محبوب ترین و پر فروش ترین برند تلفن همراه در سال ۲۰۲۱

دهه اخیر را می‌توان به عنوان نقطه عطف در تاریخچه گوشی‌های هوشمند دانست. در این دهه و با پیدایش برندهای تولیدکننده گوشی مختلف در این صنعت، رقابت تنگاتنگی بین این شرکت‌ها شکل گرفت.

در چند سال اخیر هم با اضافه شدن برندهایی جدید و البته قدرتمند مانند شیائومی به صدر رقابت‌ها، رصد اخبار گوشی‌های هوشمند جذابیت بیشتری به خود گرفت. اما مهم‌ترین مسئله‌ای که در پیشرفت برندهای مختلف و شناخته‌ شدن بیشتر آن‌ها تاثیرگذار است، سهم آن‌ها از بازار است. سهم بازار برندهای مختلف به نوعی محبوبیت آن‌ها را در بین کاربران نشان می‌دهد و معیار خوبی برای تعیین بهترین برند گوشی می‌تواند باشد. به همین جهت در این مطلب به بررسی سهم بازار ۱۰ برند برتر در بازار گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم تا شما را بیشتر با این غول‌های فناوری آشنا کنیم.

محبوب ترین و پر فروش ترین برند تلفن همراه در سال 2021
بهترین برندهای تولید کننده گوشی

۱) سامسونگ؛ پرفروش ترین گوشی های ۲۰۲۱

رتبه نخست رده‌بندی بهترین گوشی دنیا متعلق به غول کره‌ای بازار فناوری است. این شرکت کره‌ای با قدمت چندین دهه در این حوزه، در طول تاریخ همیشه عنوان بهترین گوشی دنیا را به خود اختصاص داده است و این عملکرد درخشان را از همان ابتدا که اولین گوشی خود را معرفی کرد پایدار نگه داشته است. سامسونگ در چند سال اخیر هم همواره در میان کاربران جایگاه خوبی را داشته و از نظر عموم مردم به عنوان بهترین سازنده گوشی‌های اندرویدی شناخته می‌شود.
در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، سامسونگ با عرضه ۵۷.۹ میلیون گوشی در صدر جدول بهترین برند گوشی قرار دارد. این عدد نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل، ۱۰ درصد رشد داشته است که نشان از عملکرد خوب سامسونگ در این مدت دارد. با ۵۷.۹ میلیون گوشی، این شرکت سهمی در حدود ۱۸ درصد را از بازار گوشی های هوشمند جهان دارد. از مهم‌ترین دلایل این رشد و فروش خوب را می‌توان تنوع محصولات سامسونگ در سری A گوشی‌های خود دانست. معرفی سری S جدید هم در این روند رو به رشد بی‌تاثیر نبوده است و با معرفی خانواده گلکسی S21 هم سامسونگ فروش خوبی را تجربه کرد.

محبوب ترین و پر فروش ترین برند تلفن همراه در سال 2021
سامسونگ؛ بهترین گوشی دنیا و برند سامسونگ

۲) شیائومی: نایب قهرمان این لیست

چند سالی می‌شود که شیائومی با معرفی محصولات متنوع و سیاست‌های فروش جدید، اسم و رسمی برای خودش در بازار گوشی‌های هوشمند دست و پا کرده است. این برند چینی که در سال ۲۰۱۰ کار خود را آغاز کرده است در این چند سال اخیر جهشی فوق‌العاده در این بازار داشته و پس از یک دهه توانسته است که جایگاه دوم را در لیست پرفروش‌ترین‌ها از آن خود کند.
در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ شیائومی با پیشی گرفتن از اپل، حدود ۱۷ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را به گوشی‌های خود اختصاص داد. این سهم بازار با عرضه ۵۲.۵ میلیون گوشی در این بازه زمانی عملی شد. در مقایسه با سال قبل، این عدد رشدی دوبرابری داشته است. با این روند رو به رشد، انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد شگفتی‌های جدیدی از این غول نوظهور فناوری باشیم.

محبوب ترین و پر فروش ترین برند تلفن همراه در سال 2021

۳) اپل: سومین برند پرفروش دنیا

امسال رتبه سوم لیست بهترین برند گوشی را کوپرتینویی‌ها کسب کرده‌اند. اپل هم همانند سامسونگ در طول سال‌های اخیر از پیشتازان صنعت گوشی‌های هوشمند بوده است و نوآوری‌های متعددی را در محصولات خود داشته است. این شرکت امریکایی که گوشی‌های هوشمندش را تحت عنوان آیفون عرضه می‌کند، همیشه جزو برندهای درجه یک بازار بوده و همیشه آیفون‌ها به عنوان گوشی‌های پرچمدار تلقی شده‌اند.
در سه ماهه دوم امسال، اپل ۴۸.۹ میلیون واحد گوشی عرضه کرده است که به واسطه آن ۱۵ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند جهان را به خود اختصاص داده است. اپل هم همانند سایر شرکت‌های رقیب، روندی رو به رشد داشته و در مقایسه با سال قبل حدود ۳۰ درصد به تعداد گوشی‌های عرضه شده خود اضافه کرده است. اما این رشد ۳۰ درصدی باعث حفظ جایگاه دومی اپل نشد و همانطور که اشاره شد، امسال شیائومی جایگاه دیرینه اپل را از آن خود کرد.

محبوب ترین و پر فروش ترین برند تلفن همراه در سال 2021

۴) اوپو

شرکت چینی اوپو هم جزو برندهای جدید و نوپا صنعت فناوری محسوب می‌شود که از سال ۲۰۱۱ شروع به فعالیت در زمینه گوشی‌های هوشمند کرده است. اوپو با وجود اینکه نسبت به دیگر برندها کمی دیرتر پا به این عرصه گذاشته بود، توانست عملکرد خوبی را داشته باشد و طیف گسترده‌ای از کاربران را تحت تاثیر خود قرار دهد. کیفیت خوب، تنوع محصولات و تبلیغات گسترده از مهم‌ترین دلایل کسب این جایگاه برای شرکت اوپو می‌تواند باشد.
در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، اوپو با عرضه ۳۳.۶ میلیون گوشی‌ هوشمند و با سهم ۱۰ درصدی از بازار، رتبه چهارم را در لیست بهترین برند گوشی ها کسب کرد است. این عدد در بازه زمانی مشابه در سال قبل ۲۴.۵ میلیون بود. این افزایش عرضه، نشان از پیشرفت این شرکت چینی در عرصه فناوری گوشی های هوشمند دارد.

محبوب ترین و پر فروش ترین برند تلفن همراه در سال 2021

۵) ویوو

گوشی‌های تحت عنوان ویوو را شاید ما کمتر بشناسیم. اما این برند چینی که به عنوان تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی آن‌ها شناخته می‌شود از سال ۲۰۰۹ در حال رقابت در این عرصه است. در این سال‌ها ویوو هم همانند شرکت‌های چینی دیگر توانسته است پیشرفت خوبی را داشته باشد و به جایگاه‌های خوبی در میان دیگر برندهای معتبر برسد.
شرکت ویوو در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، در حدود ۳۲.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازارهای جهانی کرده است. با عرضه این تعداد گوشی در این بازه زمانی، ویوو توانسته است در حدود ۱۰ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد و پس از اوپو در جایگاه پنجم لیست بهترین برند گوشی هوشمند قرار بگیرد.

محبوب ترین و پر فروش ترین برند تلفن همراه در سال 2021

۶) هواوی

هواوی از جمله برندهایی است که هم در بازار ایران و هم در بازارهای جهانی به خوبی شناخته شده است. اما در سال اخیر و پس از اعمال تحریم‌هایی توسط امریکا بر علیه این شرکت، فروش هواوی با افت شدیدی مواجه شد. هواوی که زمانی از پیشتازان بازار گوشی‌های هوشمند بود، حالا به رتبه ششم در لیست بهترین برند گوشی جهان بسنده کرده است.
هواوی در این بازه زمانی ۱۴.۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازارهای جهانی کرده است که در مقایسه با زمان مشابه در سال ۲۰۲۰، کاهش ۷۰ درصدی را داشته است. به همین ترتیب و با فقط ۱۴.۷ میلیون دستگاه عرضه شده، هواوی ۴ درصد از بازارهای جهانی گوشی هوشمند را در اختیار دارد.

محبوب ترین و پر فروش ترین برند تلفن همراه در سال 2021
بهترین گوشی دنیا

۷) موتورولا

با رشد ۱۲۸.۱ درصدی در تعداد گوشی‌های عرضه شده توسط این شرکت، موتورولا توانسته است رتبه هفتم این لیست را کسب کند. امسال و در بازه زمانی مورد بررسی در این مطلب، موتورولا ۱۲.۶ میلیون عدد گوشی هوشمند را روانه کشورهای مختلف کرده است. از دلایلی که باعث پیشرفت این شرکت قدیمی شده است، خروج ال‌جی از بازار گوشی‌های هوشمند است. این موضوع باعث افزایش بازارهای در دسترس موتورولا در قاره امریکا می‌شود و احتمال می‌رود در آینده گوشی‌های بیشتری با نام این برند عرضه شوند.

محبوب ترین و پر فروش ترین برند تلفن همراه در سال 2021

سه رتبه آخر در لیست بهترین گوشی دنیا از آن کدام شرکت‌ها است؟

جایگاه‌های آخر این رده‌بندی را به ترتیب شرکت‌های ریلمی، تکنو و ال‌جی کسب کرده‌اند.
۸) ریلمی که پیش‌تر به عنوان زیرمجموعه‌ای از برند اوپو بود، رتبه هشتم را در لیست بهترین برند گوشی هوشمند کسب کرده است. با حضور در رتبه هشتم، ریلمی در حدود ۱۱.۴ میلیون گوشی هوشمند را در بازه زمانی مورد مطالعه عرضه کرده است. این عدد در مقایسه با سال قبل حدود ۸۷ درصد افزایش یافته است و خبر از اوضاع خوب این شرکت می‌دهد.
رتبه یکی مانده به آخر هم برای شرکت ۹) تکنو است. شرکت تکنو با تمرکز بر بازار کشورهای آفریقایی فروش خوبی را تجربه کرده است. این شرکت توانسته است سامسونگ را نیز در بازار آفریقا شکست بدهد و در آن‌جا بالاترین سهم بازار را به دست بیاورد. اما در مقیاس جهانی، تکنو آنچنان قوی نیست و با عرضه ۸.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند رتبه نهم را در بین بهترین برندهای گوشی هوشمند کسب کرده است.
در رتبه آخر هم ۱۰) ال‌جی قرار دارد که چند ماه قبل با اعلام رسمی، خروج خود را از کسب‌و‌کار گوشی‌های هوشمند اعلام کرده بود. ال‌جی با عرضه ۶.۸ میلیون گوشی هوشمند، پس از تلاش‌های زیادی که به نتیجه نرسید، با این صنعت خداحافظی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.