اصلی‌ترین عامل گسترش قارچ سیاه مصرف خودسرانه کورتن است

 

 

یک فوق تخصص نقص ایمنی، سرطان و پیوند گفت: اصلی‌ترین عامل گسترش قارچ سیاه مصرف خودسرانه کورتن است که باید از آن پرهیز شود.

اصلی‌ترین عامل گسترش قارچ سیاه مصرف خودسرانه کورتن است

جمال میرزایی فوق تخصص نقص ایمنی، سرطان و پیوند گفت: این روز‌ها با اپیدمی ویروس کرونا و مصرف خودسرانه برخی داروها با دز بالا؛ شیوع قارچ سیاه را در برخی بیماران مشاهده می‌کنیم. در واقع علت آن را می‌توان به عفونت قارچی نسبت داد که نقص سیستم دفاعی بدن باعث آن می‌شود.

او در ادامه افزود: باید به این نکته توجه داشت، ما در گذشته هم با این بیماری به خصوص در افرادی که نقص سیستم ایمنی مانند دیابت و سرطان دارند؛ رو به رو بوده ایم.

فوق تخصص نقص ایمنی درباره اصلی‌ترین عامل گسترش قارچ سیاه مطرح کرد: این روز‌ها هم به دلیل مصرف بی رویه و نابجای کورتن، بیماری قارچ سیاه در بعضی افراد مشاهده می‌شود. به طور معمول محل درگیری این بیماری، سینوس‌های اطراف چشم و حفره‌های داخلی آن است. البته قارچ سیاه در بعضی موارد می‌تواند با درگیری ریه‌ها هم رو به رو شود. از اولین علائمی که بروز می‌کند می‌توان به تغییر رنگ در محل‌های درگیری از جمله رنگ تیره اشاره کرد.

میرزایی در پایان تصریح کرد: به محض ورود قارچ سیاه به بدن به و همچنین گسترش ناگهانی این بیماری در محل‌های درگیری؛ در بعضی موارد حتی درمان‌های ضدقارچ هم تاثیری ندارد؛ بنابراین توصیه می‌شود افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند یا درگیر بیماری‌های زمینه‌ای دیگری هستند و نیاز به دریافت کورتن‌ها با دز بالا دارند؛ حتما با پزشک خود مشورت کنند. این بیماران از مصرف خودسرانه کورتن به شدت پرهیز کنند و مراقب علائم آن باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.