خبرنگاران با مشکلات مالی مواجه هستند

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: متأسفانه بیشتر خبرنگاران با مشکلات مالی مواجه هستند و این ناشی از سیاست غلطی است که به مسئله رسانه آن طور که باید توجه نمی‌شود.

خبرنگاران با مشکلات مالی مواجه هستند|خبر فوری

به گزارش پایگاه خبری رسا نشر – آیت الله حبیب الله شعبانی موثق در دیدار با مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با گلایه از اینکه سیاست غلطی که در عرصه رسانه وجود دارد، جدی گرفته نشدن آن توسط نهادهای مختلف است، اظهار کرد: متأسفانه بیشتر خبرنگاران با مشکلات مالی مواجه هستند و این ناشی از سیاست غلطی است که به مسئله رسانه آن طور که باید توجه نمی‌شود.

وی افزود: مدیریت افکار عمومی در دنیای امروز، در دستان رسانه است و لذا اگر از این عرصه خصوصاً در مباحث مالی حمایت نشود، نمی‌توان یک ساختار منسجم در جبهه جریان انقلاب را شکل داد.

امام جمعه همدان با طرح این سوال که چه کسی باید در بحث رسانه مسئولیت فضای رها شده فضای مجازی را مدیریت کند، گفت: جبهه انقلاب نباید نسبت به برخی از کامنت‌ها و مطالبی که در فضای مجازی فارغ از مباحث سیاسی و امنیتی مطرح‌می‌شود، بی‌تفاوت باشد.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات نیز با همین کامنت‌ها می‌توان فضا را کنترل کرد، ادامه داد: مجموعه‌ای انقلابی به عنوان متولی باید مسئولیت این کار را بر عهده بگیرد و بسیج رسانه می‌تواند بهترین متولی برای این کار باشد، البته به شرط حمایت از آن.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه بسیاری از اصحاب رسانه و افراد بسیجی به عنوان مطالبه‌گر مشغول فعالیت هستند، عنوان کرد: اهمیت توجه به مباحث اخلاق رسانه، زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که بدانیم گاهی برخی از رفتارهای صورت گرفته در این فضا خلاف شرع است.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات نسبت موضوعی با شرع روشن و مشخص است، اما گاهی به راحتی قابل تشخیص نیست و لذا انتظار بر این است که یک فعال رسانه‌ای با این موضوعات به خوبی آشنایی داشته باشد.

شعبانی موثق با تاکید بر اینکه برای کادرسازی در عرصه رسانه می‌توان از ظرفیت حوزه‌های برادران و خواهران استفاده کرد، گفت: تعداد نفرات و کاربران ما در فضای رسانه‌ای و فضای مجازی چندین برابر فعالان دشمن در این فضا است، بنابراین قطعاً با سازماندهی و تربیت نیرو به راحتی می‌توانیم در برابر آنها مقابله کنیم، البته به لحاظ رعایت تقوا دست ما بسته است و همانند دشمن نمی‌توانیم هر حرفی را بیان کنیم.

وی با بیان اینکه استان همدان در انتشار اتفاقات مهم این خطه در سطح ملی دارای ضعف بوده است، مطرح کرد: استان همدان دارای حوادثی همچون واقعه قیام دانش آموزان در ۳۰ مهر ماه سال ۵۷ و شهادت نزدیک به ۱۰۰ نفر در بمباران رژیم بعثی در روز قدس است که متأسفانه در سطح ملی کمتر به آن پرداخته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.