نقشه مجلس برای حیوانات خانگی / سگ و گربه‌ها را به کجا می‌برند؟

اخیرا طرحی در مجلس با عنوان صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات وحشی اعلام وصول شده که بر این اساس نگهداری و حمل و نقل حیوانات ممنوع می‌شود. اسماعیل کهرم، فعال محیط زیست می‌گوید: «این طرح بسیار عجیب و غیرمنطقی است. در همه دنیا قوانین به جهت حمایت از حقوق حیوانات پیش می‌رود اینجا برعکس!»

 

نقشه مجلس برای حیوانات خانگی / سگ و گربه‌ها را به کجا می‌برند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بعد از طرح صیانت از فضای مجازی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حالا نمایندگان مجلس از طرح صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات خطرناک و مضر رونمایی کردند.

در همین مورد اسماعیل کهرم، بوم شناس و فعال محیط زیست در انتقاد از این طرح به تجارت‌نیوز می‌گوید: «همه مشکلات این کشور را کنار می‌گذارند و چنین طرحی را ارائه می‌دهند!»

آنطور که در این طرح آمده واردات، تولید، تکثیر، پرورش، خرید و فروش، حمل و نقل و گردانیدن اعم از پیاده و یا با وسیله نقلیه و نگهداری حیوانات وحشی، نامتعارف، مضر و خطرناک، از قبیل: کروکودیل (تمساح)، لاک پشت، مار، سوسمار، گربه، موش، خرگوش، سگ و سایر حیوانات نجس العین و میمون ممنوع است و هر یک از مرتکبین، به جزای نقدی معادل ۱۰ تا ۳۰ برابر حداقل حقوق کارگری (که سالانه توسط دولت و اتحادیه‌های مربوطه تعیین و اعلان می‌گردد) و نیز ضبط حیوان مربوطه محکوم می‌گردند.»

طرحی برعکس سایر کشورها!

اسماعیل کهرم، بوم شناس و فعال محیط زیست در این مورد می‌گوید: «این طرح بسیار غیرمنطقی و عجیب است. حیوانات هستند که به دست انسان‌ها آسیب می‌بینند! تاکنون چند انسان توسط حیوانات آسیب دیده‌اند؟ جانواران هستند که از دست انسان‌ها در رنج هستند و نیاز به صیانت، نگهداری و قانون حمایتی دارند.»

او با بیان اینکه چنین طرحی غیرقابل تحمل است، ادامه می‌دهد: «در کشورهای دیگر برعکس رویه‌ای که اینجا در پیش گرفته‌اند، روز به روز حقوق حیوانات پررنگ‌تر شده و در جهت رفاه حیوانات قانون تعیین و خشونت علیه حیوانات جرم‌انگار می‌شود.»

حیوانات ضبط شده به کجا می‌روند؟

آنطور که در این طرح آمده حیوانات از دست صاحبانشان گرفته شده و ضبط می‌شود. اما سرنوشت این حیوانات به کجا کشیده می‌شود؟ کهرم در این مورد می‌گوید: «اگر حیوانات خانگی زیبا و عروسکی باشند، در چهارراه مولوی این حیوانات فروخته می‌شوند. برخی از این حیوانات مثل سگ‌ها تا ۹۰ میلیون تومان هم قیمت دارد. اگر جز این باشد این حیوانات را در یک محفظه جمع کرده و با گاز خفه و می‌کشند.»

بر اساس آنه که در این طرح آمده اتحادیه صنف مشاورین املاک موظف است حداکثر ۳ ماه پس از ابلاغ رسمی این قانون، ممنوعیت نگهداری حیوانات موضوع این قانون را جهت اطلاع و رعایت مستاجران، در قراردادهای اجاره ذکر کنند. اگر از این قانون تلقی و برای هر بار تکرار تخلف، مجازات می‌شوند.

البته سمیه رفیعی، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفته فراکسیون محیط زیست یا صحن مجلس تاکنون چنین طرحی یا طرح مشابهی در دستور کار نداشته و این فضاسازی‌ها علیه مجلس مبنی بر تصویب چنین طرحی، دروغ و شایعه‌سازی است. این در حالی است که در جلسه علنی روز (سه شنبه، ۱۸آبان ماه) مجلس، هیات رئیسه مجلس این طرح جز طرح‌های اعلام وصول شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.