عذرخواهی بشیر حسینی از مژده لواسانی به خاطر حرفش درباره اربعین

مدتی قبل در ویژه برنامه ولادت امام رضای برنامه «بینهایت شو» در شبکه سه سیما بود که بشیر حسینی بعد از آرزوی پایان یافتن همه‌گیری کرونا دعا کرد که بتواند با مژده لواسانی یک سفر اربعین «توپ» و «شیطون بلا» بروند و کیف کنند.

عذرخواهی بشیر حسینی از مژده لواسانی به خاطر حرفش درباره اربعین

بعد از این حرف‌ها، انواع و اقسام واکنش‌ها و گاه توهین‌ها در شبکه‌های اجتماعی متوجه او و مژده لواسانی شد. برخی این اظهارات را «سخیف» دانستند و برخی دیگر برای خوش‌آمد «ذائقه‌ی دهه هشتادی‌ها».

خبرگزاری اصولگرای تسنیم به انتقاد سفت و سختی از حسینی و مدیریت شبکه سیما پرداخته و گفته بود این دو در دانشگاهی درس خوانده‌اند که دانشجویانش در کنار درس‌های تخصصی، دروس معارف اسلامی هم پاس می‌کنند. و علاوه بر این، استفاده از این لفظ‌ها برای کسی که متخصص رسانه است جای تعجب دارد.

در این میان، حسام الدین آشنا، مشاور پیشین حسن روحانی به دفاع از حسینی پرداخته و ضمن توئیتی گفته بود: «بیش از بیست ‌سال است که دکتر سید بشیر حسینی و خانواده‌اش را می‌شناسم. همواره از ادب، تواضع، موقعیت شناسی و نوآوری ایشان آموخته‌ام. او خود آموزگار سواد رسانه‌ای است؛ مراقب باشیم با تقطیع سخنانش او را قضاوت نکنیم و حرمتش را نشکنیم.»

البته این اولین باری نبود که اظهارات بشیر حسینی جنجالی می‌شد. او یک بار نیز در یک برنامه اینترنتی هنگام گپ و گفت راجع به فوتبال، با پیش کشیدن نظریه فروید، گفته بود: «بگذار یک چیز عجیب‌تر هم اینجا به شما بگویم. همین نگاهی که از زمان فروید جدی شد که فوتبال را اساساً از سنخ مقوله لذت جنسی می‌بیند؛ می‌گوید چرا شما از فوتبال لذت می‌برید؟ همان‌طور که لذت جنسی لذت دارد، این هم عین همان است؛ از همان جنس و همان سنخ است. آدم اول تعجب می‌کند، می‌گوید که چه‌طوری؟ بعد می‌گوید یک مطالعه‌ای کردم. کشورهایی که آمار شهوت و مسائل جنسی در آن‌ها بالاتر است فوتبال بهتری دارند؛ مثل برزیل، بعد آرژانتین و…»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.