خیانت دیجیتالی چه آسیبی به زندگی زناشویی شما می‌زند؟

متاسفانه برخی از افراد با توجیه خودشان، به دلیل این که روابط دیجیتال و مجازی و خارج از ازدواجشان به صورت رو در رو و حضوی نیست، رفتارشان را خیانت نمی‌دانند، ولی خیانت دیجیتال هم درست به اندازه خیانت فیزیکی می‌تواند اعتماد بین زوجین را از بین برده و باعث از هم پاشیدن ازدواجشان شود.

خیانت دیجیتال چیست؟ آیا می‌تواند منجر به پایان ازدواجتان شود؟ خیانت دیجیتال یک مشکل بسیار مدرن برای زندگی امروزی است که می‌تواند ازدواج را نابود کند.

ظهور و استفاده روز افزون از رسانه‌های اجتماعی، تغییرات زیادی در جوامع ایجاد کرده است که تصورات سنتی خیانت را از بین برده است.

در گذشته خیانت به معنی معاشقه فیزیکی واقعی بین همسر خیانت کار و نفر سوم بود، ولی حالا با وجود اینترنت و رسانه‌های اجتماعی زوجین درگیر مفهوم جدیدی به نام خیانت دیجیتالی شده اند.

ضربه‌ای که خیانت دیجیتال به ازدواج وارد می‌کند کمتر از خیانت فیزیکی نیست. خیانت دیجیتال زمانی اتفاق می‌افتد که افزاد از ایمیل، پیامک، پیام‌های متنی و پروفایلشان در رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد ارتباط عاشقانه و ابراز محبت به شخصی غیر از همسرشان استفاده کنند.

از آن جایی که در روابط دیجیتال و اینترنتی، دو نفر از نظر فیزیکی درگیری ندارند و ارتباطشان فقط به صورت کلامی و رد و بدل کردن تصاویر است، بسیاری از افرادی که درگیر این روابط می‌شوند قبل از این که متوجه شوند، وارد خیانت دیجیتال می‌شوند.

در یک رابطه دیجیتال به صورت طبیعی زمانی که شما از خطوط قرمز ازدواجتان رد می‌شوید، هیچ زنگ هشداری به صدا در نمی‌آید که باعث شود جانب احتیاط را رعایت کنید و فقط زمانی متوجه آسیب شدید این ارتباط می‌شوید که رابطه عاطفی و صمیمیت شما با همسرتان بسیار دور از دسترس شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.