آخرین خبرها از اختلال و قطعی اینستاگرام، واتساپ و فیس بوک / اینستاگرام در ایران وصل شد

بر اساس گزارش های دریافتی اینستاگرام ، فیس بوک و واتساپ در بیشتر نقاط دنیا قطع شده است.

به گزارش پایگاه خبری رسا نشر – ساعتی قبل شبکه های اجتماعی پر طرفدار اینستاگرام، فیس بوک و واتساپ در ایران و بسیاری از نقاط دنیا با اختلال و سپس قطعی کامل مواجه شده است. این اختلال از ساعت ۵ به وقت گرینویچ رخ داده است. فیس بوک با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد از این مشکل آگاه است و در حال بررسی و رسیدگی به این موضوع میباشد.
اختلال در دسترسی به واتس‌اپ و اینستاگرام
بر اساس گزارش های دریافتی این سه شبکه در ایران ساعتهاست که قطع شده اند و هیچ کاربری نمی تواند شبکه خود را به روز رسانی کند. همزمان با ایران در بسیاری کشورها این اختلال گزارش شده است. سرویس‌هایفیسبوک برای کاربران در مناطق مختلف از جمله انگلیس، برزیل، کویت و غیره مختل شده است.
با وقوع این اختلال جهانی بسیاری از کاربران به سمت شبکه های اجتماعی دیگر رفته اند. به نحوی که توییتر و وایبر با پیامی به کاربران جدید خود خوش آمد ویژه گفته اند.
اختلال در اینستاگرام باعث هجوم بسیاری از کاربران این شبکه به سمت پیام رسان تلگرام شده است. کاربران زیادی وارد تلگرام شده اند. و همین موضوع باعث ایجاد کندی در این شبکه اجتماعی شده است. تلگرام در اطلاعیه ای این موضوع رابه کاربران خود توضیح داده است.
خبرهای دیگری مبنی بر عدم امکان ورود کارمندان فیس بوک به محل کارشان گزارش شده است. برخی منابع خبری نیز خبر از ریزش سهام فیس بوک در بازار مالی آمریکا داده اند. بر پایه یک گزارش مارک زاکربرگ مالک این شرکت بزرگ، تاکنون ۷ میلیارد دلار ثروت خود را از دست داده است.
درصورت برقراری این شبکه ها یا انتشار خبرهای جدید در این زمینه، شما را با خبر می سازیم.

۰۰:۱۹
برخی خبرها از اختلال در لینکدین و همینطور تیک تاک می دهند. گفته شده هجوم کاربران اینستاگرام به این شبکه ها دلیل اختلال در سایز شبکه های اجتماعی است.

۰۰:۲۲
به گفته یکی از مدیران واتساپ، آنها در ساختمان واتساپ در حال حاضر تنها به ایمیل های این شرکت دسترسی دارند.

۰۰:۲۴
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در رابطه با احتمل خرابکاری یا حمله سایبری به فیس بوک گفته موضوع را زیر نظر داریم، اما دراینباره فعلاً اظهارنظری نمی کنیم.

۰۰:۳۵
ورود پنتاگون به قطعی فیس بوک، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که در حال بررسی تهدید امنیتی در خصوص شبکه های اجتماعی قطع شده است.

۰۰:۳۸
نیویورک تامیز: فیس بوک در تلاشش است تا سرورهای این شرکت را به صورت دستی بالا بیاورد.

۰۰:۴۳
اطلاعات یک و نیم میلیون کاربر فیس بوک در حال فروش در اینترنت! به گزارش رسانه های جهان همزمان با ضرر ۷ میلیارد دلاری فیس بوک و کاهش شدید ارزش سهام این شرکت، ۱.۵ میلیون حساب کاربران این شبکه در اینترنت به فروش گذاشته شده است. البته ارتباط بین اختلال در این شبکه و فروش این حساب های لو رفته بعید به نظر می رسد.

۰۰:۵۳
آذری جهرمی وزیر سابق ارتباط با انتشار توییت زیر به اختلال فیس بوک و پیام رسان هایش واکنش نشان داد.
آخرین خبرها از اختلال و قطعی اینستاگرام، واتساپ و فیس بوک / اینستاگرام در ایران وصل شد

۰۰:۵۶
فیسبوک اعلام کرده که دلیل قطع خدماتمان را نمی دانیم. این شرکت به کارکنان خود گفته دلیل قطع ارتباط اپلیکیشن ها مشخص نیست / وال استریت ژورنال

۰۰:۵۹
هشتگ Facebookdown ترند شد
در پی تداوم اختلال بیش از شش ساعته‌ی ارائه‌ی خدمات فیس‌بوک (شامل فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ)، هشتگ Facebookdown با بیش از یک میلیون توییت در صدر هشتگ‌های توییتر قرار گرفت و به ترند نخست این شبکه اجتماعی تبدیل شد.

۱:۱۳
شبکه الجزیره گزارش داده که فیس بوک به طور کامل از اینترنت حذف شده و دسترسی له آن دیگر امکان پذیر نیست.

۱:۱۹
علیرغم اعلام دقیق فیس بوک برخی از کارشناسان مسائل امنیت سایبری خطای DNS (سیستم نام دامنه) را یکی از دلایل احتمالی بروز مشکل می‌دانند.

۱:۲۱
مایک شروپفر، مدیر ارشد فنی فیس بوک، در توئیت خود از مشکلات شبکه‌ای گفته و قول داد تا تیم‌های فنی در سریعترین زمان ممکن رفع اشکال کرده و سیستم‌ها را بازیابی کنند.
هم اکنون بیش از ۵ ساعت است که فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ قطع است.
آخرین خبرها از اختلال و قطعی اینستاگرام، واتساپ و فیس بوک / اینستاگرام در ایران وصل شد
۱:۲۶
هم اکنون اینستاگرام در ایران در دسترس قرار گرفت. در اکثر شهرستانها کاربران توانسته اند به اینستاگرام وصل شوند.

۱:۳۴
اینستاگرام در ایران در دسترس است. ما سرعت آن همچنان پایین است و امکان انتشار پست به سختی امکان پذیر است. واتساپ و فیس بوک هنوز در ایران در دسترس نیستند.

۱:۵۹
با وجود بازگشت سرورهای فیس بوک و دسترسی به اینستاگرام و واتساپ در ایران، برخی از کاربران هنوز امکان دسترسی به این شبکه ها را ندارند. بر اساس گزارشات این موضوع بیشتردر واتساپ مشهود است. برخی از کاربران گفته اند که فقط با فیلترشکن می توانند به این شبکه ها دسترسی پیدا کنند. همچنان امکان انتشار پست و استوری در بیشتر اپراتورها وجود ندارد و با خطا مواجه می شود. البته به گفته فیس بوک کلیه اختلالات تا دقایقی دیگر در سرتاسر دنیا رفع خواهد شد.

 

1 نظر
  1. آواتار سولماز
    سولماز می گوید

    ما که داشتیم دیوونه می شدیم.
    تلگرامم که فیلتره . قشنگ لای منگنه که میگن همینه ها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.