تشخیص زودهنگام عفونت‌های محل جراحی با یک سلفی!

از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ در جهان نگرانی‌های افراد برای مراجعه به مراکز بهداشتی افزایش یافت و تغییرات زیادی در نحوه مراقبت پس از عمل جراحی رخ داد که یکی از آنها نظارت بر بیماران از راه دور بود.

محققان اسکاتلندی اخیرا اظهار کرده‌اند ثبت تصاویر از محل جراحی و روش نظارت از دور در حال پیشرفت است و حتی در برخی موارد می‌تواند به پزشکان در تشخیص زودهنگام عفونت‌های محل جراحی نیز کمک کند.

به گزارش تی ای، پس از انجام یک عمل جراحی حتی اگر افراد خیلی هم مراقب باشند، باز هم ممکن است محل جراحی شده، عفونت کند که به چنین عفونت‌هایی، “عفونت‌های محل جراحی”(SSIs) گفته می‌شود. این عفونت‌ها در قسمتی از بدن که در آن جراحی انجام شده، رخ می‌دهد.

دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند به ایجاد این عفونت‌ها منجر شود. عفونت در صورت تکثیر پاتوژن‌ها در محلی که جراحی انجام شده است، ایجاد می‌شوند. به همین دلیل پزشکان یک ساعت پیش از برش جراحی به فرد آنتی بیوتیک‌های عفونت پس از جراحی(post-surgical infection antibiotics) تجویز می‌کنند.

یکی از نگرانی گروه جراحی، بروز برخی عوارض و ایجاد عفونت در محل جراحی است. محققان دانشگاه ادینبرو در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند که سلفی‌های جراحی(Surgery Selfies) می‌توانند به عنوان یک ابزار ارزیابی بهتر برای بررسی زخم عمل کنند. زیرا آنها می‌توانند به پزشکان در تشخیص و درمان بهتر و سریع‌تر عفونت‌های محل جراحی کمک کنند.

سلفی‌های جراحی به تصاویر گوشی‌های هوشمند از عفونت‌های جراحی که توسط بیماران گرفته شده و سپس توسط پزشکان ارزیابی می‌شود گفته می‌شود و می‌تواند به تشخیص و درمان زودرس عفونت‌های محل جراحی بیانجامد.

تشخیص زودهنگام عفونت‌های محل جراحی با یک سلفی!

پروفسور “ایون هریسون”(Ewen Harrison) رهبر این مطالعه گفت: نتایج مطالعه ما مزایای استفاده از فناوری تلفن همراه برای پیگیری محل جراحی شده بعد از عمل را نشان می‌دهد. فرایند بهبودی پس از عمل می‎‌تواند برای فرد کمی استرس زا باشد اما این رویکردها باعث اطمینان خاطر فرد می‌شوند. استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه در حول و حوش زمان جراحی در حال افزایش است و ما نیز در تلاشیم تا با کمک سرویس سلامت همگانی بریتانیا استفاده از این امر را بیش از پیش افزایش دهیم.

دکتر “کنت مک‌لین”(Kenneth McLean) از محققان این مطالعه گفت: از زمان شروع همه‌گیری کووید-۱۹، تغییرات بزرگی در نحوه مراقبت پس از عمل جراحی ایجاد شده است. بیماران و کارکنان به مشاوره از راه دور عادت کرده‌اند و ما نشان دادیم که می‌توانیم به طور موثر و ایمن به نظارت بر زخم‌ها پس از عمل جراحی و در حالی که بیماران در خانه در حال طی کردن روند بهبودی هستند، بپردازیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.