دادستان کرمان: ۲ نفر از مسئولان سابق و فعلی تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند/ ۱۴ مدیر و مسئول اجرایی در سال جاری

دادستان کرمان با بیان اینکه طی چند روز اخیر دو نفر از مسئولان سابق و فعلی تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند، گفت: در سال جاری ۱۴ مدیر و مسئول اجرایی به اتهام‌هایی از قبیل اختلاس، ارتشاء و ترک فعل از سوی این دادسرا تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

دادخدا سالاری صبح امروز در راستای مطالبات عمومی جامعه در جمع مطالبه گران اجتماعی شهر کرمان اظهار داشت: دادستانی در برخورد با جرائم، دانه درشت‌ها و دارندگان قدرت هیچ خط قرمزی ندارد.

دادستان کرمان در پاسخ به سوال یکی از مطالبه گران اجتماعی شهر کرمان در خصوص اقدامات انجام گرفته در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری و ترک فعل مدیران در استان کرمان، اعلام کرد:دستگاه قضایی در راستای احیای حقوق عامه و مطالبات مردم مبنی بر ایجاد محیطی امن و سالم جهت فعالیت‌های اقتصادی و مبارزه با مفاسد اداری و در راستای تسهیل امور مردم بدون نیاز به پرداخت رشوه و یا صیانت از بیت المال و کم کاری برخی مدیران و انجام تکالیف مقرره قانونی و ترک فعل مدیران و کارمندان بر اثر عدم ایفای مسئولیت‌های قانونی اقدامات خوبی داشته است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱۴ مدیر و مسئول اجرایی به اتهام‌هایی از قبیل اختلاس، ارتشاء و ترک فعل از سوی این دادسرا تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند که در حال حاضر برخی بازداشت می‌باشند و برخی دیگر از آنان پس از تفهیم اتهام با اخذ تأمین آزاد و پرونده تعدادی از مدیران نیز در حال تحقیقات مقدماتی می‌باشد.

سالاری اضافه کرد: به کلیه موارد و اتهام‌ها به صورت دقیق و بدون هیچ گونه اغماضی رسیدگی خواهد شد.

مدعی العموم کرمان در پاسخ به سوال آیا در برخورد با مدیران خط قرمزی وجود دارد یا خیر؟ بیان داشت:قوه قضاییه در برخورد با جرائم و دانه درشت‌ها و دارندگان قدرت هیچ خط قرمزی ندارد و خط قرمز‌ها ما برخورد با متخلفین و مجرمین در هر رده و جایگاهی خواهد بود.

سالاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این برخورد‌ها مقطعی است یا خیر؟ گفت: برخورد با جرائم وظیفه دستگاه قضایی است و این وظیفه تحت هیچ عنوانی قابل ترک و تعطیل بردار نیست و دادستانی با شدت و قاطعیت مسیر برخورد با مفاسد اقتصادی را که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست قوه قضاییه می‌باشد ادامه خواهد داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا اسامی مدیران بازداشت شده اعلام نمی‌شود؟ بیان داشت:طبق قانون تازمان صدور رای قطعی از سوی دادگاه امکان بیان اسامی افراد وجود ندارد، اما به طور کلی افراد تحت تعقیب قضایی گرفته در رده‌های مختلفی از جمله در سطح مدیران کل، شهردار و مسئولان اجرایی و بعضاً مسئولین دانشگاهی می‌باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.