«قهرمان» پروانه نمایش گرفت؛ «دینامیت» همچنان بی‌رقیب است

 

مهسا بهادری:  در هفته‌ای که گذشت فیلم «گشت ارشاد ۳» با کارگردانی سعید سهیلی و «قهرمان» اصغر فرهادی پروانه نمایش دریافت کردند و فیلم سینمایی «گزارش یک جشن» با کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا هم که ۱۱ سال توقیف بود درخواست صدور پروانه نمایش داد. در حال حاضر سه فیلم کمدی «دینامیت»، «کله پوک» و «هفته‌ای یکبار آدم باش» روی پرده سینماها می‌روند که به ترتیب جایگاه اول، سوم و چهارم جدول فروش را به خود اختصاص داده‌اند و دومین فیلم پرفروش که کمدی هم نیست، «درخت گردو»ی مهدویان است.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به فروش تمام فیلم‌های سینمایی که روی پرده هستند.

فروش میلیاردی دو فیلم سینمایی!

فیلم سینمایی «دینامیت» با کارگردانی سیدمسعود اطیابی، دو ماه است که در سینماها اکران می‌شود. این فیلم با بازی پژمان جمشیدی، نازنین بیاتی، احمد مهرانفر و زیبا کرمعلی که در ۶۰ روز گذشته صدر نشین گیشه بوده، تا کنون رقم ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش را برای خود به ثبت رسانده است. «دینامیت» در هفته گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشت و با اختلاف ۸۰۰ میلیون تومانی از «درخت گردو» همچنان صدرنشین جدول فروش باقی ماند. این میزان از فروش نسبت به هفته پیش از آن با ۲۰۰ میلیون تومان افزایش مواجه بوده است.

پس از «دینامیت» جایگاه دوم جدول فروش، به فیلم سینمایی «درخت گردو» پنجمین فیلم محمدحسین مهدویان می‌رسد. این فیلم با بازی پیمان معادی، مینو شریفی، مهران مدیری و مینا ساداتی، در هفته گذشته، فروش ۴۴۰ میلیون تومانی را برای خود ثبت کرد و با کاهش فروش هفتگی ۲۰ میلیون تومانی، توانست در مدت ۲۶ روز، فروش یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومانی داشته باشد.

صفحه اصلی
فیلم سینمایی «درخت گردو»
 

وضعیت اکران‌های تازه سینما

فیلم سینمایی «کله‌پوک» با کارگردانی جواد مزدآبادی اکران خود را از ۱۷ شهریور، آغاز کرد. این فیلم سینمایی تا کنون فروش ۶۴ میلیون تومان را در گیشه ثبت کرده است. «کله پوک» در هفته گذشته، با فروش ۳۶ میلیون تومانی توانست جایگاه سوم گیشه را به دست آورد.

فیلم سینمایی «هفته‌ای یکبار آدم باش» با کارگردانی شهرام شاه حسینی، که پیش از این جایگاه سوم گیشه را در اختیار داشت، هفته گذشته با فروش ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی و با اختلاف ۱۶ میلیون تومانی پس از «کله پوک» در جایگاه چهارم قرار گرفته، این اختلاف هفته گذشته دو میلیون تومان بود. فیلم سینمایی «هفته‌ای یکبار آدم باش» با کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و بازی پژمان جمشیدی و پژمان بازغی از ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ روی پرده سینما رفته است و  پس از شش ماه اکران در سینماها، با ۶۸ هزار مخاطب، مبلغ یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان را برای خود ثبت کرده است.

در همین زمان فیلم سینمایی «مدیترانه» با کارگردانی هادی حاجتمند، فروش هفتگی ۱۷ میلیون تومانی را تجربه کرد. «مدیترانه» اکران را از چهار مرداد آغاز کرد و تا کنون ۱۴۴ میلیون تومان را برای گیشه خود ثبت کرده است.

فیلم‌هایی که تازه روی پرده سینما آمدند

فیلم سینمایی «تک تیرانداز» با کارگردانی علی غفاری سه روز است که روی پرده سینماها رفته  و در این مدت رقم ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را برای گیشه خود ثبت کرده است.

در هفته‌ای که گذشت دو فیلم سینمایی «رنگ خدا» به کارگردانی مجید مجیدی تولید سال ۱۳۷۷ و «عروس آتش» به کارگردانی خسرو سینایی محصول سال ۱۳۷۸، روز چهارشنبه ۳۱ شهریور در پردیس سینمایی آزادی در طرح سینما نوستالژی به نمایش درآمد.

این طرح بلندمدت که در محرم سال ۱۳۹۹ با اکران دو فیلم «روز واقعه» و «پرواز در شب» با استقبال خوبی روبرو شد؛ قرار است امسال در قالب اکران فیلم‌های سینمایی خاطره انگیز، به مرور آثار شاخص دهه ۶۰ و ۷۰ سینمای ایران که تداعی کننده خاطرات نوستالژیک آن دوره است، بپردازد.

در مدت زمان سه روز، فیلم سینمایی «رنگ خدا» با دو مخاطب مبلغ ۶۰ هزار تومان و «عروس آتش» با ۲۱ مخاطب مبلغ ۶۳۰ هزار تومان را در گیشه ثبت کرده است.

از حاتمی‌کیا تا فرهادی

فیلم سینمایی «گزارش یک جشن» با کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا پس از گذشت ۱۱ سال دوباره درخواست صدور پروانه نمایش داده که در دست بررسی است.

هفته پیش فیلم سینمایی «قهرمان» با کارگردانی اصغر فرهادی درخواست پروانه نمایش داد و این هفته بدون هیچ اصلاحیه‌ای پروانه نمایش گرفت. احتمالا این فیلم از اوایل آبان روی پرده سینماها برود.

باتوجه به سابقه فروش بالای فیلم‌های اصغرفرهادی و افتخاراتی که «قهرمان» در سینمای جهان کسب کرده است، احتمالا به محض ورود این فیلم به عرصه اکران، بتواند فروش خوبی را تجربه کند و یا حتی رکورد «دینامیت» را هم بشکند.

فیلم سینمایی «گشت ارشاد ۳» با کارگردانی سعید سهیلی هم به گفته روابط عمومی فیلم به تازگی پروانه نمایش گرفته و قرار است این فیلم پیش از آغاز چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شود.

سه فروش ناامیدکننده 

فیلم سینمایی«گیسوم» با کارگردانی نوید به‌تویی، تهیه کنندگی سعید سعدی و بازی پگاه آهنگرانی، رضا داوودنژاد، مارال بنی‌آدم، حسین صوفیان، شبنم گودرزی و شاهرخ فروتنیان از دهم شهریور روی پرده سینماها رفته و در هفته گذشته سیزده میلیون تومان و در مجموع ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را به خود اختصاص داده است.

«گیسوم» روایتگر داستان زنی جوان است که پس از مرگ مادرش متوجه می‌شود، پدرش زنده است. او به دلیل کنجکاوی مجبور می‌شود، از فرانسه به ایران بیاید تا پس از ۳۰ سال او را پیدا کند. او به همراه همسرش و گروهی از دوستان قدیمی برای یافتن پدرش به شمال ایران سفر می‌کند. اما به تدریج، در طول این سفر، همسر این زن جوان و دوستانش می‌فهمند که او رازهای نگفته بسیاری دارد.

فیلم سینمایی «سیاه باز» با کارگردانی حمید همتی هم که سه ماه است روی پرده سینما رفته و تا کنون فروش ۸۰ میلیون تومانی را به خود اختصاص داده است، در هفته گذشته موفق شد فروش دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را برای خود ثبت کند. این فیلم قرار بود در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اکران شود، اما نتوانست در جمع ۱۶فیلم منتخب برای نمایش در جشنواره حضور پیدا کند.

در جایگاه آخر جدول فروش هم فیلم «قصه عشق پدرم» با کارگردانی محمدرضا ورزی قرار دارد. این فیلم که اکران خود را از ابتدای مرداد آغاز کرده است، در هفته گذشته فروش ۶۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد. این فیلم در مجموع ۳۲ میلیون تومان را در گیشه به نام خود ثبت کرده است. مرحوم چنگیز جلیلوند، مهرآوه شریفی‌نیا و مصطفی زمانی از بازیگران این فیلم ملودرام هستند.

صفحه اصلی
فیلم سینمایی «گیسوم»
 

«دشت خاموش» صدر نشین شد

فیلم سینمایی «دشت خاموش» با کارگردانی احمد بهرامی که تا کنون جوایز زیادی را دیافت کرده است نیز از ۲۲ شهریور روی پرده سینماهای هنر و تجربه رفته و در هفته گذشته با فروش چهار میلیون ۸۰۰ هزار، صدر نشین گیشه شده است.

مستند«آیدین» با فروش چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی و با ۱۹۰ مخاطب، پس از سه هفته صدرنشینی در جدول این هفته جایگاه خود را به فیلم سینمایی «دشت خاموش» داد و در جایگاه دوم جدو فروش قرارگرفت. «آیدین» مستندی از اشکان مهیار است که زندگی آیدین نیکخواه بهرامی، بسکتبالیست تیم ملی را که در سال ۱۳۸۶ بر اثر سانحه رانندگی درگذشت، به تصویر می‌کشد. این مستند در هفت روز گذشته افزایش فروش دو میلیون تومانی داشت و در مجموع ۳۴ روز توانست ۱۹ میلیون تومان بفروشد.

فیلم «بوتاکس» ساخته کاوه مظاهری نیز با فروش یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در هفته گذشته، کار خود را پایان داد. فیلم «بوتاکس» با بازی سوسن پرور و مهدخت مولایی اولین‌بار در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در آمد و اکران عمومی خود را در ششم مرداد آغاز کرد، این فیلم پیش از اکران «آیدین» به مدت سه هفته، صدر نشین جدول فروش سینمای هنر و تجربه بود. این فیلم تا کنون ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را برای گیشه خود ثبت کرده است.

صفحه اصلی
فیلم سینمایی «دشت خاموش»
 

فیلم‌های هنر و تجربه و فروش زیر یک میلیون تومان

فیلم سینمایی «آبجی» با کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده و بازی گلاب آدینه، پانته‌آ پناهی‌ها، علیرضا استادی، معصومه قاسمی‌پور، حمیدرضا آذرنگ، شیرین یزدان‌بخش و بابک حمیدیان، در هفته گذشته با فروش ۸۷۰ هزار تومانی جایگاه سوم جدول فروش را به خود اختصاص داد و تا کنون در مجموع ۳۲ میلیون تومان را برای گیشه خود ثبت کرده است.

فیلم سینمایی «پسر» با کارگردانی نوشین معراجی کار خود را از ابتدای تیر آغاز کرده و تا کنون ۱۰ میلیون تومان فروخته است. از این میزان، مبلغ ۴۲۰ هزارتومان سهم هفته اخیر است. این فیلم با بازی سهیل قنادان، ناهید حدادی، مجتبی فالحی و اتابک نادری روایت زندگی پسری ۴۰ ساله و گریزان از تنهایی است که سعی دارد خود را تکیه‌گاه مادر نشان دهد اما با فوت مادرش اوضاع وخیم‌تر می‌شود چون او توانایی برقراری ارتباط درست با دیگران را ندارد.

«فوق ماراتن» با کارگردانی سعید کشاورز هم در هفته گذشته۲۳۶ هزار تومان فروخت. این فیلم روایتگر داستان فردی به نام قدرت است که کارگر یک کشتارگاه است و می‌خواهد طبقه اجتماعی خود را تغییر دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.