نصب ویندوز ۱۱ روی گوشی‌های اندرویدی

ویندوز ۱۱ سرانجام به صورت رسمی عرضه شد و با این که در ابتدای راه، مشکلات و باگ‌های ریز و درشتی دارد، اما به صورت کلی به نظر می‌رسد با یک ارتقا و آپگرید خوب و مثبت در اکوسیستم ویندوز طرف هستیم.

با دردسترس قرار گرفتن ویندوز ۱۱، طبیعی است که برخی از کاربران و توسعه دهندگان بخواهند پا را از یک ارتقای ساده برای سیستم دسکتاپ خود فراتر بگذارند. طبق گزارش‌هایی که اخیراً به گوش ما رسیده، به نظر می‌رسد که بعضی از توسعه دهندگان، ویندوز ۱۱ را به طریقی روی گوشی‌های اندرویدی به اجرا درآورده‌اند!

نصب ویندوز 11 روی گوشی‌های اندرویدی
نصب ویندوز ۱۱ روی گوشی‌های اندرویدی

Xilin Wu توسعه دهنده‌ای است که پروژه Renegade را روی GitHub قرار داده است؛ جایی که مردم تلاش می‌کنند edk2 را روی گوشی‌های اندرویدی مختلف امتحان نمایند. EDK2 یک اجرای UEFI است که اجازه می‌دهد سیستم‌ عامل‌های مبتنی بر ARM روی گوشی‌ها بارگذاری شوند. در اینجا توسعه دهنده تلاش کرده تا ویندوز ۱۱ را روی پردازنده Snapdragon 845 از شرکت کوالکام (Qualcomm) به راه اندازد؛ همان پلتفرمی که در گوشی‌های OnePlus 6T ،Xiaomi Mi 8 و Galaxy S9 Plus به کار گرفته می‌شود.

طبق اطلاعاتی که هم‌اکنون در اختیار داریم، ویندوز ۱۱ با استفاده از پورت edk2-sm8150 روی گوشی OnePlus 6T اجرا شود. همچنین گفته شده که پردازنده، صفحه لمسی (تاچ اسکرین)، USB، بلوتوث و پردازنده گرافیکی (GPU) به صورت مطلوبی در این حالت کار می‌کنند. با این حال، قابلیت‌ها و امکاناتی مانند وای فای، صدا، سنسورها و تقریباً هر چیز دیگری از کار افتاده است!

نصب ویندوز 11 روی گوشی‌های اندرویدی
عملکرد بازی‌ها و برنامه‌ها روی گوشی اندرویدی مجهز به ویندوز ۱۱

با وجود تمام این محدودیت‌ها در اجرای درست ویندوز ۱۱ روی گوشی‌ اندرویدی، تیم توسعه دهنده موفق شده باز‌ی‌ها و برنامه‌های مختلفی را در این شرایط اجرا نماید! به عنوان مثال، بازی Portal 2 روی تنظیمات گرافیکی High، با نرخ فریم ۳۰ تا ۶۰ بر ثانیه اجرا شده یا بازی Crysis در بازه عملکرد ۱۵ تا ۲۰ فریم بر ثانیه به اجرا درآمده است. درست است که تمام بازی‌ها در این حالت اجرا نشده‌اند اما در هر صورت، دستاورد تیم توسعه دهنده در این زمینه چشمگیر و قابل توجه بوده است.

برخی از مردم و کارشناسان عقیده دارند که آینده کامپیوترهای همراه، گوشی‌های هوشمند هستند، نه لپتاپ‌ها! گوشی‌های هوشمند اندرویدی با این که هیچگاه توسط گیمرهای حرفه‌ای جدی گرفته نمی‌شوند، اما پردازنده‌های قرار گرفته در جسم کوچک و سبک آن ها می‌تواند هر کسی را غافلگیر کند. با تمام این تفاسیر، همه ما می‌دانیم که عملکرد گوشی‌های هوشمند بدون سیستم عامل اندرویدی، ناقص و نامطلوب است. در طرف دیگر، قطعاً مایکروسافت نیز برای ساخت ویندوز ۱۱، اجرای آن روی گوشی‌های هوشمند را در نظر نگرفته و آن را برای چنین استفاده‌ای بهینه نساخته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.