آپدیت جدید تلگرام عرضه شد؛ چه کسی پیام مرا سین کرد؟!

 

پیام‌رسان تلگرام امروز یک آپدیت جدید منتشر کرده و قابلیت‌های جدیدی را اضافه کرده است. در این به‌روزرسانی امکان تنظیم تم‌های متفاوت برای هر کدام از چت‌های شخصی مهیا شده و البته با ایموجی‌های تعاملی جدیدی که اضافه شده‌اند، می‌توانید احساسات خود را به شکل بهتری به دوستان‌تان منتقل کنید. همچنین، از این پس می‌توانید از پخش‌های زنده یا همان لایوها، فیلم تهیه کرده یا صدای آن‌ها را ضبط کنید.

در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا نگاهی به تغییرات روی داده در جدیدترین آپدیت تلگرام بیندازیم.

یک تم متمایز برای هر چت

تلگرام همواره به ظاهر پیام‌رسان خود بسیار اهمیت داده و قابلیت‌های مختلفی را برای تنوع بخشیدن فضای چت‌ها و شخصی‌های آن‌ها ارائه کرده است. در جدیدترین به‌روزرسانی این پیام‌رسان نیز ۸ تم جدید به مجموعه تم‌های قبلی افزوده شده و البته می‌توانید برای هر کدام از چت‌های خود یک تم جداگانه تعیین کنید. این قابلیت باعث می‌شود تا به راحتی و از شکل و شمایل چت‌ها بتوانید آن‌ها را از هم تشخیص داده و به این ترتیب احتمال فرستادن پیام‌های اشتباه هم به حداقل می‌رسد.
آپدیت جدید تلگرام عرضه شد؛ چه کسی پیام مرا سین کرد؟!
برای تعیین تم برای یک چت در نسخه اندروید تلگرام ابتدا باید بر روی هدر چت (نوار بالایی چت) لمس کرده و بعد از ظاهر شدن منوی سه نقطه (⋮) آن را باز کنید. در منوی باز شده باید گزیمه Change Colors را انتخاب نمایید. حالا می‌توانید تم مورد نظر خود را برای چت انتخاب کنید. در نسخه آی او اس هم بعد از لمس کردن هدر چت باید سه نقطه افقی (⋯) را زده و در نهایت گزینه Change Colors را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر طرف مقابل شما از جدیدترین نسخه تلگرام استفاده کند، تم انتخابی شما برای او هم نمایش داده خواهد شد.
هر کدام از تم‌ها داری نسخه‌های شب و روز هستند و متناسب با حالت گوشی (حالت معمولی یا تاریک) انتخاب می‌شوند. این ۸ تم تازه شروع کار هستند و تلگرام قول داده که به مرور تم‌های بیشتری را برای استفاده در چت‌های شخصی عرضه کند.

ایموجی‌های تعاملی

آپدیت جدید تلگرام عرضه شد؛ چه کسی پیام مرا سین کرد؟!
ایموجی‌ها برای بیان احساسات در پیا‌م‌رسان‌های متنی ابداع شدند و در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار زیادی کرده‌اند. تلگرام مدت‌هاست که ایموجی‌های متحرک را به پیام‌رسان خود اضافه کرده و همه ما به استفاده از آن‌ها عادت کرده‌ایم. اما شاید گاهی اوقات حتی یک قلب بزرگ قرمز رنگ که با هر ضربانش گوشی را به ویبره می‌اندازد هم نتواند به خوبی احساس ما را به طرف مقابل منتقل کند!
خوب، نگران نباشید! در تلگرام جدید کافی است تا یکی از ایموجی‌های  آپدیت جدید تلگرام عرضه شد؛ چه کسی پیام مرا سین کرد؟! آپدیت جدید تلگرام عرضه شد؛ چه کسی پیام مرا سین کرد؟! آپدیت جدید تلگرام عرضه شد؛ چه کسی پیام مرا سین کرد؟! آپدیت جدید تلگرام عرضه شد؛ چه کسی پیام مرا سین کرد؟! آپدیت جدید تلگرام عرضه شد؛ چه کسی پیام مرا سین کرد؟! یا آپدیت جدید تلگرام عرضه شد؛ چه کسی پیام مرا سین کرد؟! را در یک چت شخصی ارسال کنید تا با لمس کردن آن، یک افکت تمام صفحه جذاب را شاهد باشید. جالب اینجاست که اگر طرف مقابل شما هم آنلاین باشد، این افکت برای او هم اجرا می‌شود و به این ترتیب می‌توانید حس مشترکی را تجربه کنید. البته، این در حالتی است که طرف مقابل هم از آخرین نسخه تلگرام استفاده کند.

چه کسی پیام مرا سین کرد؟!

چیزهایی که تا الان گفتیم، یعنی تم‌ها و ایموجی‌های تعاملی، تنها در چت‌های شخصی کاربرد دارند. اما تلگرام در مورد گروه‌ها هم یک تغییر بزرگ ایجاد کرده است.
آپدیت جدید تلگرام عرضه شد؛ چه کسی پیام مرا سین کرد؟!
تاکنون هر پیامی که در گروه‌ها می‌فرستادید، اگر توسط یکی از اعضای گروه دیده می‌شد، به حالت سین شده با علامت ✓✓ تغییر وضعیت پیدا می‌کرد، اما شما دقیقاً نمی‌دانستید که چه کسی پیام را دیده است. در تلگرام جدید این مشکل حل شده و از این پس در گروه‌های کوچک می‌توانید با لمس پیام، تعداد و نام کسانی را که پیام را دیده‌اند مشاهده کنید.
البته، تلگرام برای حفظ حریم خصوصی افراد، محدودیت زمانی برای این قابلیت در نظر گرفته و تنها تا ۷ روز بعد از ارسال پیام می‌توانید جزئیات مربوط به سین شدن آن را مشاهده کنید.

ضبط استریم‌ها و ویدیوها

آپدیت جدید تلگرام عرضه شد؛ چه کسی پیام مرا سین کرد؟!
تلگرام در به‌روزرسانی قبلی خود قابلیت پخش زنده یا استریم را بهبود بخشید و محدودیت تعداد بینندگان را برداشت. اکنون، یک قابلیت دیگر در ارتباط با استریم‌ها اضافه شده و آن هم امکان ضبط استریم‌ها یا ویدیوها است. از این پس ادمین‌های گروه می‌توانند ویدیوهایی را که به صورت زنده یا از پیش ضبط شده در گروه پخش می‌شوند، ضبط کرده و سپس آن‌ها را در اختیار اعضا غایب قرار دهند.
هنگام پخش یک ویدیو، ادمین‌های گروه می‌توانند با مراجعه به منوی آن و انتخاب یکی از گزینه‌های ضبط ویدیو و صدا، یا ضبط صدا، محتوای در حال پخش را ضبط کنند. همچنین، باید حالت ضبط یعنی افقی (Landscape) یا عمودی (Portrait) بودن آن را هم انتخاب کند. بعد از اتمام ضبط یا خاتمه استریم زنده، فایل ویدیویی مستقیماً در پیام‌های ذخیره شده ادمین (Saved Messages) آپلود می‌شود.
نظر شما در مورد قابلیت‌های جدید تلگرام چیست؟ به نظرتان کدامیک کاربردی‌تر از بقیه است؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.