آب کردم شکم با چند روش ساده

بزرگی شکم از آن مشکلات رایجی است که زن و مرد نمی‌شناسد؛ زن و مرد‌های زیادی هستند که بزرگی شکم شان به شدت آزارشان می‌دهد و در هر جا به دنبال راه‌حلی برای خلاصی از این معضل هستند.

آب کردم شکم با چند روش ساده

مردم هنگام خرید لباس باید مواظب باشند لباسی بخرند که این بزرگی را بپوشاند تا احساس ناراحتی کمتری کنند، اما همیشه که نمی‌توان با لباس شکم را پوشاند باید فکری اساسی کرد. روش‌های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد تا بتوانید به طور اساسی این شکم آزاردهنده را از بین ببرید، اما اصولی هستند که رعایت کردن آن‌ها نه تنها هیچ ضرری ندارند بلکه با اصلاح سبک زندگی شما کاری می‌کنند که دیگر برای شکم بازگشتی نباشد.

در مطلب زیر چند روش ساده برای آب کردن شکم را بررسی کرده‌ایم:

با آرامش غذا بخورید

بیشتر افرادی که شکم دارند دارای مشکلات گوارشی هستند. تخمیر نادرست غذای خورده شده، نوشیدنی‌های گازدار و بلعیدن هوا به معده به همراه غذا همه باعث چاقی می‌شوند البته استرس و فعالیت‌های روزانه نیز در برجسته شدن شکم موثر هستند.

توصیه می‌کنیم زمانی را با آرامش به خوردن غذا اختصاص دهید، تند غذا خوردن آثار منفی بسیاری روی معده شما می‌گذارد؛ یکی از این اثرات، ذخیره شدن چربی در ناحیه‌ شکم است. پشت یک میز نشسته و غذای خود را در آرامش بخورید؛ هر وعده‌ غذایی باید ۳۰ دقیقه به طول انجامد. علاوه‌بر این‌ها خوردن انواع گوشت مثل مرغ، ماهی و گاو می‌تواند انرژی و پروتئین بدن شما را تامین کند بدون این‌که جذب و ذخیره‌سازی آن در ناحیه‌ شکم شما صورت بگیرد.

با بد نشستن هم شکم می‌آورید

بد نشستن و بد ایستادن هر ۲ می‌توانند باعث تضعیف عضلات شکم شده و به مرور به‌طور غیرمستقیم باعث افتادگی شکم شوند. از سوی دیگر، بد ایستادن(افتادگی شانه و تو رفتگی قفسه سینه) باعث بیرون زدن شکم شده و این ناحیه را چاق و بد شکل نشان می‌دهد. اگر صاف و درست بایستید جدا از شرایط بهتری که برای ستون مهره‌ها ایجاد می‌شود شکم هم صاف‌تر به‌نظر می‌رسد.

توصیه می‌کنیم حتما هنگام راه رفتن عضلات شکم خود را به سمت داخل جمع کنید، این کار باعث می‌شود عضلات شکم منقبض ‌شوند و حالت ورزش‌های شکمی چون دراز و نشست تداعی شده و در نتیجه به مرور زمان شکم‌تان کوچک‌تر می‌شود.

نخوردن تنها کافی نیست

یک تغذیه نامناسب به همراه نداشتن فعالیت‌های جسمی کافی، خود را به شکل چربی‌های اضافه نشان می‌دهد که این چربی‌ها هم در نخستین مرحله در ناحیه شکم جا خوش می‌کنند. چربی شکم، چربی ذخیره‌ای بدن است بنابراین مقاوم‌ترین چربی در برابر رژیم لاغری و ورزش است و تنها راه درمان چربی شکم، رژیم غذایی اصولی به همراه ورزش است؛ فقط و فقط با این ۲ روش در کنار هم است که چربی از بین می‌رود. حتی ورزش مخصوص شکم به تنهایی و بدون رعایت رژیم غذایی و بدون انجام ورزش‌های هوازی(مثل پیاده‌روی) ممکن است روی چربی شکم اثری نداشته باشد. بهترین راه برای سوزاندن چربی شکم انجام ورزش‌های هوازی است؛ ورزش‌های هوازی مثل پیاد‌ه‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و کوهنوردی مقدار زیادی از چربی‌های بدن را می‌سوزاند.

مواظب شل شدن عضلات باشید

به غیر از چربی شکمی، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این منطقه که منجر به اختلال در زیبایی می‌شود، از دست رفتن قوام عضلات شکم است که منجر به جلو آمدگی شدید شکم، حتی با کوچک‌ترین نفخ گوارشی می‌شود.

علت شل شدن عضلات این است که فعالیت‌های روزمره هیچ کدام عضلات شکم را در گیر نمی‌کنند، به‌خصوص در خانم‌ها معمولا عضلات شل‌تر هستند و در جریان بارداری و زایمان این عضلات دچار کشیدگی و حتی بریدگی(در سزارین) می‌شوند، بنابراین قوام این عضلات شدیدا کاهش می‌یابد. پس اگر به‌دنبال خوش فرم شدن شکم هستید، حتما با ورزش‌هایی که روی عضلات شکم تمرکز دارند، عضلات شکم را تقویت کنید.

با چند تمرین شکمی آشنا شوید

بعد از این‌که شکم‌تان توسط رژیم غذایی و برنامه ورزشی هوازی آب شدند باید کاری کنید تا عضلات زیر آن‌ها فرم یافته و زیبا ‌شوند. پس برای قوام گرفتن و زیبا کردن عضلات شکم باید هفته‌ای چند بار تمریناتی را انجام دهید از جمله این تمرین‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. دراز و نشست: روی زمین به پشت دراز بکشید درحالی‌که دست‌های‌تان پشت سر است، از کمر خم شده و تا حدی بالا بیایید که آرنج‌تان به زانوهای‌تان که خم هستند بخورند. این حرکت را هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰ بار تکرار کنید.

۲. پا دوچرخه: روی زمین دراز بکشید، دست‌ها پشت سر، زانو خم و ساق موازی با سطح زمین باشد. سپس حرکاتی شبیه به دوچرخه‌سواری را در هوا با پاها انجام دهید. این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و هر نوبت ۳ دقیقه انجام دهید.

۳. بالا آوردن پاها در حالت خوابیده: در حالت خوابیده به پشت پاهای‌تان را به‌صورت مستقیم بالا بیاورید تا حدی که استخوان نشیمنگاه از زمین بلند شود سپس به آرامی پاها را به موقعیت اول برگردانید. این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰ بار تکرار کنید.

آب را فراموش نکنید

 شاید خیلی‌ها گمان کنند نوشیدن آب هیچ تاثیری در لاغری یا چاقی آن‌ها ندارد اما باید بدانید نوشیدن زیاد آن نه تنها حجم معده را پر می‌کند و عاری از کالری است همچنین باعث می‌شود سوخت و ساز بدن‌تان در حرکت باشد و در نتیجه چربی‌ها کمتر تجمع کنند اما پیشنهاد می‌کنیم نوشابه را کامل از برنامه غذایی‌تان حذف کنید چون مملو از کالری است همچنین نوشابه سطح کورتیزول (هورمون استرس که به ذخیره شدن چربی در شکم‌تان کمک می‌کند) را بالا می‌برد.

خوردن شیرینی‌‌ها را کاهش دهید

 شیرینی مانند شکلات و کیک سریعا جذب می‌شوند پس به این نکته دقت داشته باشید به‌خصوص شب‌ها و زمانی که به ساعت خوابیدن نزدیک هستید از خوردن شیرینی بپرهیزید زیرا فعالیتی ندارید و فقط این مواد جذب بدن می‌شوند و به جای این مواد از غلات استفاده کنید که سرشار از ویتامین و پروتئین هستند.

سوخت و ساز بدن را افزایش دهید

شما می‌توانید سوخت و ساز بدن‌تان را با تمرینات کوتاه و سنگین شکم افزایش دهید. ورزش‌های شکم اگر درست انجام شوند به‌راحتی می‌توانند سوخت و ساز بدن شما را به مقدار زیادی افزایش دهند. این کار باعث می‌شود چربی اضافی در بدن شما مصرف شده و ذخیره نشود تا در شکم خودش را نشان دهد البته غذاهایی که می‌خوریم هم مهم هستند اما بهتر است تا جایی که ممکن است غذاهای سالم‌تر بخورید، در عین حال هیچ‌وقت فکر نکنید خوردن یک چیزبرگر حتما به بدن شما چربی اضافه می‌کند چون می‌توانید با ورزش آن را از بین ببرید.

 

منبع: تابناک باتو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.