الگوریتم اینستاگرام و راههای افزایش فالوور و لایک

حتماً شما هم در رابطه با الگوریتم اینستاگرام و استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته این شرکت برای نمایش پست‌ها و استوری‌ها شنیده‌اید. شاید اگر سالهای گذشته با خریدن فالور و لایکِ فیک صفحه شما به چشم می آمد، اما طی دو سال گذشته اینستاگرام با تغییر پارامترهای انتخاب مطالب برتر و نمایش محتوا به هر کاربر بصورت اختصاصی برای او، همه روش‌های قدیمی را بی اثر کرده است.

قبل از اینکه به سراغ معرفی الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ برویم باید یک نکته مهم را به شما بگوییم. به هیچ وجه به دنبال کدهای مخفی، هک‎ها و ترفندهای معرفی شده در اینترنت و فضای مجازی نباشید. اینستاگرام با تغییرات گسترده ای در پلتفرم خود همه راههای تقلب و عبور از الگوریتم را بی فایده می داند و هرچه شما از روشهای غیر واقعی بیشتر استفاده کنید، در واقع صفحه خودتان را بی کیفیت و بی هویت می‌سازید.
الگوریتم اینستاگرام و راههای افزایش فالوور و لایک

الگوریتم اینستاگرام در واقع چگونه کار می‌کند؟

 
این سوالی است که از زمان دور شدن اینستاگرام از نمایش فید بر اساس زمان بندی ، سردرگمی زیادی ایجاد کرده است.
در این مطلب ما نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای پست‌های فید ، استوری‌ها ، صفحه اکسپلور، فیلم‌های IGTV و ریلز را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

همانطور که در بالا گفته شد منتظر معجزه نباشید. این شما هستید که با ساخت محتواهای با کیفیت و برقراری تعامل با مخاطبان، یک صفحه قدرتمند را می‌سازید.

 
یکی از باورهای غلط اصلی این است :  اینکه فقط یک الگوریتم اینستاگرام وجود دارد. به گفته اینستاگرام ، “ما از انواع الگوریتم‌ها، طبقه بندی کننده‎ها و فرآیندها استفاده می کنیم که هرکدام اهداف خاص خود را دارند.”
با در نظر گرفتن این نکته ، وقتی فهمیدید که الگوریتم‎ها و فرایندهای گریزان در واقع چگونه کار می کنند ، می‌توانید استراتژی محتوای خود را متناسب با آن تنظیم کنید.
 
در ادامه الگوریتم متناسب با هر بخش اینستاگرام به صورت جداگانه توضیح داده می شود
 

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای پست های فید در سال ۲۰۲۱

 
چهار فاکتور اصلی وجود دارد که بر الگوریتم اینستاگرام برای پست‌های فید تأثیر می‌گذارد، که توسط خود اینستاگرام تأیید شده است:

  • اطلاعات مربوط به پست: عکس است یا فیلم؟ کی پست شد؟ چند تا لایک داره؟
  • اطلاعات مربوط به فرستنده پست: چقدر برای شما جالب است؟ آیا آنها دوست شما هستند؟ افراد هر چند وقت یکبار با محتوای خود درگیر می‌شوند؟
  • فعالیت شما: آیا تمایل دارید فیلم های زیادی تماشا کنید؟ به طور معمول با چه نوع محتوایی درگیر هستید؟
  • سابقه تعامل شما: آیا معمولاً پست های فرستنده را دوست دارید یا در مورد آن نظر می دهید؟

الگوریتم اینستاگرام و راههای افزایش فالوور و لایک
بر اساس این اطلاعات ، الگوریتم اینستاگرام محاسبه می کند که چقدر احتمال دارد کسی با یک پست ارتباط برقرار کند ، که به عنوان نمره مورد علاقه شناخته می شود ، که در نهایت ترتیب نمایش پست ها در فید آنها را تعیین می‌کند. پس محبوبیت یک مطلب بر اساس کیفیت، تعامل دنبال کنندگان و نسبت یا وابستگی شما به پست در ترتیب محتوایی که در فید می‌بینید تاثیرگذار است.
 
اما این همه ماجرا نیست آنها همچنین احتمال پنج تعامل مهم را در نظر می گیرند. این تعاملات کلیدی به الگوریتم کمک می کند تا رتبه بندی خوراک را تعیین کند:

  • زمان صرف شده: آیا قصد دارید برای پست وقت بگذارید؟
  • لایک کردن: چقدر احتمال دارد پست را دوست داشته باشید؟
  • نظر: چقدر احتمال دارد در مورد پست نظر دهید؟
  • ذخیره: احتمال ذخیره پست چقدر است؟
  • بازدید از پروفایل:  چقدر احتمال دارد بعد از مشاهده پست روی پروفایل ضربه بزنید؟

“هرچه بیشتر احتمال داشته باشید که اقدامی انجام دهید ، و هرچه این عمل را سنگین تر کنیم ، پست را بالاتر می‌بینید.
ما سیگنال‌ها و پیش‌بینی‌ها را با گذشت زمان اضافه و حذف می کنیم ، و تلاش می‌نیم تا در مورد آنچه که به آن علاقه دارید بهتر ظاهر شوید. ”
غذای آماده؟ اگر محتوایی ایجاد کنید که احتمالاً جامعه شما با آن درگیر خواهد شد ، پستهای شما همچنان در فیدهای خود اولویت بندی می شوند.
نکته: از تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا ببینید محتوا چگونه کار می کند (و یا کار نمی کند) و چگونه مخاطب شما در طول زمان با پست های شما درگیر می‌‌شود.
با بخش آنالیز اینستاگرام ، می توانید بهترین عملکرد خود را مشاهده کنید ، نرخ تعامل خود را محاسبه کنید و معیارهای کلیدی را دقیقاً روی میز کار خود نظارت کنید.

چه الزاماتی برای الگوریتم اینستاگرام مهمتر است؟

 
تعامل کلیدی و پر‌اهمیت است ، به ویژه هنگامی که صحبت از الگوریتم اینستاگرام می شود.
اما مهمترین معیارهای تعامل چیست؟
همانطور که به آن پرداختیم ، اینستاگرام در نظر می گیرد که چقدر احتمال دارد نظر دهید ، لایک کنید ، ذخیره یا از پروفایل فرد بازدید کنید.
با توجه به این نکته ، هنگام برنامه ریزی محتوا و زیرنویس ها ، این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا این پست به احتمال زیاد مورد پسند یا نظر قرار می گیرد؟
  • آیا این پستی است که کسی ذخیره می کند و دوباره به آن می آید؟
  • آیا این پست شامل یک CTA  {به معنی اقدام برای انجام فعالیتی از طرف مخاطب} به عنوان مثال ،  آیا درج “روی پیوند موجود در بیوگرافی من کلیک کنید” باعث می شود شخصی روی نمایه شما ضربه بزند؟
  • ایجاد محتوایی که این نوع مشارکت را تشویق کند می‌تواند به شما کمک کند تا الگوریتم اینستاگرام را به نفع خود بهینه کنید

 
یک موضوع مهم را نباید فراموش کرد در حالی که به عنوان یک شاخص کلیدی ذکر نشده است ، اما بهینه سازی محتوای شما برای اشتراک گذاری نیز مفید خواهد بود.اگر افراد محتوای شما را به اشتراک بگذارند ، به بازدیدهای  بیشتری می رسید و تعامل را افزایش می دهد.
روی تعداد دنبال کننده ها تعصب نداشته باشید!
نکته: دنبال‌کنندگان خود را بررسی کنید و هر کسی را که غیر فعال یا ربات است حذف کنید. چرا؟ اگر درصد زیادی از دنبال کنندگان شما غیر فعال باشند ، بر میزان تعامل شما تأثیر می گذارد. که می تواند برای رتبه بندی الگوریتمی حساب شما مضر باشد.
 

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای استوری های اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

 
الگوریتم اینستاگرام برای استوری های اینستاگرام مشابه با فید کار می کند.
به طور معمول ، استوری های اینستاگرام که در ابتدای فید شما ظاهر می شوند از حساب هایی هستند که بیشتر با آنها درگیر هستید.
با این حال ، داستانها (استوری) به گونه ای طراحی شده اند که بارها تماشا شوند ، بنابراین حتی اگر در ابتدای خبرهای دیگران درست نیستید ، باز هم این احتمال وجود دارد که آنها به محتوای شما بپیوندند. نسبت علاقه تماشای استوری و بازدید فید در اکثر کاربران ۲ تا ۳ برابر بیشتر است.
با این حساب ، ایده خوبی است که به طور مداوم در استوری های اینستاگرام پست کنید.
با ارسال بیشتر در استوری های اینستاگرام ، شانس بیشتری برای دسترسی به بینندگان در مرور داستانهای روزانه خود دارید. و هرچه بازدیدهای بیشتری کسب کنید ، رتبه شما بهتر خواهد بود.
خوشبختانه ارسال استوری به نسبت محتوا سازی برای فید آسان تر است. ابزارهایی که استوری اینستاگرام به شما می دهد باعث می شود که تنها با نوشتن چند خط متن و هشتگ یک محتوای استوری پر بازدید بسازید!
 

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام در صفحه اکسپلور در سال ۲۰۲۱

 
به طور کلی ، صفحه اکسپلور و الگوریتم پست فید کاملاً مشابه هستند.  هر دو محتوایی را ارائه می دهند که به نظر می رسد اینستاگرام بر اساس تعاملات قبلی شما بیشترین علاقه را به آنها خواهد داشت.
با این حال ، در حالی که فید اینستاگرام شما از محتوای حساب هایی که قبلاً دنبال می کنید تشکیل شده است ، فید اکسپلور تقریباً از محتویات حساب های جدید تشکیل شده است.
به گفته اینستاگرام ، “مهمترین اقداماتی که در اکسپلور پیش بینی می کنیم شامل لایک ، ذخیره و اشتراک گذاری است.”
 

مهمترین سیگنالهای الگوریتم کاوش صفحه عبارتند از:

الف ) اطلاعات مربوط به پست. پست چقدر محبوب است؟ چقدر درگیر می شود – و چقدر سریع دیده می شود؟ اگر بسیاری از افراد پست را دوست دارند ، نظر می دهند ، به اشتراک می گذارند و ذخیره می کنند ، این یک شاخص بزرگ برای الگوریتم اکسپلور  است.
ب ) سابقه ارتباط شما با شخصی که پست را گذاشته است. آیا در گذشته با این شخص یا محتوای آن (حتی اگر او را دنبال نمی کنید) ارتباط برقرار کرده اید؟
ج ) شما معمولاً چه نوع محتوایی را دوست دارید، ذخیره می کنید و  یا به اشتراک می گذارید؟ چگونه با پست های موجود در اکسپلور ارتباط برقرار می کنید؟
د) اطلاعات مربوط به شخصی که پست کرده است. چند نفر در چند هفته گذشته با این شخص ارتباط برقرار کرده اند؟
 
صفحه اکسپلور دائماً در حال تکامل است ، با دسته بندی موضوعات جدید و قابلیت های جستجوی پیشرفته که دائماً معرفی می شوند.
 
نکته مهم:
دیده شدن شما در اکسپلور اینستاگرام ارتباط مستقیم با فعالیت شما در صفحه اکسپلور دارد. اینستاگرام شما را چگونه صفحه ای می شناسد؟ صفحه آموزشی؟ شخصی؟ سرگرمی و طنز یا یک صفحه تجاری و فروش محصول؟ دقت داشته باشید برای شناسایی پیج حودتان به اینستاگرام باید همان محتواهای تخصصی خودتان را دنبال کنید. مثلاً اگر شما یک صفحه آموزش آشپزی دارید، باید جستجوها و مرورهایتان در اکسپلور مسائل آموزشی شیرینی پزی و آشپزی باشد. برای یک صفحه آموزشی خوب نیست که در جستجوهایش صفحات فان و موسیقی را دنبال کند!
 
اکنون می توانید با استفاده از کلمات کلیدی و همچنین هشتگ ها ، فیدهای محتوای مربوطه را کشف کنید. پس:
این نشان می دهد که الگوریتم اکسپلور  نیز محتوای بصری واقعی و کلمات را در عنوان شما در نظر می گیرد.
خوشبختانه ، ارسال پست های شما به صفحه کاوش اینستاگرام آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست.
به یاد داشته باشید: الگوریتم صفحه اکسپلور  در اصل سعی در ارائه بهترین و محتوای مناسب به مردم دارد.
بنابراین با به اشتراک گذاشتن مداوم مطالب جذاب با زیرنویس های قوی و هشتگ های جذاب ، پست های خود را برای پتانسیل کاوش در صفحه بهینه می کنید.
 

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای فیلم های IGTV در سال ۲۰۲۱

 
نکته مهم قبل از مطالعه این بخش: اینستاگرام در جدیدترین بروز رسانی خود محتواهای igtv  را هم در فید خود آورده است. و عملاً تفاوتی بین فید و igtv در صفحه home وجود نخواهد داشت. اما الگوریتم این بخش تفاوتهایی با فید دارند.
اینستاگرام برای ویدئوهای IGTV ، الگوریتم محتوا را از حساب هایی که بیشتر با آنها تعامل دارید و همچنین نوع پست هایی که معمولاً با آنها درگیر می شوید اولویت بندی می کند.
اینستاگرام فراتر از فید اصلی ، ویدئوهای پیشنهادی IGTV را در صفحات اکسپلور مربوطه ، بر اساس آنچه اینستاگرام فکر می کند دوست دارید ، ارائه می دهد. یعنی در حال حاضر igtv ها یک فضای اختصاصی برای نمایش در اکسپلور دارند.
بنابراین چگونه می توانید به ویدیوهای IGTV خود بهترین شانس را بدهید تا توسط مخاطبان جدید (و موجود) دیده شوند؟
ترفند مهم برای نمایش و دیده شدن igtv این است که یک پیش نمایش کوتاه را در فید اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید – افزایش قرار گرفتن در معرض اولیه و ارائه یک سیگنال مثبت به الگوریتم.
 

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای ریلز (reels) اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

 
دانستن نحوه عبور از الگوریتم ریلز می تواند برای هر کسی که به دنبال پیشرفت در اینستاگرام است یک مزیت بزرگ باشد.
به گفته اینستاگرام ، مارک ها و سازندگان باید ویدیوهای کوتاهی (short video) ایجاد کنند که سرگرم کننده ، الهام بخش یا آزمایشی باشد و از ابزارهای خلاقانه مانند متن ، جلوه های دوربین یا فیلترها استفاده کنند.
همچنین باید از گذاشتن ریلزهای با وضوح پایین ، بسیار تار یا قابل بازیافت از سایر برنامه ها(منظور تیک تاک – لایکی و یوتیوب است) خودداری کنید.
به گفته اینستاگرام این نوع ویدیو ها توصیه نمی شوند – به این معنی که کمتر در برگه اکسپلور  و بخش اختصاصی ریلز نمایش داده می شود.
با رعایت این نکات ، شانس بیشتری برای هک الگوریتم اینستاگرام و دسترسی به مخاطبان جدید خواهید داشت.
برای تقویت بیشتر ، توصیه می کنیمریلزهای  اینستاگرامی خود را در فید اصلی خود به اشتراک بگذارید ، از چندین هشتگ برای افزایش قابلیت کشف و از جمله زیرنویس ها برای دسترسی بیشتر به مطالب خود استفاده کنید.
آیا آماده ارتقاء استراتژی Instagram Reels هستید؟ این پست را برای همه چیزهایی که باید بدانید نشانک گذاری کنید: راهنمای نهایی قرقره های اینستاگرام.
ساخت و یا استفاده از ویدیوهای با کیفیت و کاملاً عمودی با زمان مناسب و کاور خلاق می تواند شانس بازید ریلز شما را بیشتر کند.
به دلیل تازگی این بخش در اینستاگرام، اهمیت زیادی به آن داده شده است. از اینرو حتماً ریلز را مورد استفاده قرار دهید.

نکته:
متاسفانه ریلز بصورت رسمی در ایران برای همه فعال نیست. و تعداد معدودی از اینفلوئنسرها و حساب های فالور بالا به این بخش دسترسی دارند. اما نگران نباشید. روشهایی وجود دارد که می توانید ریلز را روی اکانت خود فعال کنید.
الگوریتم اینستاگرام و راههای افزایش فالوور و لایک

۶ روش اضافی برای بهبود رتبه خود با الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

 
اگر می خواهید رتبه خود را با الگوریتم اینستاگرام ارتقا دهید ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تا حد امکان تعاملات (لایک ، نظر ، ذخیره و کلیک) را ایجاد کنید.
و با ایجاد شتاب با جامعه هدف، به زودی مطالب خود را در معرض دید مخاطبان جدید قرار دهید.
در اینجا شش راه برای بهبود رتبه الگوریتمی شما و دستیابی به مخاطبان جدید آورده شده است:
 
شماره ۱: از جدیدترین ویژگی های اینستاگرام مانند Instagram Reels استفاده کنید
آیا به دنبال راهی سریع برای جلب رضایت الگوریتم اینستاگرام هستید؟
از جدیدترین ویژگی های اینستاگرام استقبال کنید!
اینستاگرام همیشه آخرین ویژگی های خود (مانند Instagram Reels) را برای کمک به پذیرش کمک می کند ، بنابراین ایده خوبی است که از آخرین روندها استفاده کرده و از این افزایش اضافی استفاده کنید.
به علاوه ، با اینستاگرام که اخیراً اعلام کرده است که دیگر فقط یک “برنامه اشتراک گذاری عکس” نیست ، ایده خوبی است که محتوای ویدیویی بیشتری را در استراتژی خود وارد کنید.اما به خاطر داشته باشید که اینستاگرام تفاوت زیادی بین عکس و ویدیو قائل نمی شود. برای همین این اشتباه را انجام ندهید. انتشار عکس را با این شایعه که view در ویدیو ارزش بالاتری نسبت به لایک دارد متوقف نکنید. تلاش کنید تا تعادل در صفحه شما برقرار شود.
 
شماره ۲: تعاملات بیشتری را با برچسب های استوری اینستاگرام به دست بیاورید.

استیکرهای استوری اینستاگرام راهی عالی برای تشویق مشارکت مخاطبان هستند – و هرچه پست های شما بیشتر درگیر شوند ، الگوریتم اینستاگرام آنها را تقویت می کند.
استیکرهای اینستاگرام زیادی وجود دارد ، اما بهترین برچسب ها برای مشارکتی هستند که عبارتند از نظرسنجی ، اسلایدر شکلک و برچسب های سوال و …
برچسب های کشویی نظرسنجی و ایموجی یک برنده شدن سریع و آسان هستند و می توانند تقریباً برای هر کسب و کار یا برندینگ کار کنند.
شکلک ها  ممکن است به سرعت در مشارکت اثرنکنند ، اما می توانند به همان اندازه در ایجاد تعامل واقعی با مخاطبان شما مفید باشند ، که برای الگوریتم اینستاگرام بسیار ارزشمند است.
شماره ۳: مکالمات را با استفاده از زیرنویس ها و نظرات هدایت کنید
اینستاگرام نظرات و لایک ها را در مورد رتبه بندی فیدها تأیید کرده است – بنابراین ایده بسیار خوبی است که تا حد ممکن برای پست های خود تبلیغ کنید.
یکی از بهترین راه ها برای این کار؟ زیرنویس های خوبی بنویسید که باعث تعامل شود.
از کاربرانتان نظر بخواهید. از آنها بخواهید در بحث ها شرکت کنند. اینکه در انتهای کپشن بنویسید ” نظر شما چیست؟” یا “در مورد این مطب چه پیشنهادی دارید؟” می تواند کاربر را مطلب درگیر کند و لایک و نظر بیشتری را به سمت پست شما روانه می سازد.
این تعامل می تواند به این سادگی باشد که از دنبال کنندگان خود بخواهید افکار خود را به اشتراک بگذارند ، در صورت موافقت دوبار ضربه بزنید ، یکی از دوستان خود را در نظرات تگ کنید یا روی پیوند در بیوگرافی خود کلیک کنید.
 

شماره ۴: استراتژی هشتگ خود را بهینه کنید

افزودن هشتگ به پست های شما راهی اثربخش  برای دسترسی به افراد بیشتر در اینستاگرام است ، که به معنای “بازدید” بیشتر برای در نظر گرفتن الگوریتم اینستاگرام است.
و با یک استراتژی هشتگ خوب ، شما فقط به افراد بیشتری دسترسی نخواهید داشت . بلکه به افرادی خواهید رسید که به کسب و کار شما مرتبط هستند و به احتمال زیاد با محتوای شما درگیر می شوند.
نکته:
برای درج هشتگ ها وقت بگذارید. هشتگهایی را که می خواهید استفاده کنید جستجو و بررسی کنید. از تعداد مناسبی هشتگ استفاده کنید. هشتگ های غیر مرتبط با محتوا انتخاب نکنید
 
شماره ۵: محتوای اینستاگرام خود را تبلیغ کنید
اگر به دنبال یک پیروزی سریع و آسان برای افزایش رتبه الگوریتم خود هستید ، تبلیغات متقابل محتوای اینستاگرام شما مکانی عالی برای شروع است.
با افزایش اینستاگرام ، تعداد کانال هایی که می توانید محتوا را به اشتراک بگذارید نیز افزایش یافته است: فید ، استوری ها ، IGTV ، Guides و ریلز .
و به لطف این کانال های مختلف انتشار ، می توانید از آنها به طور استراتژیک استفاده کنید تا مخاطبین مختلف را به محتوای جدید خود برسانید.
 
این می تواند به سادگی به اشتراک گذاری پیش نمایش فریبنده ویدئوی IGTV در خوراک شما یا حتی افزودن پست فید به استوری های اینستاگرام با GIF “اینجا ضربه بزنید” باشد.
شماره ۶: از Instagram Analytics برای مشاهده کارکردن خود استفاده کنید
ردیابی و نظارت بر نحوه عملکرد محتوای شما در اینستاگرام یکی از مطمئن ترین روش ها برای پذیرش الگوریتم اینستاگرام است.
درک بهتر از آنچه که کار می کند (و چه چیزی نیست) به شما کمک می کند تا یک برنامه بازاریابی دقیق تنظیم کنید و در طولانی مدت زمان و تلاش خود را ذخیره کنید.
اما غوطه ور شدن در آنالیز اینستاگرام شما بیش از آن است که دریابید کدام عکس ، فیلم یا استوری بهترین عملکرد را دارد.
درک واقعی نحوه عملکرد محتوای شما  با ردیابی معیارهای کلیدی در طول زمان   برای دانستن اینکه چه چیزی به بهبود رتبه شما کمک می کند بسیار مهم است.
 
این را ابتدای این مطلب گفته ایم

متأسفانه هیچ راه مطمئن برای “شکست” الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ وجود ندارد.

اما با این حال ، می توانید از نکاتی که در این پست به اشتراک گذاشته ایم برای ایجاد محتوایی استفاده کنید که سیگنال ها و عوامل کلیدی اینستاگرام را فعال کند.
اگر پست های فید جذاب ، استوری ها ، IGTV ها و ریلز ایجاد کنید ، الگوریتم اینستاگرام همچنان به ارائه مطالب شما به افراد مناسب ادامه می دهد.
ثابت قدم بودن و ایجاد یک رابطه واقعی با دنبال کنندگانتان، قوی ترین راه برای “هک” الگوریتم اینستاگرام است – و برای برند شما نیز معجزه می کند.
 
گرداوری: مهدی سوری
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.