به ۴ دلیل، هرگز با کفش وارد خانه نشوید

وارد شدن با کفش به خانه خطراتی را برای شما به همراه خواهد داشت، همچنین چندین دلیل مهم و حائز اهمیت برای درآوردن کفش قبل از ورود به خانه وجود دارد.

به 4 دلیل، هرگز با کفش وارد خانه نشوید

در بسیاری از کشور های آسیایی رسم است که افراد قبل از وارد شدن به خانه کفش های خود را در می آورند، زیرا کفش ها مواد آلوده کننده، غبار و باکتری زیادی دارند و نباید آن ها را وارد خانه کرد اما این مسئله برای بسیاری از مردم دنیا عجیب و غریب محسوب می شود. در این قسمت از نمناک قصد داریم علت های درآوردن کفش قبل از ورود به خانه را با شما بررسی و اهمیت آن را دوباره خاطرنشان کنیم.

با کفش باکتری های زیادی وارد خانه می شود

حتی اگر کفش شما یک برند جدید، نو و تمیز باشد، باز هم جرم های آلوده و مضری به آن جذب شده است و هنگامی که داخل خانه می شوید، روی سطوح خانه تجمع پیدا می کند. تحقیقات نشان می دهد که تقریباً ۴۰ درصد کفش ها باکتری زیادی را همراه خود وارد خانه می کنند. این باکتری باعث تحریک عفونت مقاوم در برابر اکثر دارو ها است و باعث ایجاد اسهال و التهاب در شکم می شود. همچنین ممکن است در اطراف خانه و روی سطوح خشک در مدت زمان طولانی بماند که پاک کردن آن بسیار سخت خواهد بود.

جرم روی کفش ها باعث حساسیت پوستی می شود

تصور کنید که شما داخل پارک قدم زده اید و بسیاری از مواد آلوده را به خود جذب کرده اید اما با همان کفش روی فرش های خانه می آیید. پس جرم ها و آلودگی های مضر و مواد شیمیایی لابلای چمن ها با کفش های شما وارد خانه می شوند و باعث حساسیت چشم و پوست می شوند، مخصوصا اگر بچه کوچک هم داشته باشید که چهار دست و پا روی زمین راه می رود و همه این موارد به پوستش آسیب وارد می کند. حتی ممکن است بعضی از این کثیفی ها را داخل دهانش نیز بگذرد.

کفش ها به پا صدمه می زند

فقط ۲۸ الی ۳۷ درصد مردم کل جهان می توانند کفش هایی پیدا کنند که دقیقاً اندازه پایشان باشد و در نتیجه اگر مدام کفش هایتان پایتان باشد، احساس ورم و درد به شما غلبه می کند، زیرا اکثر کفش ها سایز مناسبی ندارند و همین باعث می شود که انگشتان پا و پوست پا دچار مشکل شود و با کبودی و فشار به ناخن ها مواجه باشیم.

با در آوردن کفش کمتر باید تمیز کاری کنید

پوشیدن کفش در منزل قطعاً باعث ایجاد آلودگی های بیشتر می شود اما اگر کفش های خود را در بیاورید، در نتیجه آلودگی کم تری وارد خانه می شود. و دیگر مجبور نیستید که مدام طی بکشید یا خانه را جارو کنید، زیرا قاعدتاً خانه کمتر کثیف می شود.

چگونه خودمان را عادت دهیم که کفش ها را داخل منزل در بیاوریم؟

اول از همه باید فواید درآوردن کفش داخل منزل را بررسی کنید تا خودتان را کم کم عادت دهید. همچنین می توانید کار های زیر را در پیش بگیرید:

مکانی جداگانه برای کفش در نظر بگیرید.
حتما یک سبد در قسمت ورودی بگذارید تا یادتان نرود که باید کفش را داخل آن گذاشته و به منزل نبرید.
می توانید از یک یادآور برای خودتان استفاده کنید. به عنوان مثال روی درب ورودی بنویسید که لطفاً کفش را در بیاورید. انجام این کار باعث می شود که مهمان ها هم بفهمند باید کفش ها را در بیاورند و بعد وارد منزل شوند.

 

منبع: نمناک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.