توئیترِ فیلتر برای آقایان، تلگرامِ فیلتر برای ما مردم!/ آقای رئیسی فیلتر نکردید، ممنون اما چرا فیلترهای بی‌مورد را برنمی‌دارید؟!

 

گُلِ تمام محتواها و بهترینِ همه مدیوم‌ها در تلگرام است. گزیده برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، مطالب منتخب روزنامه‌ها و محتواهای واکنش‌برانگیز اینستاگرام، توئیت‌های مهم ،همه اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌ها در تلگرام می‌آید.

توئیترِ فیلتر برای آقایان، تلگرامِ فیلتر برای ما مردم!/ آقای رئیسی فیلتر نکردید، ممنون اما چرا فیلترهای بی‌مورد را برنمی‌دارید؟!

 

در مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری بین نامزدهای محترم، صحبت از فیلترکردن رسانه‌ها شد. آقای مهرعلیزاده رو به آقای رئیسی کرد و دربارۀ فیلترینگ گفت و رئیس‌جمهوری کنونی که آن موقع “کاندیدا” بود، پاسخ داد “در دوره من در قوه قضائیه، هیچ رسانه‌ای فیلتر نشده” اما نه مرتضی حیدری در مقام مجری، این اختیار عمل را داشت که چیزی بگوید و نه در ادامه مناظرات، مهرعلیزاده یا نامزد دیگری به آقای رئیسی گفتند “فیلتر نکردید، ممنون. چرا فیلترهای بی‌مورد را برنمی‌دارید؟!”فیلتربودن توئیتر و تلگرام از هر نظر، کاری عبث و بیهوده و اعصاب‌خردکن و خسارت‌بار است، اما برای آقایان، انگار نه انگار. بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه “تهران” برای حدود ۶۰ میلیون کاربر در کل “ایران” یک حکم امضا کرد و تلگرام که رسانه اول ایرانیان بود، به محاق فیلتر رفت و هنوز هم با وجود فیلتربودن، اثرگذاری بی‌بدیل و نفوذش میان کاربران، قابل مقایسه با هیچ مدیوم دیگری نیست. امضاکننده فیلتر هم که خبر دارید کجاست!
خودشان در توئیترِ فیلترحضور دارند و راه‌به‌راه توئیت می‌کنند. نیمی از کاربران هم حضور در تلگرامِ فیلتر‌شده را حفظ کرده‌اند، اما همچنان مرغ تصمیم‌گیران یک پا دارد. کوچ مردم هم که به سروش و بله و… نبود و نشد و عموماً سر از واتس‌آپ درآوردند با انبوهی عقب‌ماندگی در مقایسه با تلگرام. واتس‌آپ کوچه بن‌بست است و تلگرام، جاده چالوس! حالا که گوش‌شان بدهکار حق طبیعی و اولیه مردم نیست، بسیار خوب، توئیتر فیلتر باشد برای خودشان، تلگرامِ فیلتر برای ما مردم.
گُلِ تمام محتواها و بهترینِ همه مدیوم‌ها در تلگرام است و لاغیر. گزیده برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، مطالب منتخب روزنامه‌ها و مجلات، محتواهای واکنش‌برانگیز اینستاگرام، توئیت‌های مهم افراد مختلف، همه اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌ها در تلگرام می‌آید و هیچ مدیوم دیگری چنین پوشش گسترده‌ای ندارد.
غیر از اینها، با تلگرام و امکاناتش مثل ربات‌های مختلف و کاربردی، همه کاربران وصلند به جهان موسیقی ایرانی و خارجی، به دنیای بی‌انتهای فیلم و سریال داخلی و آن‌ورِ آبی، به ظرفیت بی‌کرانه کتاب‌های پی‌دی‌اف و صوتیِ تمام کتابخانه‌های ایران و جهان! حالا که دست از فیلتر این نرم‌افزار-که در هر بار به‌روزرسانی، شگفت‌زده و حتی شرمنده‌مان می‌کند- برنمی‌دارند، لطفاً خانواده و دوستان را با امکان “پروکسی” برای اتصالِ امن و آسان و رایگان و پرسرعت آشنا کنید و برگردانید به تلگرام.
نه از افراد مُسن، که از خیلی جوان‌های به‌روز، شنیده‌ام که به خاطر سختی کار با وی‌پی‌ان، در تلگرام نیستند. غیر از اینکه پول فیلترشکن و فیلترشکن‌سازها مشکوک و سیاه است، وی‌پی‌ان، سرعت دستگاه کاربر را پایین می‌آورد، مصرف اینترنتش را بالا می‌برد و صاحبان سِرورهای وی‌پی‌ان، می‌توانند اطلاعات گوشی شما را سرقت کنند. کدام آدم عاقلی برای اتصال به تلگرام، چنین ریسکِ خطرناکی را باید بپذیرد؟! با “پروکسی” به‌راحتیِ هرچه تمام‌تر، وصل می‌شوید به تلگرام و به آن جهان‌های بی‌نهایتِ فیلم و کتاب و موسیقی و خبر سر می‌زنید. تکرار می‌کنم؛ امن، آسان، رایگان و پرسرعت!
تجربه نوارکاست و ویدئو و ماهواره و همه این دست ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها انگار برایشان بس نیست. هنوز می‌خواهند تجربه کنند. بسیار خوب، تجربه کنید. اما جامعه، بسیار هوشمندتر و سریع‌تر از شما، راه دور زدنِ همه این ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مضحک و خنده‌دار را می‌فهمد، پیدا می‌کند و پیشتاز است!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.