ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۷ هزار و ۴۰۱ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۸۵۸ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۵۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۶۷۶ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۶۹ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌های اعلامی سایت طلا و جواهر تا ساعت ۱۸ ، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۸۳۹ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.