آخرین خبرها از حمله سایبری به جایگاه های سوخت در سراسر کشور

سخنگوی وزارت نفت با اشاره به ایجاد اختلال در سامانه هوشمند عرضه بنزین، گفت: مشکل فنی در سامانه کارت سوخت اتفاق افتاده و استفاده و شرکت ملی پخش سامانه هوشمند را از مدار خارج کرده است.

آخرین خبرها از حمله سایبری به جایگاه های سوخت در سراسر کشور

رییس کانون انجمن جایگاه داران سوخت در گفت و گو با اقتصاد آنلاین گفت: سامانه هوشمند دچار اختلال شده به همین دلیل فعلا امکان سوختگیری بنزین ۱۵۰۰ تومانی نیست. در تلاش هستیم به جایگاه ها مراجعه می کنیم و سیستم بای پس شود تا بنزین با نرخ ۳ هزار تومانی به مردم عرضه شود.

همایون صالحی تاکید کرد: در حال حاضر مسئولان در حال بر طرف کردن این مشکل هستند اما فعلا بنزین با نرخ سه هزار تومانی امکان عرضه خواهد داشت.

صالحی افزود: چون اخلالی در سامانه هوشمند ایجاد شده که باید بررسی شود. تا این لحظه در پیدا کردن مشکل سامانه موفق نبوده ایم لذا فعلا بنزین با نرخ ۳ هزار تومان عرضه می شود.

پاسخ وزارت نفت درباره اختلال امروز در پمپ بنزین‌ها

سخنگوی وزارت نفت گفت: مشکل فنی در سامانه کارت سوخت اتفاق افتاده و استفاده و شرکت ملی پخش سامانه هوشمند را از مدار خارج کرده است.

علی فروزنده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سوخت گیری در جایگاه‌های سوخت با مشکل مواجه نیست، مشکلی برای سوخت گیری وجود ندارد و مردم می توانند با قیمت آزاد سوخت گیری کنند.

وی ادامه داد: این اطمینان را به مردم می دهم که هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت مردم به وجود نخواهد آمد و کارشناسان در حال بررسی و رفع مشکل هستند و به محض رفع مشکل به مردم اطلاع رسانی می شود.

توقف فعالیت برخی از جایگاه‌های کشور موقتی است

در پی توقف فعالیت برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم اطلاعیه‌ای صادر کرده است. در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع هموطنان می رساند به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت موقتاً امکان سوخت‌گیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شده و عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم در حال انجام است، لذا تا رفع مشکل فنی از هموطنان عزیز تقاضا داریم صبوری کنند.

ضمنا پیرامون تامین بنزین و نفت‌گاز در جایگاه‌ها مشکلی وجود ندارد و فرآورده به میزان کافی در انبارهای نفت و جایگاه‌ها وجود دارد و هیچگونه نگرانی در این خصوص متصور نمی‌باشد. ضمنا شایعات مربوط به افزایش قیمت سوخت نیز قویا تکذیب می شود.

وزیر کشور: هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد

وزیر کشور گفت: هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد و اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین به زودی رفع می شود.

احمد وحیدی اظهار کرد: اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه ای است و به زودی رفع می شود.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد، گفت: مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.

جایگاه داران: امکان سوخت گیری آزاد هم وجود ندارد

مشکل در سامانه کارت سوخت است و تا سامانه کارت (حتی کارت جایگاه داران) را شناسایی نکند، اجازه سوخت گیری نمی دهد.

ایسنا هک شد/ انتشار خبر حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌ها کار هکرها بود

ایسنا نوشت: امروز در ساعت ۱۲:۳۸ مورد حمله سایبری قرار گرفت که در جریان این حمله یک خبر با عنوان «قطع ناگهانی بنزین در جایگاه‌های سوخت تهران و شهرستان‌ها به دلیل حمله سایبری» بر روی سایت ایسنا بارگذاری شده است.

مسوولان خبرگزاری به محض اطلاع ضمن حذف خبر مذکور، در حال بررسی ابعاد فنی چگونگی این اتفاق و ایجاد تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع مجدد این چنین اتفاقاتی هستند.
خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا شدیدا اینگونه اقدامات مذبوحانه را محکوم نموده و از طریق مراجع ذیربط پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

یک سایت اقتصادی هم از حمله سایبری خبر داد اما پس از مدتی، خبرش را حذف کرد.

حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها

نور نیوز ادعا کرد؛اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها که از ساعاتی قبل موجب بروز مشکل در روند سوخت‌گیری خودروها شده ناشی از حمله سایبری بوده است.

کارشناسان فنی در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و به زودی روند سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها به حالت عادی برخواهد گشت.

جزییات این حمله سایبری و منشاء آن در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی پس از جمع‌بندی نهایی منتشر خواهد شد.

استاندار تهران عنوان کرد: فروش نقدی بنزین در پمپ بنزین‌های تهران/حل مشکل جایگاه های سوخت در اسرع وقت

محسن منصوری در مورد وضعیت پمپ بنزین ها در استان تهران گفت: مشکل نرم افزاری در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمده که در اسرع وقت حل می شود.

وی ادامه داد: هر چند فروش بنزین با کارت سوخت دچار مشکل نرم افزاری شده؛ اما اکنون فروش بنزین آزاد به صورت نقدی در جایگاه های سوخت انجام می شود.

استاندار تهران تاکید کرد: مردم نگرانی نداشته باشند؛ چرا که مشکل به سرعت حل می شود.

آ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.