سخنان احساسی مادر ارشا اقدسی در مراسم چهلم فرزندش

 

مراسم چهلمین روز درگذشت ارشا اقدسی، عصر امروز (سه‌شنبه ۳۰ شهریور) با حضور خانواده، برخی از هنرمندان و جمعی از علاقه‌مندان این بدلکار و بازیگر، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد.

مادر ارشا اقدسی، در بخشی از این مراسم، با خواندن نوشتاری، با فرزندش دردِدل کرد.

سخنان احساسی مادر ارشا اقدسی در مراسم چهلم فرزندش

در این نوشتار آمده بود:

«۴۰ روز از آسمانی شدنت گذشت و در این مدت از هر گوشه ایران تاسف خود را ابراز کردند. تو هر کجای ایران عزیز که پا گذاشتی، از عشق، نهالی کاشتی که از آن مهر رویید و آن مهربانان در مراسم وداع تو از خوزستان عزیز با سنج و دمام بدرقه‌ات کردند و دوستانت، استاد جوان و رشید خود را به خاک سپردند. به راستی حق داشتی خاک وطن را سرمه چشم کنی و از وطن و هم وطن دل برنکنی. خوشا که پس از مرگت با اهدای عضو این اخلاص و دلبستگی را دوام بخشیدی. حق داشتی پرچم سه رنگ میهن را با بهانه و بی‌بهانه بر روی ماشین و چتر و لباست حک کنی. تو واژه مقدس عشق را که این روزها در شکل نادرست خود رنگ فرصت طلبی و فریب‌کاری به خود گرفته است، با تقدیم جان شیرینت، شرافت بخشیدی.
نازنینم، مادر که دستت گرفت و پا به پا برد، هرگز از زمین خوردنت واهمه نداشت که از بلند نشدنت می‌هراسید و اکنون از تو شیوه مهرورزی و خطا پوشیدن و استقامت را می‌آموزد. پسرم مطمئن باش روزی که چندان هم دور نیست، همکارانت به سیمرغ دست خواهند یافت، ولی تو پیشاپیش نه سیمرغ بدلکاری که عنوان قهرمان شجاع سینما را از سوی مردم و ملت، برازنده شدی.
پسر پرتلاش و سخت کوشم می‌دانم راهی را که پیمان عزیز گشود و تو آن را به دشواری هموار کردی، رهروان بسیاری خواهد داشت. بی‌شک آنان نام تو را به نیکی و بزرگی یاد خواهند کرد.
فرزندم اگر از احوالات من خواسته باشی، ملالی نیست فقط برخلاف تو که زخم خوردن‌ها، دل شکستن‌ها و نامردمی‌های حرفه‌ات را با خواهر بیان و از مادر پنهان می‌کردی و همچنان پرشور به راهت ادامه می‌دادی، باید اقرار کنم داغ تمنا و دوری تو بر دلم نقطه‌ای ایجاد کرده که باید برای آن قسمت سوخته دل که اصل حیات و مرکز عشق و جایگاه احساسات  است، مرهمی بیابم. باید چاره‌ای بیابم آن‌گاه به کارنامه پربار تو نگاه کنم و در همان قالب تکراری بنویسم از مسئولین محترم که با تشویق‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ خود موجبات پیشرفت و دلگرمی فرزندم را فراهم کردند کمال تشکر را دارم.
ارشایم، بی‌تردید یاد و خاطرت که از هر اصلی، اصل‌تر بود در سینما ماندگار است. نامت ماندگار پسر ایران و قهرمان شجاع سینما.»

ارشا اقدسی، شامگاه چهارشنبه ۱۳ مرداد، در بیروت، پایتخت لبنان، دار فانی را وداع گفت. این بدلکار سرشناس، هنگام مرگ، ۳۹ سال داشت. او مدتی پیش از مرگش، هنگام بازسازی صحنه تصادف در یک فیلم بین‌المللی، دچار سانحه و در یکی از بیمارستان‌های بیروت، بستری شده بود.

۵۷۵۷

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.